Home / Slider / WSBK, Laguna Seca (2. wyścig): Jonathan Rea nie do ugryzienia

WSBK, Laguna Seca (2. wyścig): Jonathan Rea nie do ugryzienia

Po zaciętym pierwszym wyścigu World Superbike na torze Laguna Seca, drugie starcie należało raczej do sennych. Jego bezapelacyjnym zwycięzcą został Jonathan Rea, który przyjechał przed swoim partnerem zespołowym z Kawasaki, Tomem Sykesem. Podium uzupełnił Chaz Davies na Ducati. Rea powiększył swoją dużą przewagę w klasyfikacji generalnej cyklu.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki 2. wyścigu WSBK na torze Laguna Seca w USA:
1. Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing ZX-10RR 25 okr.
2. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10RR +2.887s
3. Chaz Davies GBR Aruba.it Racing Ducati Panigale R +4.847s
4. Marco Melandri ITA Aruba.it Racing Ducati Panigale R +17.159s
5. Xavi Fores ESP Barni Ducati Panigale R +22.741s 
6. Eugene Laverty IRE Milwaukee Aprilia RSV4 +26.377s
7. Leandro Mercado ARG IodaRacing Aprilia RSV4 +28.475s
8. Lorenzo Savadori ITA Milwaukee Aprilia RSV4 +29.718s
9. Alex Lowes GBR PATA Yamaha R1 +33.044s
10. Michael van der Mark NED PATA Yamaha YZF-R1 +33.541s
11. Stefan Bradl GER Red Bull Honda CBR1000RR SP2 +36.756s
12. Roman Ramos ESP Team Go Eleven Kawasaki ZX-10R +43.031s
13. Alex de Angelis SMR Pedercini Kawasaki ZX-10RR +47.306s
14. Randy Krummenacher SWI Puccetti Kawasaki ZX-10RR +50.488s
15. Jake Gagne USA Red Bull Honda CBR1000RR SP2 +51.093s
16. Jakub Smrz CZE Guandalini Yamaha YZF-R1 +59.197s
17. Ondrej Jezek CZE Grillini Kawasaki ZX-10RR +1 lap

Nie ukończyli:
18. Ayrton Badovini ITA Grillini Kawasaki ZX-10RR
19. Leon Camier GBR MV Agusta RC F4 RR
20. Jordi Torres ESP Althea BMW S1000RR
21. Raffaele De Rosa ITA Althea BMW S1000RR

 

Kliknij, aby pominąć reklamy

 

Źródło: crash.net

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 6

  1. Znowu Rea i Kawa z kosmiczną przewagą. Pomimo słabego startu tempo wyścigowe było super! Róznice czasowe zaczynając od Melandriego – masakra :/ Fajne P6 Lavertego, a szkoda Camiera, bo Agusta jeszcze by tam się wcisnęła ;P Biedny Michael Van der Mark, R1 na razie nie stać na więcej, prawie 35 sek straty, rany… Najlepsza była walka Jake’a Gagne z Randym o P14. Co ten Gagne wyczyniał z CBR-ką, to normalnie cudo! <3 Uwielbiam tu na laguna Seca oglądać wyścigi, kocham ten tor i korkociąg, gdzie dostaje się gęsiej skórki gdy tam jadą :) <3

  2. Szkoda, że nie możemy J. Rea zobaczyć w MotoGp, gdy jest w swojej życiowej formie…
    Wiem, możemy go oglądać w WSBK :) Ale jednak zawsze mnie to boli, że taki mistrz, z taką regularnością nie jeździ z najlepszymi…

  3. natomiast ze swojej strony podzielę się innym poglądem. zmiana regulaminu odnośnie pól startowych w drugim biegu, zamiast urozmaicić zmagania, wydaje mi się, że jeszcze bardziej tworzy przepaść pomiędzy Kawą, a resztą stawki. jedynym zawodnikiem, który jeszcze jest w stanie nawiązać do Rea i Sykesa, jest Davies. Melandri jest raczej zawieszony za tą trójką, ewentualnie z Sykesem jeszcze czasami jest w stanie rywalizować. z tym, że to wszystko odbywa się w pierwszym biegu. natomiast w niedzielę start Kawa ma niesamowity, wczoraj to w ogóle do 1szej szykany łykali rywali to z lewej, to z prawej. Ducati nie ma aż takiego kopa i Chaz traci sporo czasu na przebicie się do przodu. poza tym, Davies najlepiej się czuje, gdy ma pusty tor przed sobą i ma większe problemy z wyprzedzaniem wolniejszych zawodników. Johny w tym czasie wszystkim odjeżdża i jest po zabawie. w końcu, jak Walijczyk upora się z rywalami, to zostaje mu pogoń za Tomem. ten z kolei, jeśli nie zajedzie opon, to nie da się dogonić i tak wygląda runda. podsumowując, większa rywalizacja jest podczas 1szego wyścigu, wtedy 2 Kawy i 2 Ducati są w stanie ze sobą rywalizować. 2gi wyścig faworyzuje Kawy, bo są mocniejsi w przebijaniu się do przodu. jeśli z kolei dojdzie do ujednolicenia elektroniki, to aktualne rozwiązanie z przesuwaniem zwycięzców do 3rzędu, faktycznie może przyczynić się do wzrostu widowiskowości weekendu wyścigowego

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
167 zapytań w 1,152 sek