Obolały Remy Gardner wziął sprawy w swoje ręce i nie pozostawił złudzeń Raulowi Fernandezowi, który popełnił błąd przede wszystkim w doborze ogumienia. Australijczyk w dominującym stylu sięgnął po piąte zwycięstwo w sezonie, dzięki czemu ma 23 punkty przewagi nad team-partnerem. Oznacza to, że do zdobycia tytułu mistrzowskiego wystarczą mu zaledwie dwa punkty. Podium dopełnił Sam Lowes.
Zawodnicy mieli do przejechania dwadzieścia trzy okrążenia. Kierowcy Red Bull KTM Ajo utrzymali prowadzenie po starcie. Za nimi jechali Marco Bezzecchi, Aron Canet, Sam Lowes, Cameron Beaubier, Xavi Vierge i Fabio DiGiannantonio. Czołową dziesiątkę dopełniał Augusto Fernandez. W zakręcie trzynastym wywrotkę zaliczył Somkiat Chantra.
Po trzech okrążeniach Raul posiadał blisko 0,6 sekundy przewagi nad Bezzecchim, który przypuścił skuteczny atak na Remy’ego w „jedynce”. Australijczyk i Włoch posiadali nieznaczną przewagę nad Beaubierem, który wyprzedził Caneta. Szóste miejsce zajmował Lowes, który wyprzedzał Vierge, „Diggię” i Augusto. Czołową dziesiątkę zamykał Marcos Ramirez. W zakręcie piętnastym z wyścigiem po bolesnej wywrotce pożegnał się Albert Arenas. Okrążenie później w „czternastce” jego los podzielił Ai Ogura.
Po sześciu kółkach Raul jechał 0,7 sekundy przed Bezzecchim. Tuż za Włochem jechał Gardner. Cala trójka odjeżdżała od Beaubiera, na którego tylnym kole „siedzieli” Canet, Lowes, Vierge i „Diggia”. Amerykanin nie był w stanie długo utrzymywać za sobą rywali, w związku z czym po pierwszych atakach szybko stracił rytm, spadając na ósme miejsce.
Na dziewiątym okrążeniu Remy przypuścił skuteczny atak na Bezzecchiego na dojeździe do pierwszego zakrętu. W tym momencie posiadał już blisko 1,5 sekundy straty do team-partnera. Australijczyk prezentował jednak znakomite tempo, będąc pół sekundy szybszym od Raula. Tymczasem „na deskach” w pierwszym zakręcie wylądował Jake Dixon. Okrążenie później w tym samym miejscu jego los podzielił zespołowy partner Xavi Vierge.
Gardner w ciągu niecałych dwóch kółek zbliżył się do Raula na mniej, niż pół sekundy. Na trzynastym okrążeniu przypuścił skuteczny atak na rywala w walce o tytuł w pierwszym zakręcie toru. Blisko cztery sekundy za nimi został Bezzecchi, do którego zbliżał się czwarty Lowes. Jako piąty jechał Amerykanin Beaubier, który odzyskał pozycję kosztem Caneta. Jako siódmy jechał „Diggia” przed Celestino Viettim, Jorge Navarro i dziesiątym Augusto Fernandezem. Ramirez spadł na trzynastą lokatę, wyprzedzony jeszcze przez Marcela Schrottera i Stefano Manziego.
Do końca pozostawało osiem okrążeń. Gardner nie był w stanie odjechać od Raula. Posiadali już jednak ponad cztery sekundy przewagi nad Bezzecchim. Na siódmą pozycję awansował Vietti po udanym ataku na „Diggię”. Nasz reprezentant, Piotr Biesiekirski, walczył o pozycję z Lorenzo Baldassarrim.
Lowes, kiedy tylko zbliżył się do Marco, bez większych trudności go wyprzedził i odjechał. Na domiar złego, podopieczny Valentino Rossiego musiał obawiać się Beaubiera i Caneta, którzy również prezentowali lepsze tempo.
Napięć kółek przed metą Gardner zwiększył przewagę nad team-partnerem do blisko 0,6 sekundy. 4,5 sekundy za duetem Akiego Ajo jechał Lowes. Bezzecchi wypadł z zakrętu numer pięć. Utrzymał się na motocyklu, jednak utracił piąte miejsce na rzecz Beaubiera i Caneta. Jako siódmy nadal jechał Vietti, który odskoczył od „Diggii”. Przyszły zawodnik klasy królewskiej wyraźnie stracił tempo, w konsekwencji czego wyprzedzili go Navarro i Augusto Fernandez.
Ostatnie okrążenia wyścigu były popisem jazdy ze strony zarówno Gardnera, jak i Lowesa. Australijczyk odskoczył od Raula na ponad 1,5 sekundy. Anglik natomiast drastycznie niwelował stratę do Hiszpana, będąc szybszym 0,7 sekundy! Do końca pozostawały jednak dwa kółka, w związku z czym szanse Sama na atak były iluzoryczne.
