Yamaha miała znakomity dzień w Katarze. Maverick Vinales, Franco Morbidelli oraz Fabio Quartararo zajęli trzy czołowe miejsca w czwartkowych testach, nie poprawili jednak środowego wyniku Jacka Millera, który był rekordowym czasem. Australijczyk skupiał się dziś na długich dystansach.
Pol Espargaro po raz pierwszy na Repsol Hondzie przewrócił się, i ostatecznie uzyskał 10. czas. Alex Marquez spowodował czerwoną flagę, wracając do garaży dzięki pomocy Ikera Lecuony. Po przeciętnej środzie, Aleix Espargaro ponownie uzyskał na Aprilii świetny wynik. Przyspiesza również Valentino Rossi.
Wyniki 4. dnia | ||||||
Rider | Nat | Team | Time | Lap | ||
1 | ^7 | Maverick Viñales | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1m 53.244s | 58/58 |
2 | ^5 | Franco Morbidelli | ITA | Petronas Yamaha (YZR-M1) | +0.079s | 62/62 |
3 | ^6 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.154s | 48/52 |
4 | ˅3 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Team (GP21) | +0.200s | 37/53 |
5 | ˅3 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Gresini (RS-GP) | +0.396s | 42/56 |
6 | ˅3 | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.583s | 19/37 |
7 | ˅1 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.616s | 43/44 |
8 | ˅4 | Valentino Rossi | ITA | Petronas Yamaha (YZR-M1) | +0.749s | 38/52 |
9 | ^1 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP21) | +0.812s | 53/71 |
10 | ˅5 | Pol Espargaro | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.859s | 22/65 |
11 | ^2 | Jack Miller | AUS | Ducati Team (GP21) | +1.103s | 58/58 |
12 | = | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +1.104s | 52/52 |
13 | ˅2 | Stefan Bradl | GER | Repsol Honda (RC213V) | +1.183s | 32/45 |
14 | = | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP21)* | +1.239s | 29/42 |
15 | = | Enea Bastianini | ITA | Avintia Esponsorama (GP19)* | +1.261s | 22/38 |
16 | ^6 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +1.447s | 53/56 |
17 | ˅1 | Alex Marquez | SPA | LCR Honda (RC213V) | +1.448s | 36/36 |
18 | ˅1 | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM (RC16) | +1.491s | 48/48 |
19 | ^1 | Danilo Petrucci | ITA | KTM Tech3 (RC16) | +1.651s | 49/49 |
20 | ˅2 | Luca Marini | ITA | Sky VR46 Avintia (GP19)* | +1.778s | 24/53 |
21 | ˅2 | Yamaha Test1 | N/A | Yamaha Test Rider (YZR-M1) | +1.836s | 38/40 |
22 | ˅1 | Iker Lecuona | SPA | KTM Tech3 (RC16) | +1.951s | 24/40 |
23 | = | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Gresini (RS-GP)* | +2.510s | 25/40 |
24 | ^1 | Yamaha Test3 | N/A | Yamaha Test Rider (YZR-M1) | +2.587s | 11/12 |
25 | ˅1 | Sylvain Guintoli | FRA | Suzuki Test Rider (GSX-RR) | +2.762s | 41/57 |
26 | = | Dani Pedrosa | SPA | KTM Test Rider (RC16) | +3.462s | 29/29 |
27 | = | Michele Pirro | ITA | Ducati Test Rider (GP21) | +3.488s | 24/24 |
28 | = | Yamaha Test2 | N/A | Yamaha Test Rider (YZR-M1) | +4.165s | 34/53 |
29 | = | Takuya Tsuda | JPN | Suzuki Test Rider (GSX-RR) | +5.193s | 24/24 |
Źródło: crash.net
Niewiem czy wiecie ale w Jerez odbywaja sie laczone testy moto2 i moto3 . Nasza gwiazda Piotr B teaci 3 sekundy do czolowki moto 2 i jest tylko szybszy o sekunde od czolowki moto3 ktora ma 2x slabszy motor. Niewiem jak Wy ale mi jest poprostu wstyd a portalowi motogp.pl tez powinno byc wstyd ze pare tyg wczesniej cytowali jego wypowiedzi jak czuje sie mocny i o co on to nie bedzie walczyl. Sle zawodnicy moto3 musza cisnąć z niego beke
To się przestaw na inny portal.
