Pierwsza kobieta – mistrzyni świata w wyścigach motocyklowych, w sezonie 2019 będzie bronić tytułu w klasie Supersport 300. Wciąż dosiadać będzie motocykla Kawasaki, z tą różnicą, że dla hiszpańskiej ekipy Provec Racing, który w World Superbike prowadzi fabryczny program Kawasaki.
21-letnia Carrasco, wcześniej jeżdżąca w Moto3, dołączyła do World Supersport 300 w 2017 roku i już w pierwszym sezonie wygrała wyścig. W sezonie 2018, po bardzo ciekawym sezonie, wywalczyła tytuł mistrzyni świata, choć w końcówce to rywale byli w większym „gazie”.
Guim Roda, który kieruje zespołem Kawasaki, powiedział: „Zeszłoroczny wynik był spektakularny. Widząc wytrwałość i determinację Any nie mieliśmy wyboru – musieliśmy stworzyć projekt, dostosowany do niej, aby pomóc Anie stać się punktem odniesienia dla wszystkich kobiet, które chcą móc powiedzieć sobie „tak, ja też potrafię”.”
„Jesteśmy moralnie zobowiązani do rozpoczęcia tego projektu. Ciąży na nas duża odpowiedzialność – chcemy powtórzenia zeszłorocznych wyników” – dodał.
Carrasco niedawno mówiła, że rozważała już teraz awans do wyższej klasy World Supersport jednak stwierdziła, że poczeka jeszcze prawdopodobnie rok. Powodem tej decyzji jest fakt, że klasa WSS obecnie przechodzi duże zmiany jeśli chodzi o siłę poszczególnych motocykli. Kawasaki nie ma jeszcze dobrze rozwiniętej, nowej maszyny, która będzie mogła zagrozić dominującej Yamasze.
Źródło: motorsport.com
Fot. facebook.com/anacarrasco22/