Choć Ducati Panigale R ma już za sobą cztery sezony, to rozwój napędzanej Superquadro rakiety jeszcze długo się nie skończy. Chaz Davies, fabryczny zawodnik Ducati, skrupulatnie podszedł to testów na torze MotorLand Aragon.
W 2017 roku na linii startu pojawi się ulepszony motocykl Kawasaki ZX-10RR oraz długo wyczekiwana nowa Honda Fireblade, a w sezonie 2018 zobaczymy w akcji nowe Suzuki GSX-R, nazywane przez producenta „Królem Superbike’ów”. W przyszłym sezonie inżynierowie Ducati odpowiedzialni za Panigale R i jeźdźcy muszą więc udowodnić, że na włoskim motocykl można dobyć mistrzostwo.
Do tego w dziale wyścigowym producenta z Bolonii trwa intensywne udoskonalanie Panigale R. Podczas dwudniowego Testu na torze Aragon oceniał rozmaite konfiguracje motocykla i części. „Podeszliśmy do tego testu z długą listą nowych części.” – potwierdza 29-latek. „Przedni widelec na 2017 rok sprawdził się. Mieliśmy też inny zbiornik paliw, który powinien poprawić aerodynamikę. Do tego doszło też kilka ulepszeń elektroniki. Znajdujemy się jeszcze w bardzo wczesnej fazie, ponieważ zaczęliśmy pracę z zupełnie nowym pakietem. Jestem jednak nastawiony optymistycznie, że wszystko potoczy się we właściwym kierunku.”
Davies wykręcił czas 1:50,4 min i jako trzeci stracił zaledwie 0,1 sek do zawodnika Kawasaki Toma Sykesa. Najlepszy czas wykręcił Mistrz Świata Jonathan Rea, który zdominował testy na miękkiej oponie z czasem 1:49,8 min. „Jechałem na swoich preferowanych ustawieniach i zachowałem miękkie opony na sam koniec sesji.” – relacjonuje Walijczyk. „Prawdopodobnie miałbym lepszy czas, ale to nie było naszym priorytetem podczas tych testów. Podczas testów w Jerez, na zupełnie innym torze – przeprowadzimy prace tak, żeby wydobyć nasz cały potencjał.”
Łączone czasy okrążeń podczas testów na torze Aragón, 16/17 listopada 2016:
1. Jonathan Rea (GB), Kawasaki, 1:49,8 min
2. Tom Sykes (GB), Kawasaki, 1:50,3
3. Chaz Davies (GB), Ducati, 1:50,4
4. Marco Melandri (I), Ducati 1:50,7
5. Nicky Hayden (USA), Honda, 1:50,8
6. Stefan Bradl (Ger), Honda, 1:51,1
7. Alex Lowes (GB), Yamaha, 1:51,2
8. Michael van der Mark (NL), Yamaha, 1:51,6