Home / MotoGP / VR46 chce ostatni fabryczny motocykl Ducati

VR46 chce ostatni fabryczny motocykl Ducati

Po odejściu Pramaca do Yamahy, VR46 dąży do zabezpieczenia trzeciego, ostatniego fabrycznego Ducati na sezon 2025 MotoGP. Przejście Pramaca z Ducati do Yamahy w przyszłym sezonie oznacza, że dostawa fabrycznych Desmosedici będzie dostępna dla któregoś z zespołów: VR46 lub Gresini.

Niestety dla obu zespołów, dyrektor generalny Ducati Corse, Gigi Dall’Igna, ujawnił, że utrata Pramaca spowoduje również mniejszą liczbę fabrycznych motocykli. „Celem jest posiadanie 3 oficjalnych motocykli i 3 z poprzedniego roku.” – powiedział Dall’Igna Sky Italia.

Innymi słowy, tylko jeden z czterech satelickich zawodników Ducati w przyszłym sezonie dołączy do Francesco Bagnai i Marca Marqueza na fabrycznych motocyklach na 2025 rok. VR46, który odrzucił ofertę Yamahy, aby dążyć do bliższej współpracy z Ducati, dąży do zabezpieczenia tego GP25.

„To jest nasz cel i nad tym pracujemy” – powiedziała anonimowo osoba z zespołu VR46 dla Crash.net. VR46 już wcześniej starało się o fabryczne maszyny dla Marco Bezzecchiego, ale młody Włoch podpisał kontrakt na bycie fabrycznym zawodnikiem Aprilii w 2025 roku.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Jego kolega z zespołu, Fabio Di Giannantonio, stał się najważniejszym rywalem Marca Marqueza na GP23, ale krążą plotki, że interesuje się nim nowy fabryczny projekt Pramac Yamahy, który będzie dysponował nowymi M1.

Jednak czy fabryczne GP25 wystarczą, aby zatrzymać zwycięzcę z Kataru z 2023 roku w VR46 po utracie przez Ducati takich zawodników jak Jorge Martin, Enea Bastianini i Bezzecchi? Di Giannantonio osiągnął najlepsze w tym sezonie czwarte miejsce na Assen w minioną niedzielę, dzięki karom dla Marqueza i Mavericka Vinalesa. Ósme miejsce w mistrzostwach świata również stawia Diggię na kursie do najlepszego sezonu w MotoGP.

„Wracamy ze świetnego weekendu w Assen” – powiedział Di Giannantonio przed nadchodzącą rundą w Niemczech. „Wykonujemy świetną robotę, jestem szczęśliwy, i mamy dobry czas. Mamy dwa wyścigi w ciągu dwóch tygodni, nie traćmy rytmu i spróbujmy zrobić kolejny super wyścig, aby potwierdzić nasz potencjał.”

VR46 może jednak potrzebować miejsca dla obecnego zawodnika Pramac, Franco Morbidellego, podczas gdy Ducati potrzebuje także miejsca dla Fermina Aldeguera. Gresini ma tylko jedno wolne miejsce, które przejmie od Marca Marqueza, bo Alex już podpisał umowę na dwa kolejne sezony.

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

komentarzy 8

  1. Wujek Walenty zaczyna przypominać jednego mało fajnego naszego polityka. Myśli że wszystko mu się należy za samo nazwisko.

  2. DiGia już żegnał się z padokiem, a tu proszę. Zapracował na GP25.

  3. PatelniaChabówka

    Rossi chce dzielić i rządzić ale jego czas już minoł

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
158 zapytań w 1,948 sek