Home / Slider / Melandri nawołuje do zmian układu Magny-Cours po kontuzji Razgatlioglu

Melandri nawołuje do zmian układu Magny-Cours po kontuzji Razgatlioglu

Były zwycięzca wyścigów MotoGP i WSBK, Marco Melandri, dołączył do głosów wzywających do wprowadzenia zmian w układzie toru Magny-Cours po tym, jak Toprak Razgatlıoğlu doznał kontuzji w wyniku zderzenia ze ścianą podczas rundy we Francji.

Turecki zawodnik, który przystępował do 8. rundy sezonu z serią 13 zwycięstw, musiał nagle zapauzować swoje starania o drugi tytuł mistrza WSBK, kiedy przewrócił się podczas mokrej sesji FP3 na zakręcie Lycee i uderzył w wewnętrzną ścianę.

Wypadek miał miejsce, gdy jego motocykl BMW M 1000 RR złożył się pod nim podczas hamowania, co doprowadziło do uślizgu i uderzenia w ścianę po prawej stronie na wewnętrznej linii zakrętu. Razgatlıoğlu trafił do szpitala, gdzie zdiagnozowano u niego łagodną odmę opłucnową. Uraz wykluczył go z udziału we wszystkich trzech wyścigach we Francji, a teraz również jego start w nadchodzącej rundzie w Cremonie we Włoszech stoi pod znakiem zapytania.

Choć istniejąca na torze ściana ma na celu zapobieganie by zawodnicy lub motocykle po wypadku wracali na tor na wyjściu z 90-stopniowego zakrętu, wielu kwestionuje, czy jej położenie nie stwarza samo w sobie zagrożenia.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Melandri, wicemistrz świata MotoGP z 2005 roku, przyznaje, że ściana spełnia ważną funkcję, zapobiegając większym wypadkom, ale jednocześnie jest przekonany, że ona sama stanowi zbyt duże niebezpieczeństwo.

W mediach społecznościowych Melandri podkreśla, że układ toru powinien zostać zmieniony, aby ściana nie była w ogóle potrzebna. „Jest wiele pytań i zgadzam się z wami, wszyscy mówią, że to zbyt niebezpieczne” – mówi Włoch, który wygrał 22 wyścigi w WSBK. „Wielu twierdzi, że jeśli przesuniesz ścianę, to będzie niebezpieczne, ponieważ można wpaść na kolejną część toru, co jest prawdą. Dlatego ściany nie można przesunąć – co więc można zrobić?”

„Jedyną możliwą rzeczą – i to jest proste – jest zmiana układu toru. Trzeba zmienić układ dwóch zakrętów, może o zaledwie 10 metrów. Jeśli to zadziała, hamujesz wcześniej, jedziesz wolniej i trafiasz na ścianę. Na trawie nie wyhamujesz, jedziesz na ścianę i giniesz”. – dodał.

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
144 zapytań w 41,325 sek