Home / WSBK / Barry znalazl nowego pracodawcę !

Barry znalazl nowego pracodawcę !

O zakończonym projekcie Suzuki w klasie World Supersport pisaliśmy kilka dni temu. Koniec zespołu Hoegee był szczególnie nieprzyjemny dla jego jedynego kierowcy w tej kategorii, czyli Barry’ego Venamana. Holender od kilku lat związany sportowo i zawO zakończonym projekcie Suzuki w klasie World Supersport pisaliśmy kilka dni temu. Koniec zespołu Hoegee był szczególnie nieprzyjemny dla jego jedynego kierowcy w tej kategorii, czyli Barry’ego Venamana. Holender od kilku lat związany sportowo i zawodowo z producentem z Hamamatsu został po tych wydarzeniach bez pracodawcy i jego dobrze zapowiadająca się pod koniec sezonu 2008 kariera w klasie Supersport stanęła pod znakiem zapytania…do czasu.

Nazwisko Holendra było ostatnimi czasy wiązane z takimi zespołami jak Alstare Brux Suzuki w kategorii World Superbike czy Crescent Suzuki z British Superbike. Dywagacje te pojawiały się chyba jednak tylko ze względu na to, iż oba te teamy zmagają się w tym sezonie z licznymi kontuzjami swoich zawodników i niemal non stop mają problemy ze swoimi kierowcami. Przypomnijmy, że Max Neukirchner od dłuższego czasu leczy kontuzję po pamiętnym wypadku z toru Monza, Yukio Kagayama jest kontuzjowany niemal non-stop(podczas ostatniej rundy na torze Miller Motorsports Park musiał korzystać z pomocy osób trzecich przy wsiadaniu na motocykl!), a Sylvain Guintoli uległ fatalnemu zdarzeniu na okrążeniu zagrzewającemu podczas niedawnej rundy BSB na Donington.

Ostatecznie Barry wylądował w swoim rodzimym zespole z Holandii na co dzień wystawiającym swoich podopiecznych zarówno w kategorii World Superport jak i Superbike. Mowa oczywiście o Hannspree Ten Kate Honda. Veneman dostanie od Ronalda i Gerrita świeżą Hondę CBR600RR, którą będzie mógł ujeżdżać w klasie „sześćset” pod banderą ich zespołu. Wystawianie trzech kierowców w jednej kategorii to nic nadzwyczajnego dla Holendrów. Już drugi sezon z rzędu taka sytuacja jest w ich garażu w klasie Superbike(chociaż w tym roku Ryukichi Kiyonari jest pod specjalną opieką bezpośrednio obsługiwaną z oddziału HRC). W klasie Superport taka sytuacja miała również miejsce w roku 2007, kiedy to z dziką karta na Assen startował Andrew Pitt, dziś etatowy kierowca zespołu Ten Kate i przy okazji aktualny mistrz świata tej kategorii.

Próby ściągnięcia pod swoje skrzydła Venemana przez zespół Hannspree miały miejsce już od kilku sezonów. Jednak zawsze na drodze w porozumieniu stawały kwestie finansowe. W momencie kiedy Barry znalazł się na wolnym rynku, sytuację postanowiono w końcu doprowadzić do szczęśliwego końca. Z uwagi na fakt, że to niezwykle utalentowany zawodnik, który na dobrą sprawę jest w tej chwili prawdopodobnie najszybszym kierowcą w kraju kwitnącego tulipana problem funduszy potrzebnych na starty w kolejnych rundach sezonu przestał być przeszkodą. Pieniądze się znalazły i szczęśliwie Veneman będzie mógł dokończyć tegoroczne zmagania w barwach Ten Kate Honda.

Holender podczas końcówki zeszłego sezonu był jedną z wyróżniających się postaci. Notorycznie kończył wyścigi w czołowej szóstce, zaliczając nawet pojedyncze podium na Magny-Cours, skutecznie prowadząc rywalizację z czołowymi zawodnikami serii WSS. Z dodatkowego sprzymierzeńca w garażu powinien cieszyć się na pewno Kenan Sofuoglu, który myśląc o powrocie na tron tej kategorii będzie potrzebował pomocnika skutecznie odbierającego punkty najgroźniejszym rywalom — Calowi Crutchlow z zespołu Yamaha WSS Team i Eugene’owi Laverty z Parkalgar Hondy.

Pierwszy raz Barrego w barwach Hannspree zobaczymy już w ten weekend na torze Misano Adriatico, gdzie odbędzie się najbliższa, ósma runda cyklu World Superbike/Supersport.

źródło:MOTO73

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
127 zapytań w 0,390 sek