Home / WSBK / Szczęśliwa siódemka Toma Sykesa!

Szczęśliwa siódemka Toma Sykesa!

Ostatnio w serii World Superbike, gdy mówimy o sesji Superpole, automatycznie myślimy o Tomie Sykesie. I nic bardziej mylnego, bo także i dziś na czeskim torze nieopodal Brna to właśnie Brytyjczyk wywalczył pole position – swoje siódme w tym sezonie!

SUPERPOLE I

W pierwszej części walki o pole position jako pierwszy na szczycie tabeli wyników uplasował się Eugene Laverty. Niedługo później, o zaledwie 0.099sek jego wynik poprawił Leon Camier, a czas Brytyjczyka poprawił jego rodak – Leon Camier. To właśnie zawodnik teamu FIXI Crescent Suzuki jako pierwszy pobił barierę 2’00 w tej sesji.

Ostatecznie jednak z najlepszym czasem Superpole I zakończył Marco Melandri, który uzyskał czas 158’837 i o zaledwie 0.085sek pokonał Irlandczyka z zespołu Aprilia Racing. Czołową piątkę, w której znaleźli się jeszcze Carlos Checa, Michele Fabrizio i Tom Sykes rozdzieliły zresztą zaledwie niecałe trzy dziesiąte sekundy.

Największym przegranym pierwszego „stintu” okazał się być jednak bez wątpienia lider klasyfikacji generalnej i niekwestionowany król Brna – Max Biaggi. Na sam koniec Włoch zdecydował się nie zakładać kwalifikacyjnej opony, co mocno się na nim zemściło, bo jutrzejsze wyścigi rozpoczynać on będzie z czternastego pola! Warto dodać, że strata #3 do najszybszego w tej czasówce #33 wyniosła tylko sześć dziesiątych sekundy. Los Rzymianina podzielili jeszcze Leon Camier, Loris Baz i John Hopkins.

 

SUPERPOLE II

Mało kto jednak spodziewał się tego, co wydarzy się w drugiej części walki o Superpole. Z Ducati należącego do Davide Giugliano zaczęły wylatywać płyny, co spowodowało wypadek Ayrtona Badoviniego, a chwilę później także i samego team-partnera Carlosa Checki. Po tym, jak na śliskiej nawierzchni upadli także i faworyt miejscowej publiczności Jakub Smrz oraz David Salom – sesję zatrzymano.

Służbom porządkowym zajęło blisko godzinę, aby tor doprowadzić do odpowiedniego stanu. Aby jednak zawodnicy mogli sami wszystko sprawdzić przed ostateczną walką, otrzymali oni jeszcze do dyspozycji pięciominutową sesję „warm-up”. Podczas niej pojawiły się krople deszczu, a samo Superpole II ogłoszono jako „mokre”. Oznaczało to, że nie będzie już trzeciego „stintu”, a drugi potrwa dwadzieścia minut. Tak naprawdę jednak wszyscy zawodnicy jeździli na oponach typu „slick”.

Ostatecznie najlepszy użytek z gum kwalifikacyjnych zrobił Tom Sykes, który z wynikiem 1’58.010 sięgnął po swoje… siódme Superpole w tym sezonie! Brytyjczyk dodatkowo pobił rekord toru w Brnie, wcześniej należący do Cala Crutchlowa. Zawodnik teamu Kawasaki o 0.460sek pokonał Hiszpana Carlosa Checę, a trzeci Eugene Laverty oraz czwarty Davide Giugliano stracili do lidera ponad siedem dziesiątych.

W drugiej linii zobaczymy jutro dwóch Włochów jeżdżących na BMW – Marco Melandriego oraz Michele Fabrizio. Rozdzielą ich natomiast dwa Brytyjczycy – Jonathan Rea i zespołowy kolega #33 – Leon Haslam.

Dziewiąte miejsce wywalczył Chazowi Daviesowi, który zaliczył niegroźną wywrotkę pod koniec Superpole II, a czołową dziesiątkę uzupełnił faworyt miejscowych kibiców Jakub Smrz. Ani jednego mierzonego okrążenia w drugiej czasówce nie pokonali natomiast David Salom oraz Ayrton Badovini, których motocykli nie odbudowano na czas po wcześniejszych wywrotkach.

 

Wyniki sesji Superpole w Brnie:
1. Tom Sykes          (GBR)  Kawasaki Racing Team            ZX-10R     1’58.010
2. Carlos Checa       (SPA)  Althea Racing                   1098R      1’58.470
3. Eugene Laverty     (IRL)  Aprilia Racing Team             RSV4       1’58.741
4. Davide Giugliano   (ITA)  Althea Racing                   1098R      1’58.789
5. Marco Melandri     (ITA)  BMW Motorrad Motorsport         S1000RR    1’58.885
6. Jonathan Rea       (GBR)  Honda World Superbike Team      CBR1000RR  1’59.560
7. Leon Haslam        (GBR)  BMW Motorrad Motorsport         S1000RR    1’59.583
8. Michel Fabrizio    (ITA)  BMW Motorrad Italia GoldBet     S1000RR    1’59.621
9. Chaz Davies        (GBR)  ParkinGO MTC Racing             RSV4       1’59.748
10. Jakub Smrz        (CZE)  Liberty Racing Team Effenbert   1098R      1’59.871
11. David Salom       (SPA)  Team Pedercini                  ZX-10R
12. Ayrton Badovini   (ITA)  BMW Motorrad Italia GoldBet     S1000RR
    --- Superpole I ---
13. Leon Camier       (GBR)  FIXI Crescent Suzuki            GSX-R1000  1’59.439
14. Max Biaggi        (ITA)  Aprilia Racing Team             RSV4       1’59.453
15. Loris Baz         (FRA)  Kawasaki Racing Team            ZX-10R     1’59.627
16. John Hopkins      (USA)  FIXI Crescent Suzuki            GSX-R1000  1’59.973
    --- Nie awansowali do Superpole ---
17. Maxime Berger     (FRA)  Team Effenbert Liberty Racing   1098R      2’01.138
18. Lorenzo Zanetti   (ITA)  PATA Racing Team                1098R      2’01.164
19. Alessandro Polita (ITA)  Red Devils Roma                 1098R      2’03.156
20. Leandro Mercado   (ARG)  Team Pedercini                  ZX-10R     2’03.386
21. Norino Brignola   (ITA)  Grillini Progea Superbike Team  S1000RR    2’03.547
22. Viktor Kispataki  (HUN)  Prop-tech ltd                   CBR1000RR  2’04.954

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
156 zapytań w 1,641 sek