Dennis Foggia sięgnął po czwarte zwycięstwo w tegorocznym sezonie. Podium dopełnili Ayumi Sasaki i Riccardo Rossi. Po wielu perturbacjach jako piąty dojechał Izan Guevara. Do mety w wyniku wywrotki nie dojechał Sergio Garcia. Do końca sezonu pozostały trzy wyścigi, natomiast Guevara posiada czterdzieści dziewięć punktów przewagi. W związku z tym lider tabeli niewiele musi zrobić, aby sięgnąć po tytuł mistrzowski.
Zawodnicy mieli do przejechania dwadzieścia dwa okrążenia. Z pole position startował Dennis Foggia. Dopiero z jedenastej lokaty ruszał Izan Guevara, natomiast z dwudziestej Sergio Garcia.
Włoch utrzymał prowadzenie i narzucał tempo rywalizację. Ostatni zakręt pierwszego okrążenia okazał się fatalny w skutkach dla Garcii. Hiszpan został bowiem wywrócony przez Adriana Fernandeza, który trącił tylne koło Joela Kelso, w efekcie czego spadł z motocykla, zabierając ze sobą z toru wicelidera tabeli. Sergio udało się powrócić do rywalizacji, jednak był już bez szans na jakąkolwiek zdobycz punktową.
Na drugim kółku z wyścigiem w „dziewiątce” pożegnał się Kaito Toba. Foggia i Sasaki odskoczyli od rywali. Jednocześnie pomiędzy Włochem a Japończykiem mieliśmy kilkadziesiąt metrów przestrzeni. O trzecią lokatę walczyli natomiast Diogo Moreira, Stefano Nepa i David Munoz.
Dyrekcja wyścigu poinformowała o problemach technicznych, które dotyczą m.in. live timmingu. W związku z tym nie mieliśmy pokazanego układu stawki. Na szczęście mogliśmy oglądać rywalizację. W międzyczasie w piątym zakręcie wywrotkę zaliczył John McPhee. Na czele nadal jechał Foggia przez Sasakim i Munozem. Kolejne lokaty zajmowali Nepa, Moreira, a także Jaume Masia i Tatsuki Suzuki. Chwilę później problemy techniczne dopadły Japończyka. Dzięki temu na siódmą lokatę awansował Guevara. Lider klasyfikacji generalnej nie prezentował jednak zbyt wysokiego tempa, w związku z czym stracił kontakt z czołówką i miała za sobą naciskającego Daniela Holgado.
Guevara i Oncu otrzymali ostrzeżenie za przekraczanie limitów toru. Do końca pozostawało dwanaście okrążeń. Informatycy zdołali w międzyczasie naprawić live timming. Na czele stawki nadal jechał Foggia, który jednak stracił przewagę nad Sasakim i Munozem. Blisko byli również Munoz, Rossi i Moreira. 1,2 sekundy do Brazylijczyka tracił Masia, który otrzymał ostrzeżenie a przekraczanie limitów toru. Blisko trzy sekundy za kierowcą Red Bull KTM Ajo znajdował się Guevara, który walczył o siódme miejsce z Oncu, Nepą i Holgado. Turek, mający już ostrzeżenie, jako pierwszy otrzymał karę przejazdu dłuższego okrążenia, w konsekwencji czego spadł na dwunastą pozycję.
Na dziewięć kółek przed metą prowadzenie po raz pierwszy objął Sasaki. Foggia, który uzyskał około pół sekundy przewagi nad Japończykiem, przeciął punkt hamowania w „dwunastce”, przez musiał wyjechać poza tor. Na szczęście w tej sekcji był asfalt. Kierowca Leopard Racing miał dziś jednak znakomite tempo, dzięki czemu bez trudu odzyskał pierwszą lokatę.
Na siedem okrążeń przed metą Foggia prowadził, natomiast za nim znajdował się Rossi, który wyprzedził Sasakiego. Jako czwarty jechał Munoz, natomiast już ponad dwie sekundy za nim znajdował się Moreira. Brazylijczyk jechał z podobną przewagą nad Holgado, który odskoczył od grupy pościgowej, prowadzonej przez nierówno jadącego Guevarę. Tymczasem Garcia postanowił w końcu zjechać do boksów, nie mając już szans na dobrą lokatę.
Na pięć kółek przed metą Foggia z Rossim i Sasakim odskoczyli od Munoza. Wyraźnie spadło tempo Moreiry, który został „połknięty” przez grupę prowadzoną przez Guevarę.
