Izan Guevara wziął sprawy w swoje ręce i po fantastycznym boju przypieczętował tytuł mistrza świata zwycięstwem na torze Phillip Island. Drugą lokatę zajął Deniz Oncu, trzecią Sergio Garcia, natomiast czwartą Ayumi Sasaki. W walce nie liczył się Dennis Foggia, który dojechał dziewiąty.
Zawodnicy mieli do przejechania dwadzieścia trzy okrążenia. Z pole position startował Ayumi Sasaki. Japończyk po starcie spadł jednak na czwarte miejsce. Na czoło stawki wyszedł Sergio Garcia, który wyprzedzał Diogo Moreirę i Ivana Ortolę. Siódmą lokatę zajmował Izan Guevara, który pojedynkował się z Denizem Oncu, Stefano Nepą i Davidem Munozem. Dennis Foggia spadł z dwunastego na czternaste miejsce. Adrian Fernandez musiał odbyć podwójną karę „long lap” za przewinienie w kwalifikacji.
Guevara już na pierwszym okrążeniu o mało nie został wycięty z toru przez Oncu. W efekcie lider tabeli spadł na ósmą pozycję, jednak nie poddawał się i dwa kółka później był już szósty. Na czoło stawki powrócił natomiast Sasaki. Trzecie okrążenie okazało się pechowe dla Daniela Holgado i Tayia Furusato, którzy zaliczył kolizję i wywrotkę.
Na czwartym kółku Garcia ponownie znalazł się na czele. Drugą lokatę zajmował Moreira, natomiast trzecią Sasaki. Dołączyli do nich Guevara wraz z Oncu, Joelem Kelso. Siódmy Nepa z Johnem McPhee i Ortolą sukcesywnie notowali straty względem czołówki.
Po sześciu okrążeniach Garcia posiadał pół sekundy przewagi na rywalami. Hiszpan walczył o zachowanie matematycznych szans na tytuł mistrzowski. Guevara nie mógł przyjechać wyżej, jak na trzeciej pozycji. Lider tabeli nie miał łatwego życia, gdyż o podium bezpardonowo walczyli z nim Sasaki, Oncu, Moreira i Kelso. Nie liczył się kompletnie Foggia, który zajmował dopiero trzynaste miejsce.
Lider tabeli nie zamierzał jednak pozostawiać niczemu losowi. Awansował na drugie miejsce i gonił Garcię. Na dziewiątym kółku młodszy z zawodników GasGas awansował na czoło stawki. O trzecią pozycję pojedynkowali się Sasaki i Oncu.
Turek otrzymał ostrzeżenie od sędziów za zbyt agresywną jazdę. Na dziesiątym okrążeniu Garcia odebrał prowadzenie Guevarze. 0,3 za duetem ekipy Jorge Martineza znajdowali się Oncu i Sasaki. Jeszcze większą stratę do Japończyka notował Kelso, w którego motocyklu najprawdopodobniej doszło do uszkodzenia czujnika pomiaru, gdyż nieustannie jego nazwisko pojawiało się na różnych pozycjach w live timmingu. Na tylnym kole Australijczyka „siedzieli” Moreira, Nepa i McPhee. W garść wziął się Foggia, który awansował na dziewiąte miejsce. Włoch tracił jednak ponad cztery sekundy do Szkota. Czołową dziesiątkę zamykał jego team-partner Tatsuki Suzuki.
Dwa kółka później do wymieniających się prowadzeniem Garcią i Guevarą dojechali Oncu z Sasakim, dzięki czemu mieliśmy czterech zawodników walczących o zwycięstwo, w tym dwóch o tytuł. Już ponad sekundę do Turka tracił McPhee, który awansował na czoło grupy pościgowej. Szkot pojedynkował się z Nepą, Moreirą i Kelso. W trzecim zakręcie z wyścigiem po wywrotce pożegnał się Scott Ogden.
Dziesięć okrążeń do mety. Guevara odpierał ataki Garcii, Sasakiego i Oncu. Ponad dwie sekundy za nimi walczyli Kelso, Nepa, Moreira i McPhee. Kolejne pięć sekund za Szkotem jechał duet Leopard Racing wraz z Davidem Munozem i Jaume Masią. Na czternaste miejsce, po dobrej czasówce, spadł Ivan Ortola.
Nad torem robiło się coraz ciemniej, w związku z czym wypatrywaliśmy pierwszych kropli deszczu. Wyścig został rozpoczęty jako suchy, w związku z czym deszcz oznaczałby czerwoną flagę i najprawdopodobniej koniec rywalizacji, gdyż zawodnicy przejechali wystarczający dystans wyścigu. Do końca pozostawało bowiem zaledwie sześć kółek. W walce o zwycięstwo nadal pozostawało czterech jeźdźców – Guevara, Garcia, Sasaki i Oncu. Czołowa czwórka narzuciła bardzo wysokie tempo, o czym świadczył fakt, że kolejna grupa traciła do nich już blisko pięć sekund. Tymczasem z wyścigiem w trzecim zakręcie pożegnał się Suzuki.