Jerez. Kiedy nasza gwiazda siedziała na Kalexie ostatni raz? Jakiś ostatni sezon. Poza tym 3 sekundy do stawki to nie tak zle, Wszyscy jechali słabo bo zawodnicy moto3 mieli do nich 4 sekundy. Tak to powiem : Pitor w tym roku mniej się skupia na Mistrzostwach świata, po prostu poszedł testować. Bardziej zależy mu na pokazanie się w CEV i potem zdobycie lepszej ekipy niż NTS w mś. Co prawda NTS to teraz najlepsza opcja bo Baltus tam nie przetrwa ale jeśli Piotr zdobędzie jakieś podium lub regularne top 5 w CEV to w i MŚ znajdzie miejsce co pokazał Montella , Garzo czy Vierge. Przypominam że przez CEV wasz słynny marquez wszedł do Motogp tak samo Quartararo a teraz? Śą na topie, tylko różnica była taka że oni byli trochę młodsi i z mniejszych klas przeszli do MGP. Tak więc czy bekę z niego robią to nie wiem bo tak samo zaczynali , nikt nie jest talentem od teraz . Co do Pawła Krupki i innych którzy aż tak go propsowali to tak było to słabe bo nie miał nawet tempa na tym NTSie i ciągle był ostatni, ale pomyśl że dzięki takim wpisom więcej ludzi nim się zainteresuję i marki takie jak Orlen czy Lotus mogą go wesprzeć i dać mu wiekszą szansę na lepszy team. Bardziej boję się o starego Szkopka bo on miał swoje lata i na takie rzeczy to powinnień być managerem teamu a nie zawodnikiem . Ale Piotrek to ma szansę i liczmy że nie skończy to się na powrót do tor poznań
Jedno podium to za mało.Musi jeżdzić podobnie jak Montella wtedy awansuje do MŚ w przeciwnym razie będzie mu trudniej przejść do MŚ.
Rossi pnie sie do góry ?
Przecież PB to jest parodia nie konkretny zawodnik będzie w ogonach w każdym wyścigu. Ja liczę na Szkopka w końcu pokaże klasę.
Parodia bo… co niby?
Bo bierze udział w testach Moto2?
W których był niewiele wolniejszy, bo raptem o 0.2s, od Tommaso Marcona, który – podobnie jak Biesiekirski – ścigał się wcześniej w CEV Moto2, a ostatni sezon w MotoE?
Serii, z której niewielu kierowców (głównie mistrzów CEV Moto2) cokolwiek było w stanie pokazać w MŚ Moto2?
Co niby ma robić gość który spędził nieco czasu w hiszpańskich wyścigach motocyklowych i czuje motywację żeby dołączyć do mistrzostw świata?
Wrócić na Tor Poznań żeby potem narzekano dlaczego ten gość nie próbuje sił w MŚ tylko się marnuje w WMMP?
Żeby później były pytania dlaczego młodych polskich motocyklistów się nie wspiera?
I w tym samym momencie wyskakujesz z pochwałami dla Szkopka?
Parodia to w tym momencie ty, bo pokazujesz jbną hipokryzję.
Zanim po raz kolejny zaczniecie narzekać na Piotra Biesiekirskiego, policzcie sobie ilu nastolatków z młodzieżowych pucharów motocyklowych NIE ZDOŁAŁO się przebić do MŚ. I to bez względu na kraj – a jak już to kogokolwiek spoza Hiszpanii czy Włoch.
Jak ja to lubię w rodakach. Pamiętam podobne komentarza o J.Błachowicz po kilku przegranych w UFC. Teraz siedzą cicho. Ty też zamilknij i ciesz się, że ktokolwiek nas reprezentuje i zobaczy jak wygląda organizacja wyścigów i teamu od kuchni. Ja ze znajomymi jak jeździliśmy na BRNO na WSBK to zawsze były flagi i okrzyki przy każdym okrążeniu jak nasz jechał, a wyniki też nie były imponujące, często na granicy dubla. (Walkowiak, Wielebski, Szkopek). Team Bogdanka wtedy dostarczał wielu emocji i dumy.
Panie
Zapomniał Pan o Andrzeju Chmielewskim który w miarę dobrze jedził w superstockach w 2012
Aleix Espargaro niemal cały czas w czołówce podczas testów… Żeby chociaż podczas obu rund w Katarze się tak utrzymał…
swoją drogą kto teraz rządzi w aprilii po śmierci Fausto?
Od kilku lat rządził Massimo Rivola jako CEO Aprilia Racing.
Gresini był team managerem i na to stanowisko pewnie kogoś znajdą na ten rok.
Bardziej interesujące jest to, co się stanie z zespołem Gresiniego z końcem tego sezonu w związku z rozstaniem z Aprilią.
Mam wrażenie, że temat umrze, bo nie widzę nikogo, kto miałby te zespoły odpowiednio ogarniać
Pytanie co się stanie z teamami Gresiniego w moto2,moto3 i motoe. On nie tylko rządził Aprilią
Gresini zostanie na motocyklach Aprilli tylko będą zespołem niezależnym czyli prawdopodobnie zespołem fabrycznym.
To co, ogłaszamy Viñalesa tegorocznym mistrzem świata? ?
Nie wiem dlaczego, ale zawsze, kiedy na testach widzę go na topie, automatycznie nasuwa mi się retrospekcja…
yamaha ma najlepsze moto ale i tak jeden z ich zawodnikow odstaje wyraznie od reszty hahaha kozak wielki
aż dziwne że nikt nie komentuje tego że Yamaha ma aż 3 testerów? czyżby team testowy wziął się aż tak w końcu do roboty?