Podczas drugiego – a zarazem ostatniego dnia testów na torze Jerez de la Frontera, deszcz oraz silny wiatr, który utrudniał przeprowadzanie testów już od soboty, w końcu opuścił ten andaluzyjski obiekt. Dzięki temu, zespoły które przybyły na przedsezonowe testy, w końcu mogły wykonać choć część zaplanowanej pracy.
Tym razem na czele tabeli czasów usadowił się Marco Melandri, który zamienił się miejscami ze swym rodakiem – Davide Giugliano – będącym na pierwszym miejscu podczas pierwszej sesji. Wynik który uzyskał starszy z Włochów to 1m40.758sek. i okazał się lepszy o 0.103sek od czasu uzyskanego przez kierowcę zespołu Althea Racing. Byli oni również jedynymi kierowcami, którzy uzyskali czas poniżej 1m41sek.
Pomimo niegroźnego upadku, trzeci czas „wykręcił” Eugene Laverty, natomiast jego nowy zespołowy kolega – Sylvain Guintoli – ustanowił 6 czas sesji. Dwójkę fabrycznych kierowców Aprili rozdzielili Leon Camier na swojej Suzuki GSX-R, oraz kierowca PATA Honda – Jonathan Rea.
Na siódmym miejscu – z blisko sekundową stratą do #33, znalazł się nowy kierowca BMW – Chaz Davies. Był on zarazem ostatnim kierowcą, który stracił do Melandriego mniej niż sekundę. Ósmy czas okrążenia przypadł w udziale Leonowi Haslamowi, który wciąż uczy się swojego nowego motocykla Hondy CBR 1000RR. Jego strata do lidera wyniosła 1.653sek. Jeszcze większą stratę zanotował debiutant w Mistrzostwach Świata Superbike – Jules Cluzel, a tabelę czasów (jak to miało podczas pierwszej sesji) zamknął Ivan Clementi, który na swoim satelickim BMW zanotował ponad 4 sekundowa stratę.
Podobnie jak to miało miejsce i podczas pierwszego dnia testów, w podanych wynikach trudno było szukać kierowców Kawasaki Racing Team. Tom Sykes oraz Loris Baz ponownie nie zdecydowali się na założenie do swoich motocykli transponderów, które mierzą czas okrążenia. Jednak jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie KRT, czas jaki uzyskał #66 na oponach kwalifikacyjnych oscylował w granicach 1m40.5sek, a po założeniu opon wyścigowych spadł do poziomu 1m41.6sek.
Teraz zespoły mogą już myśleć o przeprawie do Australii, gdzie w dniach 14 i 15 lutego oraz 20 i 21 lutego będą miały możliwość odbycia dwóch kolejnych sesji testowych. Potem pozostaje tylko czekać na inauguracyjna rundę, która tradycyjnie odbędzie się na Phillip Island w dniu 24 lutego.
Wyniki drugiego dnia testów:
1. Marco Melandri BMW Motorrrad GoldBet SBK Team BMW S1000RR 1’40.758 2. Davide Giugliano Althea Racing Aprilia RSV4 Factory 1’40.862 3. Eugene Laverty Aprilia Racing Team Aprilia RSV4 Factory 1’41.043 4. Leon Camier FIXI Crescent Suzuki Suzuki GSX-R 1000 1’41.183 5. Jonathan Rea Pata Honda Team Honda CBR 1000RR 1’41.641 6. Sylvain Guintoli Aprilia Racing Team Aprilia RSV4 Factory 1’41.683 7. Chaz Davies BMW Motorrrad GoldBet SBK Team BMW S1000RR 1’41.727 8. Leon Haslam Pata Honda Team Honda CBR 1000RR 1’42.410 9. Jules Cluzel FIXI Crescent Suzuki Suzuki GSX-R 1000 1’42.636 10. Ivan Clementi HTM Racing SBK BMW S1000RR 1’44.857