Home / WSBK / Drugi dzień testów dla Marco Melandriego

Drugi dzień testów dla Marco Melandriego

Podczas drugiego – a zarazem ostatniego dnia testów na torze Jerez de la Frontera, deszcz oraz silny wiatr, który utrudniał przeprowadzanie testów już od soboty, w końcu opuścił ten andaluzyjski obiekt. Dzięki temu, zespoły które przybyły na przedsezonowe testy, w końcu mogły wykonać choć część zaplanowanej pracy.

Tym razem na czele tabeli czasów usadowił się Marco Melandri, który zamienił się miejscami ze swym rodakiem – Davide Giugliano – będącym na pierwszym miejscu podczas pierwszej sesji. Wynik który uzyskał starszy z Włochów to 1m40.758sek. i okazał się lepszy o 0.103sek od czasu uzyskanego przez kierowcę zespołu Althea Racing. Byli oni również jedynymi kierowcami, którzy uzyskali czas poniżej 1m41sek.

Pomimo niegroźnego upadku, trzeci czas „wykręcił” Eugene Laverty, natomiast jego nowy zespołowy kolega – Sylvain Guintoli – ustanowił 6 czas sesji. Dwójkę fabrycznych kierowców Aprili rozdzielili Leon Camier na swojej Suzuki GSX-R, oraz kierowca PATA Honda – Jonathan Rea.

Na siódmym miejscu – z blisko sekundową stratą do #33, znalazł się nowy kierowca BMW – Chaz Davies. Był on zarazem ostatnim kierowcą, który stracił do Melandriego mniej niż sekundę. Ósmy czas okrążenia przypadł w udziale Leonowi Haslamowi, który wciąż uczy się swojego nowego motocykla Hondy CBR 1000RR. Jego strata do lidera wyniosła 1.653sek. Jeszcze większą stratę zanotował debiutant w Mistrzostwach Świata Superbike – Jules Cluzel, a tabelę czasów (jak to miało podczas pierwszej sesji) zamknął Ivan Clementi, który na swoim satelickim BMW zanotował ponad 4 sekundowa stratę.

Podobnie jak to miało miejsce i podczas pierwszego dnia testów, w podanych wynikach trudno było szukać kierowców Kawasaki Racing Team. Tom Sykes oraz Loris Baz ponownie nie zdecydowali się na założenie do swoich motocykli transponderów, które mierzą czas okrążenia. Jednak jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie KRT, czas jaki uzyskał #66 na oponach kwalifikacyjnych oscylował w granicach 1m40.5sek, a po założeniu opon wyścigowych spadł do poziomu 1m41.6sek.

Teraz zespoły mogą już myśleć o przeprawie do Australii, gdzie w dniach 14 i 15 lutego oraz 20 i 21 lutego będą miały możliwość odbycia dwóch kolejnych sesji testowych. Potem pozostaje tylko czekać na inauguracyjna rundę, która tradycyjnie odbędzie się na Phillip Island w dniu 24 lutego.

Wyniki drugiego dnia testów:

1. Marco Melandri   BMW Motorrrad GoldBet SBK Team  BMW S1000RR          1’40.758
2. Davide Giugliano Althea Racing                   Aprilia RSV4 Factory 1’40.862
3. Eugene Laverty   Aprilia Racing Team             Aprilia RSV4 Factory 1’41.043
4. Leon Camier      FIXI Crescent Suzuki            Suzuki GSX-R 1000    1’41.183
5. Jonathan Rea     Pata Honda Team                 Honda CBR 1000RR     1’41.641
6. Sylvain Guintoli Aprilia Racing Team             Aprilia RSV4 Factory 1’41.683
7. Chaz Davies      BMW Motorrrad GoldBet SBK Team  BMW S1000RR          1’41.727
8. Leon Haslam      Pata Honda Team                 Honda CBR 1000RR     1’42.410
9. Jules Cluzel     FIXI Crescent Suzuki            Suzuki GSX-R 1000    1’42.636
10. Ivan Clementi   HTM Racing SBK                  BMW S1000RR          1’44.857

AUTOR: migal

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
155 zapytań w 1,599 sek