Jonathan Rea nie miał sobie równych również i w ostatnim wyścigu weekendu w Wielkiej Brytanii, choć trudnym wyzwaniem okazało się pokonanie Topraka Razgatlioglu, który dysponuje ostatnio znakomitą formą. Podium uzupełnił Alvaro Bautista, tracąc kolejne punkty do rywala z Kawasaki.
Wyniki 2. wyścigu WSBK na Donington Park: | |||||
1 | Jonathan Rea | GBR | Kawasaki Racing Team | Kawasaki ZX-10RR | 23 Laps |
2 | Toprak Razgatlioglu | TUR | Kawasaki Puccetti Racing | Kawasaki ZX-10RR | +0.365 |
3 | Alvaro Bautista | ESP | Aruba.it Racing Ducati | Ducati Panigale V4 R | +5.930 |
4 | Alex Lowes | GBR | Pata Yamaha | Yamaha YZF R1 | +6.334 |
5 | Leon Haslam | GBR | Kawasaki Racing Team | Kawasaki ZX-10RR | +6.833 |
6 | Loris Baz | FRA | Ten Kate SBK Yamaha | Yamaha YZF R1 | +7.441 |
7 | Tom Sykes | GBR | BMW WorldSBK Team | BMW S1000RR | +8.542 |
8 | Michael van der Mark | NED | Pata Yamaha | Yamaha YZF R1 | +14.850 |
9 | Chaz Davies | GBR | Aruba.it Racing Ducati | Ducati Panigale V4 R | +18.124 |
10 | Marco Melandri | ITA | GRT Yamaha | Yamaha YZF R1 | +29.115 |
11 | Peter Hickman | GBR | BMW WorldSBK Team | BMW S1000RR | +34.620 |
12 | Michael Ruben Rinaldi | ITA | Barni Racing Team Ducati | Ducati Panigale V4 R | +34.824 |
13 | Sandro Cortese | GER | GRT Yamaha | Yamaha YZF R1 | +51.627 |
14 | Alessandro Delbianco | ITA | Althea Mie Racing Team Honda | Honda CBR1000RR | +52.879 |
15 | Leandro Mercado | ARG | Orelac Racing VerdNatura Kawasaki | Kawasaki ZX-10RR | +54.821 |
16 | Ryuichi Kiyonari | JPN | Moriwaki Althea Honda | Honda CBR1000RR | >1m |
17 | Jordi Torres | ESP | Team Pedercini Racing Kawasaki | Kawasaki ZX-10RR | 2 Laps |
Eugene Laverty | IRL | Team Goeleven Ducati | Ducati Panigale V4 R | DNS |
Źródło: crash.net
Rea naprawdę mi imponuje swoją nieustępliwością, walka o maksa w każdym wyścigu. Zmusza bautiste do błędow i na przestrzeni kilku wyścigów z pokaźnej straty w klasyfikacji zbudował przewagę. Naprawdę szacun chociaż kibicuje bautiscie
I to jest informacja dnia! Nie MotoGP, nie dziesiąty z rzędu tryumf na Sachsenring. Dla mnie rachunek jest prosty: WSBK > MotoGP
WSBK > MotoGP? No fakt, superbike są większe, cięższe, wolniejsze od motogp ;-P
> porównywanie zmagań motocykli produkcyjnych dostępnych w salonie do prototypów, którym bliżej do F1 niż maszyn drogowych :V
> brak profitu
Fakt, superbike’i są mocno zmodyfikowane, ale to wciąż motocykle, które można kupić i czuć radość z dosiadania bliźniaczego motocykla to kozaki z Mistrzostw Świata :D Grand Prix nie daje mi takiej frajdy :/ CBR1000RR nijak ma się do RCV213V, a do zeszłego roku Desmosedici do drogowych dwucyulindrówek Ducati już w ogóle xD
WSBK > MotoGP
WSS > Moto2 + Moto3
Dostał Ducat po obrotach i po Ducati. Kawa i Ducat są równe to i wychodzi kto lepszy. A tyle krzyku tu było jaki to Bautista kozak z MotoGP i jaki badziew ten Rea z Wsbk.BTW szkoda że Rea nie jeździ w MotoGP na moto z czołówki. Skoro Crutchlow który jest słabszy od Rea daje rade to może Rea coś namieszałby w nieustannych zwycięstwach MM.
Mam nadzieję, że czytałeś nasze wcześniejsze artykuły dot. WSBK?
Ducati ma obecnie zaledwie 500 obr/min mniej niż na początku sezonu. W praktyce oznacza to, że silnik Ducati wciąż kręci się do prawie 16 tys obr/min, podczas gdy silniki Yamahy, BMW, Hondy i Kawasaki do raptem 14 tys obr/min. Ducati wciąż ma przewagę pod względem mocy, zwłaszcza na prostych i wyjściach z zakrętu względem innych producentów i wciąż jest najmocniejszym motocyklem w stawce. To wszystko odnośnie pierwszego zdania Lent.
Co do reszty… niezmiernie bawiły mnie komentarze, że Rea się skończył. Zwłaszcza że pochodziły one od osób, które chyba nie pamiętają, co Johnny wyczyniał na słabiutkiej Hondzie przed 2015 rokiem. Ale tak to już jest z sezonowcami xD
Przy okazji… Johnny jest pierwszym Mistrzem Świata na Kawasaki od czasów Scotta Russela i roku 1993.