Pogoda na szczęście pozwoliła nam się cieszyć walką o zwycięstwo do samego końca. Jako pierwszy ostatnie okrążenie wyścigu rozpoczął Oncu, jednak w ciągu kilku pierwszych zakrętów nowym liderem został Guevara. Hiszpan dał popis jazdy, odskakując od rywali, dzięki czemu nie mogli wykorzystać cienia aerodynamicznego na prostej start-meta. Tym samym 18-latek przypieczętował tytuł mistrzowski w klasie Moto3. Przypomnijmy, iż Izan triumfował wcześniej w European Talent Cup oraz Mistrzostwa Światach Juniorów Moto3 (obecnie Junior GP). Ostatecznie drugi dojechał Oncu, trzeci Garcia, natomiast czwarty Sasaki. Walkę o piąte miejsce wygrał Stefano Nepa. Włoch „na żyletki” wyprzedził McPhee, Moreirę i Kelso. Foggia ostatecznie przeciął linię mety jako dziewiąty, przed rodakiem Riccardo Rossim. Na ostatnim okrążeniu wywrotkę zaliczył Malezyjczyk Marjo Aji.
Do końca sezonu pozostały wyścigu na torze Sepang w Malezji oraz Ricardo Tormo w Walencji.
Wyniki wyścigu:
Poz. | Zawodnik | Kraj | Zespół | Motocykl | Czas |
1 | Izan Guevara | SPA | Gaviota GASGAS Aspar Team | (GASGAS) | 37m 38.762s |
2 | Deniz Öncü | TUR | Red Bull KTM Tech3 | (KTM) | 37m 39.107s |
3 | Sergio Garcia | SPA | Gaviota GASGAS Aspar Team | (GASGAS) | 37m 39.222s |
4 | Ayumu Sasaki | JPN | Sterilgarda Husqvarna Max | (Husqvarna) | 37m 39.322s |
5 | Stefano Nepa | ITA | Angeluss MTA Team | (KTM) | 37m 46.190s |
6 | John McPhee | GBR | Sterilgarda Husqvarna Max | (Husqvarna) | 37m 46.258s |
7 | Diogo Moreira | BRA | MT Helmets – MSI | (KTM) | 37m 46.336s |
8 | Joel Kelso | AUS | CIP Green Power | (KTM) | 37m 46.337s |
9 | Dennis Foggia | ITA | Leopard Racing | (Honda) | 37m 55.556s |
10 | Riccardo Rossi | ITA | SIC58 Squadra Corse | (Honda) | 37m 55.593s |
11 | David Muñoz | SPA | BOE Motorsports | (KTM) | 37m 55.828s |
12 | Carlos Tatay | SPA | CFMOTO Racing PruestelGP | (CFMOTO) | 37m 56.530s |
13 | Ivan Ortolá | SPA | Angeluss MTA Team | (KTM) | 37m 56.646s |
14 | Xavier Artigas | SPA | CFMOTO Racing PruestelGP | (CFMOTO) | 38m 0.116s |
15 | Jaume Masia | SPA | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | 38m 1.176s |
16 | Andrea Migno | ITA | Rivacold Snipers Team | (Honda) | 38m 18.857s |
17 | Kaito Toba | JPN | CIP Green Power | (KTM) | 38m 20.561s |
18 | Adrian Fernandez | SPA | Red Bull KTM Tech3 | (KTM) | 38m 20.588s |
19 | Lorenzo Fellon | FRA | SIC58 Squadra Corse | (Honda) | 38m 20.590s |
20 | Elia Bartolini | ITA | QJMotor Avintia Racing Team | (KTM) | 38m 20.599s |
21 | Joshua Whatley | GBR | VisionTrack Racing Team | (Honda) | 38m 20.708s |
22 | Nicola Fabio Carraro | ITA | QJMotor Avintia Racing Team | (KTM) | 38m 20.768s |
23 | Ana Carrasco | SPA | BOE Motorsports | (KTM) | 38m 21.515s |
24 | Alberto Surra | ITA | Rivacold Snipers Team | (Honda) | 38m 33.402s |
Ryusei Yamanaka | JPN | MT Helmets – MSI | (KTM) | DNF | |
Mario Aji | INA | Honda Team Asia | (Honda) | DNF | |
Tatsuki Suzuki | JPN | Leopard Racing | (Honda) | DNF | |
Scott Ogden | GBR | VisionTrack Racing Team | (Honda) | DNF | |
Daniel Holgado | SPA | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | DNF | |
Taiyo Furusato | JPN | Honda Team Asia | (Honda) | DNF |
Źródło: www.crash.net