John McPhee został sensacyjnym zwycięzcą wyścigu o GP Malezji! Szkot minialnie wyprzedził Ayumi Sasakiego i Sergio Garcię. Dennis Foggia przeciął linię mety jako szósty. Izan Guevara, po kontakcie z Sasakim, nie liczył się w walce o zwycięstwo.
Zawodnicy mieli do przejechania siedemnaście okrążeń. Z pole position startował Dennis Foggia, jednak na czoło stawki wyszedł Sergio Garcia. Na starcie doszło do kolizji pomiędzy Danielem Holgado a Andreą Migno, na szczęście bez upadku.
Na trzecim okrążeniu wysiadkę w drugim zakręcie zaliczył Stefano Nepa. Włoch wylądował na asfalcie i innym cudem udało się go nie najechać. Trzy zakręty później wywrotkę zaliczył Scott Ogden. Na czele nadal jechał Garcia, który miał za sobą Diogo Moreirę, Jaumego Masie i Davida Munoza. Foggia spadł na piąte miejsce. Dziewiąty był natomiast świeżo upieczony mistrz świat Izan Guevara, który zaliczył bardzo kiepski start z drugiej pozycji.
Na czwartym kółku Masia wyprzedził na prostej start-meta Garcię, ten jednak skontrował go w sekcji zakrętów 1-2. Jadący na czwartej pozycji Munoz upadł na wyjściu z zakrętu dziewiątego. Jego los podzielił Suzuki. Co ciekawe, u Hiszpana doszło do uślizgu tylnego koła, natomiast u Japończyka do uślizgu przedniego.
Garcia prowadził do piątego okrążenia. Na prostej start-meta został wyprzedzony przez Masię, Moreirę i Foggię. Przed upływem kółka ponownie jednak znalazł się na czele stawki. Za pierwszą czwórką znajdowali się Ayumi Sasaki i Holgado. Na siódmą pozycję wskoczył Guevara po udanym ataku na Ivana Ortolę.
Na kolejnym kółku Garcia ponownie spadł za rywali, jednak tym razem nie zdołał tak szybko wrócić na prowadzenie. Hiszpan zajmował piątą pozycję. Na czwartą natomiast awansował Guevara. Prowadził Foggia.
Guevara wyszedł po raz pierwszy na prowadzenie po ataku na Włocha w „czwórce”. Kolejne lokaty zajmowali Sasaki, Garcia i Masia. Pociąg zamykał szósty Moreira. Ze strata pół sekundy do Brazylijczyka jechał Ortola, który wyprzedzał Riccardo Rossiego, Holgado i zamykającego czołową dziesiątkę Johna McPhee. W międzyczasie wywrotkę zaliczył Alberto Surra.
Na jedenastym okrążeniu ponownie prowadzenie objął Foggia. Na dwunastym wyprzedził go jednak duet ekipy GasGas. W pojedynek wmieszali się jeszcze Sasaki i Masia. W kontakcie znajdowali się jeszcze Moreira i Rossi. Na pięć kółek przed metą między dwoma ostatnimi zawodnikami doszło do kontaktu, w wyniku którego Riccardo zaliczył uślizg i wypadł z toru. Z powodu problemów technicznych do boksów zjechał Carlos Tatay.
Na czternastym kółku pomiędzy prowadzącym Guevarą a Sasaki doszło do kolizji, w wyniku której mistrz świata musiał ratować się przed upadkiem, wyjeżdżając poza tor. W efekcie kierowca ekipy GasGas wypadł z walki o zwycięstwo, spadając na dziesiątą lokatę.
Na czoło stawki wyszedł Garcia, który wyprzedzał Masię, Foggię, McPhee, Sasakiego i Moreirę. Ponad dwie sekundy za Brazylijczykiem znajdowali się Holgado i Ortola. Podobny dystans dzielił od nich Ryusei Yamanakę, który wraz z Denizem Oncu zamykali pierwszą dziesiątkę. Guevara spadł bowiem na dwunaste miejsce, będąc wyprzedzonym jeszcze przez Xaviera Artigasa. W pierwszym zakręcie z toru wypadł z kolei Tayio Furusato.
