To był dzień Alvaro Bautisty (Ducati). Kolejny raz w tym roku zresztą. Hiszpan tylko na początku podążał za prowadzącym Toprakiem Razgatlioglu (Yamaha), ale szybko wyszedł przed Turka i dowiózł prowadzenie do mety. Podium uzupełnił Andrea Locatelli, który bardzo równo spisuje się w tym sezonie.
Już po starcie upadek zaliczył Michael Rinaldi, i jeśli Ducati liczyło na fabryczny dublet po dobrych treningach, to szybko trzeba było te plany zrewidować. Fatalnie spisali się zawodnicy Kawasaki. O ile ósme miejsce Alexa Lowesa oddaje jego zwyczajową formę, o tyle dopiero dziewiąte miejsce Jonathana Rea jest szokujące. Brytyjczyk nie miał argumentów w walce z rywalami. Pokonał go m.in jadący dziś świetnie, piąty na mecie Danilo Petrucci.
Awarie zatrzymały dwójkę brytyjskich zawodników – Toma Sykesa na Kawasaki ekipy Pucetti, oraz Scotta Reddinga na BMW. Poza chorym Remym Gardnerem, w wyścigu zabrakło także mającego problemy żołądkowe Erica Granado. Wystartowało zatem tylko 20 zawodników.
Wyniki 1. wyścigu | ||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME |
1 | Alvaro Bautista | SPA | Aruba.It Racing Ducati | 21 Laps |
2 | Toprak Razgatlioglu | TUR | Pata Yamaha Prometeon WorldSBK | +4.809s |
3 | Andrea Locatelli | ITA | Pata Yamaha Prometeon WorldSBK | +6.586s |
4 | Axel Bassani | ITA | Motocorsa Ducati | +8.871s |
5 | Danilo Petrucci | ITA | Barni Spark Racing Team | +11.667s |
6 | Michael Van Der Mark | NED | ROKIT BMW Motorrad WorldSBK Team | +12.685s |
7 | Xavi Vierge | SPA | Team HRC WorldSBK | +13.610s |
8 | Dominique Aegerter | SWI | GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team | +13.961s |
9 | Jonathan Rea | GBR | Kawasaki Racing Team WorldSBK | +14.454s |
10 | Alex Lowes | GBR | Kawasaki Racing Team WorldSBK | +14.590s |
11 | Loris Baz | FRA | Bonovo Action BMW | +16.431s |
12 | Iker Lecuona | SPA | Team HRC WorldSBK | +16.793s |
13 | Philipp Oettl | GER | GoEleven Ducati | +26.167s |
14 | Garrett Gerloff | USA | Bonovo Action BMW | +30.580s |
15 | Lorenzo Baldassarri | ITA | GMT94 Yamaha | +35.520s |
16 | Hafizh Syahrin | MAL | PETRONAS MIE Racing HONDA Racing | +1’02.195s |
17 | Oliver Konig | CZE | Orelac Racing Kawasaki | +1’09.875s |
18 | Tom Sykes | GBR | Puccetti Kawasaki | +4 Laps |
19 | Michael Ruben Rinaldi | ITA | Aruba.It Racing Ducati | DNF |
20 | Scott Redding | GBR | ROKIT BMW Motorrad WorldSBK Team | DNF |
Źródło: crash.net
Ta seria robi się tak cholernie nudna że szkoda gadać..
Niech wprowadzą te limity bo to wygląda tragicznie, ludzie również są oburzeni pod postami WSBK
no jak to? niedawno pod artykułami po wyścigach motogp dużo komentarzy było na temat tego jakie to nudne, za to wsbk się dzieje! nie wiem właśnie tylko dlaczego taka cisza w komentarzach po pierwszych wyścigach w WSBK
Jak wygrywał Rea, to nie było nudno? Jak widać, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Wtedy była przynajmniej jakaś rywalizacja, teraz nie ma.
Teraz trzeba oczekiwać na to że Bautista się wywróci by ktoś inny wygrał.
Po zeszłym sezonie wolałem by była większa rywalizacja, ale jest jeszcze gorzej
W czasach Rei nie było żadnej poważnej rywalizacji. Po 1. Johnny miał za rywali przeciętniaków (Davies, Sykes, Giugliano, Haslam, Fores) i emeryta Melandriego, 2. Kawa jako jedyna poważnie traktowała WSBK. Kiedy Ducati i Yamaha wzięły się do roboty to magiczna przewaga „zielonych” wyparowała, a wraz z nią „geniusz” Rei.
Davies walczył o zwycięstwa z Rea i był przeciętniakiem? Nie zgadzam się.
emeryt Melandri miał wtedy mniej lat niż teraz ma Rea, a tym bardziej Bautista
Z całym szacunkiem, obecnie panujący mistrz na Hondzie też był przeciętniakiem. Nie trafiają do mnie te argumenty umniejszajace sukcesów Rei i Kawasaki.