Luca Marini (VR46 Ducati) był najszybszym zawodnikiem jedynych w tym roku posezonowych testów MotoGP. Teraz całą stawkę czeka przerwa zimowa, a kolejne oficjalne przejazdy ruszą dopiero w lutym przyszłego roku w Malezji.
W sumie na tor wyjechało we wtorek 23 zawodników. Zabrakło zespołu Suzuki, ale dołączył Michele Pirro na kolejnym fabrycznym Ducati. Zadebiutował Augusto Fernandez, a kilku zawodników zapoznało się z nowymi motocyklami. Fabio Quartararo wrócił do silnika Yamahy z testów w Misano, a Marc Marquez do Hondy w specyfikacji na 2023 rok.
Wyniki testów | ||||||
RIDER | NAT | TEAM | TIME | LAP | ||
1 | = | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 1m 30.032s | 70/76 |
2 | ^1 | Maverick Vinales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +0.225s | 81/89 |
3 | ˅1 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.230s | 62/78 |
4 | = | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP) | +0.335s | 71/75 |
5 | = | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +0.366s | 27/56 |
6 | = | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | +0.451s | 66/68 |
7 | = | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.464s | 48/63 |
8 | = | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP22) | +0.544s | 28/76 |
9 | ^8 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.546s | 83/92 |
10 | ˅1 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP22) | +0.560s | 27/54 |
11 | ˅1 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | +0.594s | 9/55 |
12 | ˅1 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP22) | +0.623s | 58/59 |
13 | ˅1 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.644s | 27/50 |
14 | ^5 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.659s | 81/88 |
15 | ˅2 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | +0.680s | 65/73 |
16 | ^2 | Pol Espargaro | SPA | Tech3 GASGAS (RC16) | +0.725s | 75/86 |
17 | ˅3 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +0.755s | 49/70 |
18 | ˅3 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.882s | 60/73 |
19 | ˅3 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +1.049s | 47/64 |
20 | ^1 | Alex Rins | SPA | LCR Honda (RC213V) | +1.196s | 85/91 |
21 | ˅1 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP) | +1.308s | 58/78 |
22 | = | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | +1.698s | 79/83 |
23 | = | Michele Pirro | ITA | Ducati Test Rider (GP22) | +2.773s | 15/1 |
Źródło: crash.net
testy- testami, a Hondy? Hondami…
sytuacja póki co nie uległa zmianie, o ile wszyscy zawodnicy testowali nowe prototypy
Biorąc pod uwagę umiejętności byłych zawodników Suzuki, spodziewam się znacznej poprawy ze strony Hondy. Yamaha musi się wykaraskać z kłopotów, gdyby dobrze się zaprezentowali w następnym sezonie, najlepiej dla nich byłoby obsadzić brakujące dwa miejsca po Suzuki na sezon 2024. Inaczej mogą mieć kłopoty.
Biorąc pod uwagę potencjał Hondy, spodziwam się znacznego osłabienia wyników Rinsa i Mira
Lol, obczajcie na oficjalnej stronie wywiady z zawodnikami, którzy zmienili zespoły. Banany na twarzach młodszego Marqueza i Pola to żywe antyreklamy Hondy. Espargaro to już w ogóle mało się nie zsikał, że wraca na KTM-a, a Alex narzeka, że zima taka długa, bo już się wyrywa na Ducati. Wyzwoleni jak feministki po spaleniu biustonoszy. Chyba powinni im w Hondzie dać premię na odchodne, żeby nie robili przypału starej fabryce, bo siara i poruta dla marki okrutna. 😆
Dodając do tego krytykę Marqueza i mało obiecujący debiut Rinsa oraz Mira (myślę, że cieszą się z faktu, że do końca roku nie mogą publicznie mówić o motocyklu Hondy) to mamy potwierzenie tego, co wielu widziało od dawna.
Quartararo również rozczarowany i krytyczny.
Coś kompletnie niezrozumiałego dzieje się z Hondą . A może z Yamahą też ? Firmy z takimi tradycjami i doświadczeniem, do tego hiper z natury analityczni Japończycy i ciągle słabo. Czyżby Honda wszystkie moce inżynierskie wysłała do F1 ?
Wszystkie japońskie firmy wiedzą, że ue (mała litera specjalnie) idzie na dno i nie warto tu inwestować. Przyszłość i biznes to Azja.
Wiadomo, że to tylko testy ale Miguel zaskoczył. Zdecydowanie najlepszy wynik wśród zmieniających konstruktorów.
Dopiero drugie miejsce Vinalesa jest sporym zaskoczeniem :-). Po odejściu z Yamahy, już drugi rok z rzędu nie potrafić wygrać zimowych testów.
made my day
Testy testami, ale jeśli Raul będzie tak dalej błyszczał, to jeszcze dostanie szansę na jeszcze jeden sezon w MOTO2, tak jak to chciał.