Home / Slider / WSBK, Phillip Island: Hat-trick Bautisty w 2. wyścigu! Razgatlioglu bez punktów

WSBK, Phillip Island: Hat-trick Bautisty w 2. wyścigu! Razgatlioglu bez punktów

Alvaro Bautista (Ducati) jest nowym liderem jeśli chodzi o zwycięstwa hat-trick w rundach World Superbike. Hiszpan nie mógł sobie wymarzyć lepszego startu sezonu, w którym broni mistrzostwa świata. Drugi na mecie – choć z dużą stratą – był Michael Rinaldi, a podium uzupełnił Andrea Locatelli (Yamaha).

Ogromnego pecha miał Toprak Razgatlioglu. Turecki zawodnik jechał tuż za Alexem Lowesem, gdy zawodnik Kawasaki upadł. Nie mogąc uniknąć incydentu, Razgatlioglu także zaliczył wywrotkę. Kolejny słaby wynik był dziś udziałem Jonathana Rea.

Bautista zgromadził w Australii aż 62 punkty, podczas gdy wiceliderem został Andrea Locatelli, z 34. oczkami. Trójkę uzupełnia Rea, mający 31 punktów, tyle samo co Michael Rinaldi. Kolejna runda już za tydzień w Indonezji.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki 2. wyścigu
POS RIDER NAT TEAM TIME
1 Alvaro Bautista SPA Aruba.It Racing Ducati 22 Laps
2 Michael Rinaldi ITA Aruba.It Racing Ducati +6.191s
3 Andrea Locatelli ITA PATA Yamaha with Brixx WorldSBK +9.099s
4 Axel Bassani ITA Motocorsa Ducati +11.680s
5 Philipp Oettl GER GoEleven Ducati +12.020s
6 Iker Lecuona SPA Team HRC WorldSBK +13.701s
7 Dominique Aegerter SWI GRT Yamaha WorldSBK Team +14.316s
8 Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK +14.753s
9 Danilo Petrucci ITA Barni Spark Ducati Team +18.745s
10 Remy Gardner AUS GRT Yamaha +21.331s
11 Xavi Vierge SPA Team HRC WorldSBK +21.500s
12 Michael Van Der Mark NED BMW Motorrad WorldSBK Team +29.790s
13 Scott Redding GBR BMW Motorrad WorldSBK Team +34.265s
14 Garrett Gerloff USA Bonovo Action BMW +34.444s
15 Loris Baz FRA Bonovo Action BMW +34.846s
16 Lorenzo Baldassarri ITA GMT94 Yamaha +45.568s
17 Hafizh Syahrin MAL MIE Honda Racing +1’02.330s
18 Oliver Konig CZE Orelac Racing Kawasaki +1’02.589s
19 Eric Granado BRA MIE Honda Racing +1’04.168s
20 Toprak Razgatlioglu TUR PATA Yamaha with Brixx WorldSBK DNF
21 Alex Lowes GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK DNF
22 Tom Sykes GBR Puccetti Kawasaki DNF

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 7

  1. Ducati w innej lidze to swoją drogą, ale Jonathan i Toprak po prostu znacznie poniżej oczekiwań :/

  2. Limit obrotów, powinien być jednakowy. Skończyło by śię faworyzowanie jednego i rzucanie kłód drugiemu. Cztery cylindry, jednakowe obroty. Po oglądnięciu drugiego wyścigu, nie wiem czy ta seria ma sens.

    • Jednakowy, czyli żaden.

    • @GSXR Te obroty nie biorą się znikąd – takie silniki stworzyli producenci do motocykli drogowych. Kawasaki może zrobić i sprzedawać ZX10, które się będzie kręciło do takich wartości jak ostatnie Panigale, nikt im tego nie zabrania. Wyrównanie obrotów 2000 obr/min poniżej tego, na co pozwala charakterystyka silnika, byłoby faworyzowaniem Yamahy czy Kawasaki. W ten sposób motocykl WSBK byłby wolniejszy niż ten, który można kupić w sklepie :)

      • Oczywiście, taki silnik (R4) nie byłby problemem, ale czy dostałby 16 000 obr/min? Raczej nie, bo algorytm na to nie pozwoli, zwłaszcza dla Kawasaki i Yamahy, którzy na ten rok powinni dostać troszkę więcej.

  3. Ducati niebezpiecznie dominuje we wszystkich klasach i seriach i są całkowicie poza zasięgiem, ale trzeba przyznać że w pierwszym wyjeździe, w deszczu Bautista pojechał wzorowo. W 2. wyścigu niby coś się działo , ale tylko od 3 miejsca w dół. Sporo walki w pierwszej części wyścigu, ale efekt mizerny. Kibicując Jonathanowi, tak naprawdę tylko mu współczuję, nie będzie kolejnego tytułu – to widać od pierwszego wyjazdu. Coś dziwnego w MotoGP i WSBK, Japończycy strasznie przysypiają.

    • Japończycy przysypiają i jest to widoczne we wszystkich seriach z coraz mocniejszą tendencją. No cóż, kiedyś to Japończycy zaskakiwali Europę, która nie była w stanie nadążyć, teraz jest na odwróc. Myślę, że nie jest to przypadek, a efekty polityki i zmian kulturowych na całym świecie, o czym można by było dużo dyskutować, ale obawiam się, że zarówno w MotoGP jak i WSBK będzie systematycznie ubywać zaangażowania producentów z Japonii. Może powstaną inne serie, gdzie Japończykom będzie się bardziej chciało, a może Aprilia, BMW i MV Agusta zwiększą swoje zaangażowanie. Próżni na pewno nie będzie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
144 zapytań w 1,386 sek