Przed sezonem 2022 modyfikacji uległ przepis o ustalaniu klasyfikacji w przypadku przerwania wyścigu czerwoną flagą.
Do tej pory było stosunkowo prosto, ale nie do końca sprawiedliwie. Klasyfikacja w przypadku wywieszenia czerwonej flagi była ustalana z okrążenia przed tym, na którym przerwany został wyścig. To prowadziło jednak do możliwych sytuacji, że lider w momencie przerwania wyścigu czerwoną flagę nie zostaje zwycięzcą.
Teraz będzie nieco inaczej. W momencie wywieszenia czerwonej flagi, pod uwagę będzie brane ostatnie okrążenie, na którym lider przekroczył linię mety. Zawodnicy, którzy przekroczyli ją za nim, będą odpowiednio sklasyfikowani na odpowiednich miejscach. Jeżeli któryś z motocyklistów nie zdążył rozpocząć nowego okrążenia, to pod uwagę wzięty zostanie wynik z poprzedniego okrążenia. Dwie osobne klasyfikacje mają zostać połączone, i na tej podstawie zostać ogłoszone wyniki.
Co ciekawe, nie jest to zupełnie nowy przepis. Teoretycznie, taka sama sytuacja mogła mieć miejsce, gdy czerwona flaga została wywieszona już po zakończeniu wyścigu przez lidera.
Dlaczego nie ma żadnych newsów o wynikach z piątku?
Pomyłka, to za tydzień…
Jesteś liderem, ale pod koniec wyścigu zaczyna szwankować ci motocykl i nie wygrałbyś? Wiesz, że nie starczy ci paliwa, albo opon na wygraną? Rozwal bandę! Zwycięstwo będzie twoje!
Super przepis. Nie ma to jak coś nieidealnego, zastąpić czymś gorszym…
Najgorzej jak rozwalisz bandę a będzie tylko żółta flaga :-)
To jeszcze można rozlać olej. Przejechać tak pół okrążenia i nie zdążą posprzątać.