Remy Gardner znacznie przybliżył się do tytułu mistrzowskiego, sięgając po zwycięstwo w wyścigu o GP Wielkiej Brytanii. Do końca pod presją trzymał go Marco Bezzecchi, który ostatecznie przeciął linię mety jako drugi. Podium uzupełnił Jorge Navarro, który przełożył dobrą formę z treningów i kwalifikacji na wyścig. Pokonał Sama Lowesa, który po raz kolejny musiał zadowolić się czwartą lokatą. Wyścigu po bolesnej wywrotce nie ukończył Raul Fernandez, którego strata w klasyfikacji generalnej mistrzostw wzrosła do czterdziestu czterech punktów!
Zawodnicy mieli do przejechania osiemnaście okrążeń. Startujący z pole position Marco Bezzecchi utrzymał prowadzenie po starcie. W zakręcie Maggotts wyprzedził go jednak Sam Lowes. Za nimi jechali Jorge Navarro, Raul Fernandez, Remy Gardner, Fabio DiGiannantonio, Augusto Fernandez i Aron Canet. Czołową dziesiątkę zamykali Xavi Vierge i Joe Roberts.
Lowes i Bezzecchi narzucali tempo rywalizacji. Znakomicie jechał Gardner. Najpierw w zakręcie Cops przypuścił skuteczny atak na Raula Fernandeza, by następnie dokonać tego samego na Navarro w Stowe. Jego team-partner w tym samym miejscu musiał natomiast uznać wyższość „Diggi”. Vierge awansował na ósme miejsce po udanym manewrze wyprzedzania na Aronie Canecie.
Na czwartym okrążeniu, w zakręcie The Loop, lider tabeli udanie zaatakował Lowesa. Tuż za Anglikiem znajdowali się Navarro i „Diggia”. Blisko sekundę do Włocha tracił Raul Fernandez. Z wyścigu, prawdopodobnie z powodu problemów zdrowotnych spowodowanych wywrotką w rozgrzewce, wycofał się Lorenzo Baldassarri.
Na piątym kółku, w zakręcie Village, Gardner wyszedł na pozycję lidera po udanym ataku na Bezzecchiego. Włoch próbował go skontrować w Brooklands, jednak nieskutecznie. Kontra udała się w Stowe. Marco prowadził do zakrętu The Loop, gdzie na wyjściu stracił przyczepność i Australijczyk ponownie odzyskał prowadzenie. W zakręcie piętnastym tymczasem Hector Garzo wylądował „na deskach”.
Na siódmym okrążeniu, w The Loop, Augusto Fernandez udanie zaatakował Raula. Tymczasem Gardner nie był w stanie odskoczyć od Bezzecchiego, który nieustannie wywierał na nim presję. Nieopodal liderów znajdowali się Lowes, „Diggia” i Navarro.
Do końca pozostawało dziesięć okrążeń. Prowadził Gardner przed Bezzecchim, jednak w zakręcie Stowe Włoch ponownie przypuścił skuteczny atak na Australijczyka. Pół sekundy za nimi jechał Lowes, który odskoczył od walczących o czwartą pozycję Navarro i „Diggi”. Blisko 1,5 sekundy do Hiszpana i Włocha tracili Augusto i Raul Fernandezowe. Canet odzyskał ósme miejsce kosztem Vierge. Czołową dziesiątkę dopełniał Roberts przed Ai Ogurą. Jadący na dwunastym miejscu Stefano Manzi zaliczył wywrotkę w czwartym zakręcie.
Lowes tymczasem dojechał do Bezzecchiego i Gardnera. Szybko jechał również Navarro, który odskoczył od „Diggi” i niwelował stratę do czołowej trójki. Dobrze spisywał się także Augusto Fernandez, do którego dystans tracił Raul.