Tom Sykes w 2013 roku
500 to też dużo. Kto jeździ ten wie. Ale zgoda co do sugestii iż tak ograniczali Ducati obroty żeby nie zrobić mu nadmiernej krzywdy. To zresztą nie pierwszy raz kiedy Ducati jest faworyzowane w WSBK. Chciałem tylko zwrócić uwagę, ze JR był opluwany przez fanatyków MotoGP po to aby udowadniać tezę, że zawodnicy jeżdżący w WSBK to trzecia liga bo nawet spady z MotoGP jak Bautista objeżdżaja ich na luzaka. MotoGP niestety jest zamkniętą sektą do której z rzadka wpuszczane są nowi i praktycznie tylko z moto 2. A szkoda bo to powoduje wieletnia dominację jakiegoś zawodnika. Kiedyś Rossi dziś MM93. A jestem przekonany, że JRea mając dobry motocykl namieszałby w stawce motoGP
Przypuszczam, że to jest przyczyną braku miejsca w Moto GP dla Bautisty. Ograniczają go warunki pogodowe i specyfikacje torów. Im bardziej techniczny tym gorzej mu idzie. Niech ktoś mnie poprawi jak nie mam racji.
Gdybys nie mial racji to Bautista jezdzilby w MotoGP.
Przyczyna raczej leży w braku znajomości niektórych torów i braku znajomości zachowania się opon deszczowych Pirelli. Trudno się nauczyć całkiem nowych opon na treningu czy dwóch.
Po zakontraktowaniu Petruxa nagły spadek formy Bautisty Przypadek ? Może czeka na podwyżke ? Nie widziałem w tym wyścigu jego stylu jazdy który prezentował wcześniej (pokonywanie zakrętów,wychodzenie z nich,ta szybkość Ducata) Mam wrażenie że mógł jechać szybciej
Może to moje subiektywne wrażenie, ale jeszcze w ostatnich latach MotoGP obserwowałem u Bautisty nagły skok formy w momencie, jak przychodziło do podpisywania kontraktów. Kontrakty podpisane -> forma nagle znikała.
Inna sprawa, że po trzech tak kosztownych glebach byłbym zdziwiony, gdyby nie stracił pewności siebie.
Jeśli Rea utrzyma formę za tydzień i na Lagunie zbuduje jeszcze większą przewagę, to może być ciekawa końcówka. W Argentynie i Katarze raczej pozamiata Bautista. Zna te tory i do tego Ducati jest tam piekielnie szybkie (długie proste). Na Portimao też jest prosta niczego sobie :v Także Johny może jeszcze Bautiście zagrozić tylko w Stanach i na Magny Cours.
@jaspe Skąd zna tor w Argentynie? ;p Jak to będzie chyba dopiero 2. wyścig WSBK po otwarciu toru.
Pomyliłem się w tym że zna Argentynę (pisząc to miałem w głowie drugi tor – ten z MotoGP) ;) Ale nadal na El Villicum są takie proste, że przewaga Ducati ( w rękach Bautisty ) będzie olbrzymia. A jego nieznajomość toru nie będzie jakoś mocno rzutowała, bo tak jak wspomniałeś – to dopiero 2 runda na tym torze.
Stawka się wyrównała, turek jak dla mnie to objawienie sezonu, w końcu w WSBK coś się dzieje.
Chyba już były takie tory które Bautista nie zna
@ja Nie zna chyba Argentyny i Francji, chyba że w jakichś nieznanych mi okolicznościach jeździł po MagnyCours. Po El Villicum na pewno nie :)
A co się stało z #66 w wyścigu superpole?
Czy mi się wydaje czy jego gleba była już podczas czerwonej flagi?
A ostatecznie nie został sklasyfikowany. Dziwne
Przepisy chyba mówią, że żeby zostać sklasyfikowanym trzeba zjawić się z motocyklem 5 minut po zakończeniu wyścigu w pit lane. To nie pierwszy raz – pamiętam jak na Nurburgring Johny jadąc jeszcze Hondą wyleciał na plamie oleju i złamał kość udową bodajże. Mimo że wyścig przerwano i uznano pozycje z poprzedniego okrążenia Johnego nie było w końcowych wynikach co mnie zdziwiło. Potem właśnie było wyjaśnione, że żeby ukończyć wyścig przerwany czerwoną flagą trzeba zjawić się w pit lane. Motocykl był roztrzaskany a Johny połamany więc raczej trudne do osiągnięcia. Z podobnego powodu w zeszłym roku w WSS Mahias nie został sklasyfikowany mimo że heroicznie doturlał się na feldze do boksów – w tym wypadku przegrał z czasem.
Tak czy siak szkoda Sykesa.
Dzięki za wyjaśnienia.
Oj.. ogromna szkoda.
Sam przepis jednak jest beznadziejny bo plama oleju przerwała mu doskonały wyścig, uszkodził na niej motocykl, mógł sobie zrobić krzywdę i jeszcze nie dostał ani jednego punktu.
Zapewne jest jakieś uzasadnienie do stosowaniu tego punktu regulaminu ale w przypadku #66 go nie widać!