Pecco Bagnaia rozpoczyna jeden ze swoich ulubionych weekendów sezonu od najlepszego czasu w pierwszej sesji treningowej! Panujący mistrz świata zazwyczaj potrzebuje trochę czasu na znalezienie odpowiednich ustawień i bycie szybkim na początku weekendu, więc ten wynik powinien być wczesnym znakiem ostrzegawczym dla rywali. Najbliżej zawodnika Ducati był w tej sesji jego przyszłoroczny kolega z zespołu – Marc Marquez (Gresini), który na tym torze powinien być bliżej zawodników na GP24.
Czołową trójkę sesji uzupełnił Raul Fernandez, który przewodził mocnym Apriliom – aż trzy motocykle z Noale znalazły się w top6. Szybcy byli też obaj Fabio – Quartararo na Yamasze uplasował się na czwartym miejscu, a Di Giannantonio byłby pierwszy, gdyby nie minimalny wyjazd poza tor w szykanie Geerta Timmera. Yamaha przywiozła do Assen dwa różne silniki i wygląda na to, że jeden z nich działa naprawdę dobrze.
The first benchmarks are coming thick and fast! 🔥@PeccoBagnaia now leads @marcmarquez93 🔄#DutchGP 🇳🇱 pic.twitter.com/JseWlLrIEW
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) June 28, 2024
Wyniki pierwszego treningu |
||||||
Pos | Rider | Nat | Team | Time/Diff | Lap | Max |
1 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | 1’32.401s | 12/19 | 307k |
2 | Marc Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +0.065s | 18/19 | 306k |
3 | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP23) | +0.100s | 16/17 | 303k |
4 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.193s | 17/17 | 302k |
5 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.277s | 13/19 | 307k |
6 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.287s | 15/16 | 302k |
7 | Fabio Di Giannantonio | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.352s | 16/18 | 304k |
8 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +0.366s | 11/20 | 304k |
9 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.462s | 20/22 | 308k |
10 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP24) | +0.526s | 12/21 | 308k |
11 | Marco Bezzecchi | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.578s | 19/20 | 309k |
12 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.628s | 12/19 | 306k |
13 | Miguel Oliveira | POR | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | +0.693s | 21/21 | 304k |
14 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | +0.882s | 20/21 | 309k |
15 | Franco Morbidelli | ITA | Pramac Ducati (GP24) | +1.002s | 17/20 | 306k |
16 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.287s | 17/18 | 304k |
17 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +1.393s | 11/19 | 308k |
18 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +1.559s | 13/20 | 301k |
19 | Luca Marini | ITA | Repsol Honda (RC213V) | +1.695s | 20/21 | 306k |
20 | Augusto Fernandez | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | +1.719s | 12/17 | 303k |
21 | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | +1.835s | 20/20 | 302k |
22 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +1.843s | 15/18 | 301k |
23 | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +2.154s | 17/18 | 304k |
Źródło: crash.net
Mark już podgląda ustawienia motocykla przyszłego kolegi Oj ściana w boksie pojawi się bardzo szybciutko.
Wszyscy podglądają telemetrię Bagani I Martina, tylko co to im da skoro Go 23 to jedna inną specyfikacja maszyny niż GP24 .
Wątpię, aby nastawy Bagani w jakikolwiek sposób mogły pomóc Marqezowi, moim zdaniem marqez w skali stawki jest zupełnie wyjątkowy i kopiowanie kogokolwiek sukcesów mu nie przysporzy.
Czy będzie kwas w boksie to będzie już wiadomo na testach kończących sezon, ktoś będzie musiał wybrać specyfikację GP 25, przez ostatnie trzy lata robił to Peco, jeśli to się zmieni….
Patrząc na to gdzie dziś jest honda ustawiana po MM, a gdzie Ducati rozwiajanw z Pecco, to chyba jasne jak powinna wyglądać hierarchia. Chyba że miłość okaże się ślepa 😉
Jak to było z tym „holowaniem się” MM93?Bo dzisiaj to zdaje się Binder i Viniales holowali się za Marquezem. Gdzie są oburzeni krytycy takiego zachowania na torze????
Pro.anty.k
Holowanie zawsze było jest i będzie słabe bez względu na to kto to robi
Wyjątkowo słabe jest kiedy robi to potencjalnie jeden z najlepszych zawodników w stawce i to notorycznie .
Marqez ma teraz GP 23 i już raz kibel odwalił kompletny holując się za własnym bratem, na dodatek uzyskując gorszy czas przejazdu.
Niech się każdy zajmie robieniem wyników, a nie w gierki na torze.
Widzę że Honda nadal w formie….