Scott Redding został oficjalnie potwierdzony przez Ducati i w sezonie 2020 Brytyjczyk będzie reprezentował fabryczny zespół włoskiego producenta w World Superbike, wraz z Chazem Daviesem. Wiemy już więc na pewno, że z Ducati rozstanie się Alvaro Bautista, który ma przejść do Hondy.
Redding obecnie jest „na zesłaniu” w British Superbike, gdzie trafił po tym, jak nie znalazł sobie miejsca w mistrzostwach świata. W krajowym czempionacie radzi sobie jednak znakomicie, czym zwrócił uwagę Ducati. Zresztą Scott Redding współpracował już z Ducati, jeżdżąc w MotoGP.
Składy na sezon 2020 zwiastują nam naprawdę ciekawe widowisko. Świetna wiadomość. Co prawda znowu trochę za dużo Wyspiarzy, no ale trudno.
Fabryki:
Kawasaki: Rea, Haslam
Ducati: Davies, Redding
BMW: Sykes, Laverty
Yamaha się wyłamuje, tam żadnego nie będzie, bo za Alexa Lowesa wchodzi Toprak Razgatlioglu.
Alex albo do GRT Yamaha, albo do Ten Kate (tam nie jest na szczycie listy życzeń) albo na Hondę obok Bautisty jeśli ta nie uprze się na Takahashiego. Niezłym miejscem jest też teoretycznie Puccetti Kawasaki, dysponowali dobrym wsparciem Kawy, ale to chyba głównie ze względu ma koneksje Sofuoglu.
Niewiadomą jest przyszła struktura Hondy w WSBK. Albo zostanie tak jak teraz czyli Moriwaki Althea, albo do gry wejdzie prawilny japoński Team HRC z oddziałem w Hiszpanii i wtedy Moriwaki zostanie satelitą. Jeśli w listopadzie mamy zobaczyć nową maszynę do WSBK, to chyba było dla nich lepiej wystawiać 4 maszyny i zbierać jak najwięcej danych. Wtedy znalazło by się miejsce i dla Lowesa/Camiera/Foresa I jakiegoś Japończyk. Tak czy siak zapowiada się bardzo ciekawie.
Bedzie tak ciekawie, ze juz ci moge napisac, kto zostanie mistrzem swiata w 2020 roku. Nominowany jest… Jonathan Rea.
Redding też będzie groźny, Toprak jeśli dostanie miejsce w Kawie, to będzie pewniakiem. Yamaha jednak ciut odstaje na obecną chwilę.
Toprak jest już jedną nogą w niebieskim kombinezonie ;) Osobiście żałuję, bo widziałem go w roli następcy Johnego w fabrycznym Kawasaki. Jestem przekonany, że reprezentowałby mistrzowski poziom. Niemniej jednak Kawasaki widziała w Topraku dużo więcej problemów natury poza sportowej ( koneksje Sofuoglu z Erdoganem, bliską relację z Red Bull ), a czarę goryczy po stronie Topraka i Jego menago przelała Suzuka 8h.