Na osiem kółek przed metą Gardner próbował odzyskać pozycję lidera Bezzecchiemu w zakręcie Village, jednak Włoch udanie go skontrował. Lowes ponownie stracił nieco dystansu. Do Anglika na pół sekundy zbliżył się Navarro.
Okrążenie później Gardner powtórzył atak w Village na kierowcy SKY VR46 i tym razem manewr okazał się skuteczny. Do Lowesa znacznie zbliżył się Navarro, który uzyskał najlepszy czas okrążenia. Nieopodal Anglika i Hiszpana znajdowali się „Diggia” i Augusto Fernandez. Ponad 1,5 sekundy do kierowcy Marc VDS tracił Raul Fernandez. Joe Roberts stracił dziesiątą lokatę na rzecz Ai Ogury. Zastępujący Jake’a Dixona Adam Norrodin wycofał się natomiast na skutek problemów technicznych.
Do końca pozostawało pięć kółek. Prowadził Gardner, jednak tuż za nim nadal znajdował się Bezzecchi. Pół sekundy za nimi jechał Lowes, który odnotował najlepszy czas okrążenia wyścigu. Na jego tylnym kole „siedział” jednak Navarro. Wyraźną stratę do Anglika i Hiszpana notował „Diggia”, do którego znacznie zbliżył się Augusto Fernandez. Kierowca Marc VDS zwiększył zarazem przewagę nad Raulem Fernandezem do trzech sekund. W zakręcie ósmym tymczasem z rywalizacją pożegnał się Cameron Beaubier.
Na cztery okrążenia przed metą Navarro udanie zaatakował Lowesa w Village. Tymczasem w „trzynastce” bolesną wywrotkę zaliczył wicelider tabeli Raul Fernandez! Hiszpan chwilę leżał nawet na poboczu, jednak ostatecznie wstał o własnych siłach. Gardner tymczasem pobił rekord okrążenia, jednak nadal tuż za nim jechał Bezzecchi. Ponad sekundę za nimi znajdowali się Navarro i Lowes. Augusto Fernandez przypuścił skuteczny atak w Village na „Diggię”. Przyszły zawodnik MotoGP próbował go skontrować w Brooklands, jednak bezskutecznie.
Ostatnie kółko wyścigu Gardner rozpoczął z przewagą 0,3 sekundy nad Bezzecchim. Oznaczało to więc walkę do ostatnich metrów. Najlepszy czas okrążenia uzyskał Navarro, który odjechał na 0,7 sekundy od Lowesa. Hiszpan tracił jednak blisko 1,5 sekundy do liderów. Lowes posiadał komfortową przewagę blisko czterech sekund nad Augusto Fernandezem.
Gardner sięgnął po czwarte zwycięstwo w sezonie, co w przypadku braku punktów ze strony Raula Fernandeza oznacza zwiększenie przewagi punktowej do czterdziestu czterech „oczek”! Bezzecchi umocnił się na trzecim miejscu w tabeli drugą pozycją na mecie. Po pierwsze podium w sezonie sięgnął natomiast Navarro. Czwartą lokatę zajął Lowes, który wyprzedził team-partnera i „Diggię”. Jako siódmy linię mety przeciął Canet przed Vierge, Ogurą i Bulegą.
