Home / MotoGP / Trzy wyścigi, i Ducati ma podjąć decyzję

Trzy wyścigi, i Ducati ma podjąć decyzję

Ducati poinformowało, że decyzję o obsadzeniu drugiego miejsca w zespole – obok Francesco Bagnai – na przyszły rok podejmie w czerwcu. Jak się podejrzewa, w grze o to miejsce pozostaje Jack Miller, ale ma silną konkurencję w postaci młodych zawodników z zespołów satelickich – Jorge Martina z Pramaca i Enei Bastianiniego z Gresiniego.

Ducati co prawda wygrało aż trzy wyścigi w tym roku z dotychczasowych sześciu, ale w dwóch z nich zwyciężał Bastianini, który ma do dyspozycji ubiegłoroczny sprzęt. Bagnaia jednak przełamał się w ostatniej rundzie i w GP Hiszpanii pierwszy raz zwyciężyło fabryczne GP22. Sytuacji Millera to jednak nie poprawia.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Sam Australijczyk dawał już do zrozumienia, że może mu być trudno utrzymać się w fabrycznej ekipie – przyznawał bowiem, że zgodziłby się na powrót do Pramaca, a więc de facto zamianę z Martinem. Hiszpan miał świetny debiutancki sezon 2021, zaliczał doskonałe kwalifikacje, ale w sezonie 2022 ma zdecydowanie za dużo upadków. Mimo to wydaje się, że to właśnie na niego „czeka” Ducati do czerwca – warunkiem może być jednak większa stabilność wyników i brak upadków.

Ze słów szefostwa można wywnioskować, że najmniej szans ma Miller, bowiem Paolo Ciabatti – dyrektor sportowy – mówi o Martinie i Bastianinim: „Ducati zdecydowanie stawia na nich w przyszłości. W zespole fabrycznym mamy tylko jedno miejsce, ale celem jest pozostawienie ich obu na maszynach Ducati.„.

Zdecydują więc trzy kolejne rundy: w Le Mans, Mugello i Barcelonie. Zawodnik, który przekona do siebie szefostwo zespołu, trafi do ekipy fabrycznej na kolejny rok. Na razie wydaje się, że najwięcej szans ma Martin, bowiem Ducati szanuje swoją hierarchię ekip satelickich, i do „fabryki” trafiają zawodnicy ze stajni Pramaca. Bastianiniemu na pocieszenie zostałoby dalsze nabieranie doświadczenia, ale już na nowym motocyklu. Przypomnijmy, że debiutant ma do dyspozycji GP21.

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

Kto powinien jeździć w zespole fabrycznym za rok?

View Results

Loading ... Loading ...

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 15

  1. Wezmą Martina, a tu klops Bastianini mistrzem świata 😁🙃.

    • Bestia żeby zrobić tytuł to najpierw musi schłodzić głowę. Jest za mało regularny na tą chwilę.

      • Moim zdaniem akurat Bestia nie ma problemów z gorącą głową. Miał za czasów Moto3, ale dojrzał i umie mądrze jechać. Według mnie to on powinien trafić do fabryki, a Martin pozostać w Pramacu. Lubię Millera i szkoda, że będzie musiał odejść bo wydaje się, że Ducati już go skreśliło. Mam nadzieję, że znajdzie fajne miejsce i pozostanie w MotoGP.

      • To, co powiedzieć o Martinie? ;)

      • Tutaj bardziej chodzi o sprzęt niż głowę ;)

  2. A to Zarco sie nie liczy w walce o miejsce w fabrycznym zespole? Wygląda lepiej od Martina

  3. Ducati: Bagnaia i Bastianini
    Pramac: Zarco i Miller
    Gresini: Martin i Vietti
    VR46: Bezzecchi i Marini
    Chyba, że Miller się wycofa z jazdy w drugim zespole. Choć zbyt ciekawych opcji raczej nie ma.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
171 zapytań w 0,715 sek