Finalowe kółko Gardner rozpoczął z przewagą blisko 2,5 sekundy przewagi nad Raulem. Nieco ponad 1,5 sekundy za debiutantem znajdował się Lowes. Kierowca Marc VDS na ostatnim okrążeniu odrobił do jeźdźca Akiego Ajo sekundę, jednak zabrakło jeszcze jednego kółka, aby móc zaatakować Hiszpana. Walkę o czwarte miejsce na ostatnim okrążeniu wygrał Canet, który na prostej start-meta wyprzedził Beaubiera. Jako szósty linię mety przeciął Vietti. Siódme miejsce zajął Navarro, który dogonił i wyprzedził słabnącego Bezzecchiego. Czołową dziesiątkę dopełnili Augusto Fernandez Marcel Schrotter. Dopiero jako jedenasty linię mety przeciął Diggia. Pozostałe punkty wywalczyli Hector Garzo, Manzi, Ramirez i Bo Bendsneyder. Szesnastą pozycję zajął mistrz Europy Fermin Aldueguer
Wyniki wyścigu | |||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | BIKE | TIME |
1 | Remy Gardner | AUS | Red Bull KTM Ajo | (Kalex) | 39m 36.275s |
2 | Raul Fernandez | SPA | Red Bull KTM Ajo | (Kalex) | 39m 39.289s |
3 | Sam Lowes | GBR | Elf Marc VDS Racing Team | (Kalex) | 39m 40.174s |
4 | Aron Canet | SPA | QuieroCorredor Aspar Team | (Boscoscuro) | 39m 43.891s |
5 | Cameron Beaubier | USA | American Racing | (Kalex) | 39m 43.896s |
6 | Celestino Vietti | ITA | SKY Racing Team VR46 | (Kalex) | 39m 46.296s |
7 | Jorge Navarro | SPA | Termozeta Speed Up | (Boscoscuro) | 39m 47.183s |
8 | Marco Bezzecchi | ITA | SKY Racing Team VR46 | (Kalex) | 39m 47.861s |
9 | Augusto Fernandez | SPA | Elf Marc VDS Racing Team | (Kalex) | 39m 49.396s |
10 | Marcel Schrotter | GER | Liqui Moly Intact GP | (Kalex) | 39m 49.561s |
11 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Federal Oil Gresini Moto2 | (Kalex) | 39m 50.889s |
12 | Hector Garzo | SPA | Flexbox HP40 | (Kalex) | 40m 1.813s |
13 | Stefano Manzi | ITA | Flexbox HP40 | (Kalex) | 40m 2.786s |
14 | Marcos Ramirez | SPA | American Racing | (Kalex) | 40m 3.500s |
15 | Bo Bendsneyder | NED | Pertamina Mandalika SAG Team | (Kalex) | 40m 4.620s |
16 | Fermín Aldeguer | SPA | Termozeta Speed Up | (Boscoscuro) | 40m 4.687s |
17 | Simone Corsi | ITA | MV Agusta Forward Racing | (MV Agusta) | 40m 8.557s |
18 | Hafizh Syahrin | MAL | NTS RW Racing GP | (NTS) | 40m 11.662s |
19 | Thomas Luthi | SWI | Pertamina Mandalika SAG Team | (Kalex) | 40m 15.459s |
20 | Tony Arbolino | ITA | Liqui Moly Intact GP | (Kalex) | 40m 20.078s |
21 | Tetsuta Nagashima | JPN | Italtrans Racing Team | (Kalex) | 40m 19.707s |
22 | Nicolò Bulega | ITA | Federal Oil Gresini Moto2 | (Kalex) | 40m 19.766s |
23 | Barry Baltus | BEL | NTS RW Racing GP | (NTS) | 40m 22.122s |
24 | Joe Roberts | USA | Italtrans Racing Team | (Kalex) | 40m 30.625s |
25 | Piotr Biesiekirski | POL | Pertamina Mandalika SAG Euvic | (Kalex) | 40m 44.894s |
Lorenzo Baldassarri | ITA | MV Agusta Forward Racing | (MV Agusta) | DNF | |
Xavi Vierge | SPA | Petronas Sprinta Racing | (Kalex) | DNF | |
Jake Dixon | GBR | Petronas Sprinta Racing | (Kalex) | DNF | |
Ai Ogura | JPN | IDEMITSU Honda Team Asia | (Kalex) | DNF | |
Albert Arenas | SPA | QuieroCorredor Aspar Team | (Boscoscuro) | DNF | |
Somkiat Chantra | THA | IDEMITSU Honda Team Asia | (Kalex) | DNF |
Źródło: www.crash.net
Ech, mógł Lowes zacząć swoją pogoń okrążenie wcześniej…
Gdyby KTM został w Moto2 jako konstruktor z zespołem Ajo to klasyfikacja producentów wyglądałaby tak:
1. KTM (375 pkt)
2. Kalex (323)
3. Boscoscuro (188)
4. MV Agusta (19)
5. NTS (10)
a nasz zawodnik ze stratą ponad minuty do zwycięzcy a do przed ostatniego zawodnika 14 sekund straty
i tak nie jest największym śmiechem tutaj. Objechał Baldassariego który jakieś dwa lata temu wygrywał bez problemu.
I właśnie ten cały Balda to jest największy szok! Dobrze że nasz dojechał w ogóle…