Wyniki wyścigu | |||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | BIKE | TIME |
1 | Remy Gardner | AUS | Red Bull KTM Ajo | (Kalex) | 37m 31.642s |
2 | Marco Bezzecchi | ITA | SKY Racing Team VR46 | (Kalex) | 37m 32.123s |
3 | Jorge Navarro | SPA | Lightech Speed Up | (Boscoscuro) | 37m 33.572s |
4 | Sam Lowes | GBR | Elf Marc VDS Racing Team | (Kalex) | 37m 33.926s |
5 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Federal Oil Gresini Moto2 | (Kalex) | 37m 38.594s |
6 | Augusto Fernandez | SPA | Elf Marc VDS Racing Team | (Kalex) | 37m 38.701s |
7 | Aron Canet | SPA | Kipin Energy Aspar Team | (Boscoscuro) | 37m 42.348s |
8 | Xavi Vierge | SPA | Petronas Sprinta Racing | (Kalex) | 37m 44.484s |
9 | Ai Ogura | JPN | IDEMITSU Honda Team Asia | (Kalex) | 37m 44.519s |
10 | Joe Roberts | USA | Italtrans Racing Team | (Kalex) | 37m 45.986s |
11 | Thomas Luthi | SWI | Pertamina Mandalika SAG Team | (Kalex) | 37m 51.754s |
12 | Celestino Vietti | ITA | SKY Racing Team VR46 | (Kalex) | 37m 54.013s |
13 | Marcel Schrotter | GER | Liqui Moly Intact GP | (Kalex) | 37m 54.167s |
14 | Nicolò Bulega | ITA | Federal Oil Gresini Moto2 | (Kalex) | 37m 55.314s |
15 | Bo Bendsneyder | NED | Pertamina Mandalika SAG Team | (Kalex) | 37m 55.758s |
16 | Fermín Aldeguer | SPA | Lightech Speed Up | (Boscoscuro) | 37m 58.489s |
17 | Somkiat Chantra | THA | IDEMITSU Honda Team Asia | (Kalex) | 37m 58.638s |
18 | Tony Arbolino | ITA | Liqui Moly Intact GP | (Kalex) | 37m 58.848s |
19 | Albert Arenas | SPA | Kipin Energy Aspar Team | (Boscoscuro) | 37m 59.056s |
20 | Marcos Ramirez | SPA | American Racing | (Kalex) | 38m 4.010s |
21 | Hafizh Syahrin | MAL | NTS RW Racing GP | (NTS) | 38m 10.256s |
22 | Simone Corsi | ITA | MV Agusta Forward Racing | (MV Agusta) | 38m 10.716s |
23 | Barry Baltus | BEL | NTS RW Racing GP | (NTS) | 38m 10.759s |
Raul Fernandez | SPA | Red Bull KTM Ajo | (Kalex) | DNF | |
Cameron Beaubier | USA | American Racing | (Kalex) | DNF | |
Adam Norrodin | MAL | Petronas Sprinta Racing | (Kalex) | DNF | |
Stefano Manzi | ITA | Flexbox HP40 | (Kalex) | DNF | |
Hector Garzo | SPA | Flexbox HP40 | (Kalex) | DNF | |
Lorenzo Baldassarri | ITA | MV Agusta Forward Racing | (MV Agusta) | DNF |
Źródło: www.crash.net
Remy Gradner zmierza po pierwszy tytuł mistrza świata w Moto2. Prawdopodobnie dzisiejsza wywrotką Raul Fernandez odmeldował się z walki o tytuł mistrzowski w Moto2
Oby :) mocno kibicuje Remiemu. Zanotował ogromny postęp patrząc 2-3 lata wstecz. I nie chodzi tylko o umiejętności jazdy, ale również jego odporność psychiczną, reguralność i opanowanie. Kiedyś jak miał możliwość osiągnąć dobry wynik zwykle kończyło się to nerwami i glebą. A teraz jakbym patrzył na zupełnie innego zawodnika. Raul moze skończyć jak kiedyś Stoner czyli bez tytułu w kategoriach pośrednich ale z koroną w MotoGP. A skład Red Bull w moto2 na sezon 2022 według mnie powinni tworzyć Acosta i Aldeguer.
Na Fermina jest za wcześnie aby nakładać na niego zbyt dużo presję w zespole ze ścisłej czołówki. Agusto Fernandez i Pedro Acosta to dobry skład. Doświadczony i debiutant.Fermin Aldeguar prawdopodobnie będzie jezdzić w Zespole Boscoscuro Racing na podwoziu speed up
I to mnie martwi. Speed Up z roku na rok wygląda coraz gorzej i zwyczajnie nie jest dobrym miejscem na debiut