Garcia jako pierwszy rozpoczął ostatnie okrążenie wyścigu. Hiszpan wykorzystywał walkę rywali za nim, zyskując dziesiąte części sekundy. Nadal mógł czuć jednak zagrożenie ze strony aż pięciu zawodników – Foggi, Sasakiego, Masii, McPhee i Moreiry. Foggia zaatakował Hiszpana w „dziesiątce”. W dwunastym zakręcie wyczyn Włocha powtórzył Sasaki. Ostatnie metry toru były niezwykle zacięte. Ostatecznie wygrał… John McPhee, który wykorzystał swoje niewielkie gabaryty do napędzenia na prostych. Warto odnotować, iż John startował dopiero z dwudziestej drugiej pozycji! Jako drugi linię mety przeciął Sasaki, a więc team-partner Szkota. Podium dopełnił Garcia. Foggia źle napędził się na prostej, w efekcie czego zajął dopiero szóstą lokatę. Przed Włochem znaleźli się jeszcze Masia i Moreira.
Wyniki wyścigu | |||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | BIKE | TIME |
1 | John McPhee | GBR | Sterilgarda Husqvarna Max | (Husqvarna) | 38m 4.589s |
2 | Ayumu Sasaki | JPN | Sterilgarda Husqvarna Max | (Husqvarna) | 38m 4.637s |
3 | Sergio Garcia | SPA | Gaviota GASGAS Aspar Team | (GASGAS) | 38m 4.735s |
4 | Jaume Masia | SPA | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | 38m 4.834s |
5 | Diogo Moreira | BRA | MT Helmets – MSI | (KTM) | 38m 4.908s |
6 | Dennis Foggia | ITA | Leopard Racing | (Honda) | 38m 4.960s |
7 | Daniel Holgado | SPA | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | 38m 10.406s |
8 | Ryusei Yamanaka | JPN | MT Helmets – MSI | (KTM) | 38m 10.623s |
9 | Ivan Ortolá | SPA | Angeluss MTA Team | (KTM) | 38m 10.819s |
10 | Deniz Öncü | TUR | Red Bull KTM Tech3 | (KTM) | 38m 11.321s |
11 | Xavier Artigas | SPA | CFMOTO Racing PruestelGP | (CFMOTO) | 38m 11.378s |
12 | Izan Guevara | SPA | Gaviota GASGAS Aspar Team | (GASGAS) | 38m 13.737s |
13 | Elia Bartolini | ITA | QJMotor Avintia Racing Team | (KTM) | 38m 18.005s |
14 | Andrea Migno | ITA | Rivacold Snipers Team | (Honda) | 38m 18.271s |
15 | Adrian Fernandez | SPA | Red Bull KTM Tech3 | (KTM) | 38m 19.248s |
16 | Syarifuddin Azman | MAL | VisionTrack Racing Team | (Honda) | 38m 19.401s |
17 | Kaito Toba | JPN | CIP Green Power | (KTM) | 38m 19.579s |
18 | Joel Kelso | AUS | CIP Green Power | (KTM) | 38m 25.119s |
19 | Lorenzo Fellon | FRA | SIC58 Squadra Corse | (Honda) | 38m 32.829s |
20 | Nicola Fabio Carraro | ITA | QJMotor Avintia Racing Team | (KTM) | 38m 32.874s |
21 | Mario Aji | INA | Honda Team Asia | (Honda) | 38m 47.644s |
22 | Ana Carrasco | SPA | BOE Motorsports | (KTM) | 38m 47.839s |
23 | Joshua Whatley | GBR | VisionTrack Racing Team | (Honda) | 38m 58.699s |
Taiyo Furusato | JPN | Honda Team Asia | (Honda) | DNF | |
Riccardo Rossi | ITA | SIC58 Squadra Corse | (Honda) | DNF | |
Carlos Tatay | SPA | CFMOTO Racing PruestelGP | (CFMOTO) | DNF | |
Alberto Surra | ITA | Rivacold Snipers Team | (Honda) | DNF | |
Tatsuki Suzuki | JPN | Leopard Racing | (Honda) | DNF | |
David Muñoz | SPA | BOE Motorsports | (KTM) | DNF | |
Stefano Nepa | ITA | Angeluss MTA Team | (KTM) | DNF | |
Scott Ogden | GBR | VisionTrack Racing Team | (Honda) | DNF |
Źródło: www.crash.net
Jak dojeżdżali do ostatniego okrążenia i ujrzałem tam Johna. Pomyślałem, jeszcze to wygra :)
Zwycięstwo tak na pożegnanie z MŚ 🙂 dublet ekipy Maxa. Oby z Nepa było ok. Po tym jak się przewrócił w tłumie to cud, że nikt go nie potrącił. Serce na chwilę zamarło pamiętając co ostatnio stało się w WSS300.