Zakończyły się krótkie, ale intensywne przygotowania do sezonu MotoGP w Malezji. Najszybszy był Luca Marini na ubiegłorocznym Ducati. To kolejne testy, na których Włoch był najlepszy, bowiem uzyskał on także najlepszy wynik w Walencji, tuż po zakończeniu ubiegłorocznego sezonu. Ostatni dzień pokazał pewną prawidłowość: znowu niesamowicie szybcy byli zawodnicy na Ducati, a dorównywać im próbowali tylko reprezentanci Aprilii. Teraz przed zawodnikami już tylko testy bezpośrednio przed pierwszą rundą w Portugalii.
2023 OFFICIAL SEPANG MOTOGP TEST – DAY 3 (FINAL) | |||||||
RIDER | NAT | TEAM | TIME | LAP | SPEED | ||
1 | ^3 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 1m 57.889s | 47/54 | 336.4 |
2 | ^8 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.080s | 42/43 | 337.5 |
3 | ^2 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP 23) | +0.147s | 50/56 | 337.5 |
4 | ^8 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.260s | 37/42 | 335.4 |
5 | ˅4 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | +0.315s | 24/46 | 336.4 |
6 | ˅4 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP 23) | +0.418s | 13/32 | 337.5 |
7 | ^8 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | +0.455s | 47/50 | 333.3 |
8 | ˅5 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.474s | 37/61 | 336.4 |
9 | = | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | +0.496s | 43/49 | 334.3 |
10 | ˅4 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.777s | 17/55 | 336.4 |
11 | ˅4 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP 22) | +0.821s | 29/47 | 332.3 |
12 | ^4 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.895s | 40/45 | 332.3 |
13 | ˅5 | Pol Espargaro | SPA | Tech3 GASGAS (RC16) | +0.908s | 13/37 | 334.3 |
14 | ^7 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.923s | 44/52 | 332.3 |
15 | ^2 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | +0.963s | 42/50 | 333.3 |
16 | ^8 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +1.012s | 41/54 | 333.3 |
17 | ˅4 | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP 22) | +1.033s | 41/52 | 333.3 |
18 | = | Alex Rins | SPA | LCR Honda (RC213V) | +1.043s | 50/55 | 332.3 |
19 | ˅5 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.054s | 48/63 | 334.3 |
20 | ˅9 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.097s | 38/44 | 331.2 |
21 | ˅2 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +1.646s | 42/44 | 328.2 |
22 | ˅2 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | +1.771s | 32/46 | 330.2 |
23 | ˅1 | Cal Crutchlow | GBR | Yamaha Test Rider (YZR-M1) | +2.034s | 13/40 | 332.3 |
24 | ˅1 | Stefan Bradl | GER | Honda Test Rider (RC213V) | +2.546s | 32/43 | 330.2 |
Źródło:crash.net
Testy testami ale coś bardzo słabo wypada Yamaha. Gdy Rossi osiągał słabe wyniki na testach w Ducati to też myślałem, że to tylko testy. Niestety w tym przypadku wyniki obrazowały rzeczywistość.
Tytuł producenta roku 2023 ducati ma w kieszeni .
Młodszy Marquez już na testach ma lepszy czas od brata… to będzie sezon Ducati. Całe podium dla Włochów? oby nie :D
Honda nie wie w jakim kierunku rozwijać motocykl, łączą stare elementy z nowymi i liczą na cud, jedyna zmiana to wydech Akrapa. Szkoda, bo 23 to będzie DucatiGP. I oczywiście Yamaha tragedia.
3 wychowanków akademiii VR46 w pierwszej ósemce…
No co ty poważnie?/
Aprilia bardzo mocna. Chyba Vinales nie straci na przenosinach z Yamahy.
Pożyjemy zobaczymy pierwszy wyścig będzie ciekawy :) To są tylko testy :)