Home / WSBK / Drugi dzień w Katarze – Carlos Checa debiutuje

Drugi dzień w Katarze – Carlos Checa debiutuje

Troy Corser podobnie jak w dniu wczorajszym uzyskał najlepszy czas podczas testów na torze Losail w Katarze. Najlepsze okrążenie wykonał na zupełnie nowych mieszankach przygotowanych na te testy przez dostawcę opon, firmę Pirelli. Australijczyk używająTroy Corser podobnie jak w dniu wczorajszym uzyskał najlepszy czas podczas testów na torze Losail w Katarze. Najlepsze okrążenie wykonał na zupełnie nowych mieszankach przygotowanych na te testy przez dostawcę opon, firmę Pirelli. Australijczyk używając opon wyścigowych zatrzymał dziś stoper na 1’58.6s, co jest zaledwie o 0.2s gorszym czasem od najlepszego czasu uzyskanego kiedykolwiek na tym torze przez motocykl klasy Superbike(na oponach kwalifikacyjnych).

Poza uzyskaniem najlepszego czasu, Troy zanotował dzisiaj poważy upadek, kiedy to przy niespełna 170km/h zaliczył uślizg przedniego koła. Ponadto po raz pierwszy Yamaha testowała swoją R1 w specyfikacji 2008. Dzisiaj miałem małą wysiadkę, stłukłem sobie ramię i plecy, więc mogę być dzisiaj nieco obolały. Stało się to kiedy straciłem przód i upadłem. Zakręt był szybki, jednak sam upadek wydawał się bardzo wolny. Przez chwilę myślałem, że dobrze będzie przytrzymać motocykl jedną ręką, jednak kiedy uderzyłem o ziemię i zobaczyłem rozmiar kamieni zdecydowałem puścić motocykl. Pobocza z odległości wyglądają jak naprawdę pobocza, jednak kiedy się zbliżysz to okazuje się, że są to prawdziwe kamienie!

Chwilę potem Troy opowiedział trochę o nowym motocyklu: Nie ma jakiejś wielkiej różnicy pomiędzy modelem 2007 i 2008, jednak czucie podwozia jest trochę inne, trochę twardsze, jest w nim coś co muszę rozgryźć aby się przystosować. Próbowaliśmy dzisiaj kilka nowych opon i spisują się one lepiej niż te których używaliśmy tutaj wcześniej, przyczepność jest lepsza, zwłaszcza rano. Właśnie rano opony wydają się pracować najlepiej, niemożliwe jest jednak jeździć szybko przez cały dzień, ponieważ kiedy słońce jest już nisko świeci ci prosto w oczy i nie jesteś wstanie stwierdzić nie raz gdzie dokładnie jesteś.

I jeszcze kilka słów od Australijczyka na temat planów na ostatni dzień testów: Nadal mamy sporo sprzętu do testowania na jutro, będziemy starali się wszystko przetestować i zebrać tyle danych ile jest to możliwe. Jesteśmy wszyscy zadowoleni z tych dwóch dni testów, jeśli jutro będę w dobrej formie myślę, ze jestem wstanie zejść do granicy 1’57. – zakończył dwukrotny mistrz świata.

Podobnie jak w dniu wczorajszym, drugi rezultat uzyskał jego kolega z zespołu Noriyuki Haga. Czas 1’59.2 pozwolił nieznacznie wyprzedzić Troya Baylissa i debiutującego na padoku Superbike, Carlosa Checę. Hiszpan zaskakująco szybko wpasował się w Hondę CBR1000 i już w pierwszym dniu uzyskiwał dobre czasy. Dzisiaj wskoczyłem na motocykl i bardzo mi się podobało. Czuję się komfortowo na motocyklu i fakt, że jesteśmy konkurencyjny pokazuje, że dokonałem własciwego wyboru przechodząc do WSBK. Muszę lepiej zrozumieć opony, jednak teraz nie jest to najważniejsze. Czuję, że motocykl pasuje do mojego stylu jazdy, podoba mi się to jak sam motocykl pracuje, więc myślę, że będę konkurencyjny. To znaczy dla mnie dużo, że zaraz po wskoczeniu na motocykl dobre czasy przyszły automatycznie. – zakończył Carlos

Jutro w testach weźmie udział także trzeci kierowca zespołu Hannspree Ten Kate Honda, mistrz BSB, Ryuichi Kiyonari. Kenan Sofuoglu nadal pracuje nad techniką jazdy i coraz lepiej czuje się na motocyklu kategorii Superbike. Mistrz świata Supersport był dzisiaj siódmy, a swym czasem zbliżył się do granicy 2 minut, jednak nie zdołał jej złamać. Ostatecznie uzyskał czas 2’00.3 co pozwoliło mu nieznacznie wyprzedzić kierowcę Suzuki, Yukio Kagayamę — 2’00.9

Drugi dzień — wyniki:

1 Corser Yamaha YZF R1 Yamaha Motor Italia WSB 1’58.6
2 Haga Yamaha YZF R1 Yamaha Motor Italia WSB 1’59.2
3 Bayliss Ducati 1098R F08 Ducati Xerox 1’59.5
4 Checa Honda CBR1000RR Hannspree Ten Kate Honda 1’59.5
5 Nieto Suzuki GSXR1000K7 Alstare Suzuki Corona Extra 1’59.6
6 Fabrizio Ducati 1098R F08 Ducati Xerox 2’00.1
7 Sofuoglu Honda CBR1000RR Hannspree Ten Kate Honda 2’00.3
8 Kagayama Suzuki GSXR1000K7 Alstare Suzuki Corona Extra 2’00.9

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
140 zapytań w 1,090 sek