Za nami pierwszy wyścig World Superbike w tym sezonie. Startujący z pole position zawodnik Kawasaki Racing Team Jonathan Rea przekroczył linię mety jako pierwszy zapisując na swoim koncie 25 punktów w klasyfikacji generalnej mistrzostw. Chaz Davies na Ducati walcząc do końca, podzielił losy japońskiego zespół zajmując drugą pozycję tuż przed zespołowym kolegą J. Rea, Tomem Sykesem. W walce o pierwsze miejsce świetnie udzielał się także Alex Lowes, ostatecznie zajmując czwarte miejsce. W grupie prowadzącej wyścig, nie odstając na krok od liderów byli zmiennie Leon Camier i Xavi Fores. Kolejni zawodnicy do zwycięzcy tracili ponad osiem sekund. Już jutro (niedziela) kolejny wyścig – dokładnie o 5.00 polskiego czasu.
Wyniki pierwszego wyścigu World Superbike na torze Philip Island, Australia:
1. Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing ZX-10R 22 laps
2. Chaz Davies GBR Aruba.it Racing Ducati 1199R +0.042s
3. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R +1.050s
4. Alex Lowes GBR PATA Crescent Yamaha R1 +1.082s
5. Leon Camier GBR MV Agusta RC F4 RR +3.002s
6. Xavi Fores ESP Barni Ducati 1199R +3.320s
7. Jordi Torres ESP Althea BMW S1000RR +8.725s
8. Eugene Laverty IRE Milwaukee Aprilia RSV4 +12.135s
9. Michael van der Mark NED PATA Yamaha YZF-R1 +12.180s
10. Randy Krummenacher SWI Puccetti Kawasaki ZX-10R +12.439s
11. Nicky Hayden USA Red Bull Honda CBR1000RR SP2 +19.344s
12. Markus Reiterberger GER Althea BMW S1000RR +21.336s
13. Roman Ramos ESP Team Go Eleven Kawasaki ZX-10R +24.866s
14. Alex de Angelis SMR Pedercini Kawasaki ZX-10R +24.902s
15. Stefan Bradl GER Red Bull Honda CBR1000RR SP2 +28.936s
16. Riccardo Russo ITA Guandalini Yamaha YZF-R1 +39.404s
17. Ayrton Badovini ITA Grillini Kawasaki ZX-10R +42.941s
18. Ondrej Jezek CZE Grillini Kawasaki ZX-10R +48.043s
Marco Melandri ITA Aruba.it Racing Ducati 1199R
Josh Brookes AUS ER Motorsports Yamaha YZF-R1
Lorenzo Savadori ITA Milwaukee Aprilia RSV4
Źródło:crash.net
Zobaczymy, jak jutro Melandri pojedzie. Póki co ta sama dwójka przewodzi, jak rok temu. Rea koncentracji nie stracił po przerwie za to Nicki i Bradl daleko. Skoro tutaj tak beznadziejnie to hmmmm.
Nowa Honda póki co nie daje żadnej korzyści duetowi Bradl-Hayden. Owszem, jest „świeżym” produktem, ale przecież nawet z lepszymi ustawieniami nie poprawią dyspozycji tego motocykla na tyle, by walczyć o czołowe pozycje…
Co do Hondy polerst to trzeba im dac czas , kiedy pojawiła sie nowa R1w wersji salonowej byłem oczarowany i przekonany o rychłych sukcesach tego bolidu w wersji race superbike jak sie okazało dopiero w tym sezonie wyglądaja na mocnych. Przecieieństwiem Kawa , jak zawsze fajny design ale powiedzmy przeciętne wyniki w SBK do czasu Sykes’a, pojawił sie do tego Rea i wymiatają. Różnie to bywa
Obyś miał rację, bo fajnie byłoby zobaczyć Bradla i Haydena w czołówce, ale nie uważasz, że strata jest po prostu kosmiczna? :/
Niestety jest, nie kibicuje specjalnie Hondzie ale od kliedy pamiętam zawsze w czubie podobnie jak drogowe odpowiedniki więc szacunek
Jeśli chodzi o Kawę, to o ile pamiętam, zmieniono wtedy zespół, który wystawiał fabryczne motocykle. Sykes nagle z przeciętniaka został wicemistrzem. Szkoda, że Lascorz nie dojeździł sezonu, może też wskoczyłby do czołówki.