Ostatnie okrążenie wyścigu Foggia rozpoczął z ponad półsekundową przewagą nad Sasakim, który ostro pojedynkował się z Rossim. Daleko za nimi o czwartą lokatę walczyła duża grupa zawodników, gdyż Munoz również został przez nią „pochłonięty”.
Foggia sięgnął po czwarte zwycięstwo w sezonie. 1,5 sekundy za nim dojechali Sasaki i Rossi. Włoch próbował pokonać Japończyka w stylu Fabio Quartararo z 2019 roku, jednak i Włocha wyniosła z idealnej linii, w konsekwencji czego to Japończyk wyszedł zwycięsko z tego pojedynku. Walkę o czwartą pozycję wygrał niewidoczny przez całą rywalizację Migno. Piątą pozycję zajął Guevara, który tym samym odskoczył od Garcii w klasyfikacji generalnej, natomiast poniósł straty względem Foggi. Do końca sezonu pozostały zaledwie trzy wyścigi.
Wyniki wyścigu | |||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | BIKE | TIME |
1 | Dennis Foggia | ITA | Leopard Racing | (Honda) | 37m 52.331s |
2 | Ayumu Sasaki | JPN | Sterilgarda Husqvarna Max | (Husqvarna) | 37m 53.855s |
3 | Riccardo Rossi | ITA | SIC58 Squadra Corse | (Honda) | 37m 55.135s |
4 | Stefano Nepa | ITA | Angeluss MTA Team | (KTM) | 38m 1.745s |
5 | Izan Guevara | SPA | Gaviota GASGAS Aspar Team | (GASGAS) | 38m 1.858s |
6 | Diogo Moreira | BRA | MT Helmets – MSI | (KTM) | 38m 2.302s |
7 | Andrea Migno | ITA | Rivacold Snipers Team | (Honda) | 38m 1.941s |
8 | Jaume Masia | SPA | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | 38m 2.364s |
9 | David Muñoz | SPA | BOE Motorsports | (KTM) | 38m 2.377s |
10 | Ryusei Yamanaka | JPN | MT Helmets – MSI | (KTM) | 38m 2.419s |
11 | Daniel Holgado | SPA | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | 38m 6.902s |
12 | Joel Kelso | AUS | CIP Green Power | (KTM) | 38m 15.763s |
13 | Carlos Tatay | SPA | CFMOTO Racing PruestelGP | (CFMOTO) | 38m 16.094s |
14 | Xavier Artigas | SPA | CFMOTO Racing PruestelGP | (CFMOTO) | 38m 16.173s |
15 | Scott Ogden | GBR | VisionTrack Racing Team | (Honda) | 38m 16.199s |
16 | Lorenzo Fellon | FRA | SIC58 Squadra Corse | (Honda) | 38m 16.563s |
17 | Deniz Öncü | TUR | Red Bull KTM Tech3 | (KTM) | 38m 16.386s |
18 | Elia Bartolini | ITA | QJMotor Avintia Racing Team | (KTM) | 38m 32.423s |
19 | Vicente Perez | SPA | Rivacold Snipers Team | (Honda) | 38m 32.425s |
20 | Ivan Ortolá | SPA | Angeluss MTA Team | (KTM) | 38m 32.559s |
21 | Mario Aji | INA | Honda Team Asia | (Honda) | 38m 32.697s |
22 | Ana Carrasco | SPA | BOE Motorsports | (KTM) | 38m 36.207s |
23 | Joshua Whatley | GBR | VisionTrack Racing Team | (Honda) | 38m 40.811s |
24 | Nicola Fabio Carraro | ITA | QJMotor Avintia Racing Team | (KTM) | 38m 47.078s |
25 | Taiyo Furusato | JPN | Honda Team Asia | (Honda) | +3 laps |
Sergio Garcia | SPA | Gaviota GASGAS Aspar Team | (GASGAS) | DNF | |
Tatsuki Suzuki | JPN | Leopard Racing | (Honda) | DNF | |
John McPhee | GBR | Sterilgarda Husqvarna Max | (Husqvarna) | DNF | |
Kaito Toba | JPN | CIP Green Power | (KTM) | DNF | |
Adrian Fernandez | SPA | Red Bull KTM Tech3 | (KTM) | DNF |
Źródło: www.crash.net
Brak możliwości typowania na GP Tajlandii.
@dziki46 Już jest OK, można do 5 minut przed rozpoczęciem wyścigu.