W tegorocznych wyścigach Tourist Trophy na Wyspie Man w stawce pojawi się specjalnie przygotowana, słynna już Honda RC213V-S, wzorowana na motocyklach klasy MotoGP. Na takiej maszynie w wyścigach Superbike oraz Senior TT wystartuje Bruce Anstey. Motocykl wystawi zespół Padgett’s Motorcycles, będący dealerem Hondy.
Nowozelandczyk nie miał jeszcze okazji testować nowego dla siebie sprzętu, ale zrobi to już wkrótce. Anstey jest przekonany, że kompaktowy motocykl z silnikiem V4 będzie świetnie pasował do toru Mountain.
„Zawsze marzyłem, by przejechać TT na motocyklu MotoGP i ta okazja nie będzie już bliższa niż teraz. Clive (Padgett – szef zespołu) to jedyna osoba na świecie, która mogłaby stworzyć taką możliwość i jeśli on mówi że będzie OK, to ja jestem w stu procentach po jego stronie. Nie było tak, że wyciągnął motocykl z pudełka i powiedział, że mamy się nim ścigać. Clive i zespół włożyli wiele pracy, by motocykl był gotowy do TT.”
„RCV powinno być bronią absolutną, ponieważ ma mnóstwo mocy, ale jest lekki jak 600-tka. Powinien też być stabilny, ponieważ jest dwie cale dłuższy niż Fireblade. Wciąż jest jednak mały i kompaktowy. Naprawdę czekam, by zobaczyć jak daje sobie radę w szybkich zakrętach.” – dodał 10-krotny zwycięzca wyścigów Isle of Man TT.
Najbardziej zaskakujący jest jednak sam pomysł startu Anstey’a na RC213V-S. Clive Padgett wystawia motocykl na prośbę znajomego. „Wypiliśmy kilka pint Guinnessa z właścicielem, który właśnie kupił od nas RCV. Powiedział, że byłoby wspaniale zobaczyć ten motocykl, zjeżdżający drogą z Bray Hill. Ziarno w mojej głowie zostało zasiane i w końcu wykiełkowało.”
„Wyścigi TT to innowacje. Naprawdę chciałem zrobić coś innego. To ten sam duch, jaki pokazywał pan Honda, kiedy jego motocykle wyścigowe w 1959 przyjechały na TT. Myślę, że to przyciągnie jeszcze większą uwagę w stronę TT. Może i mam już ponad 50 lat na karku, ale w środku jestem 19-letnim zawodnikiem!” – dodał szef zespołu.
„Musieliśmy przygotować motocykl do toru TT, a nie mogliśmy po prostu wziąć części z półki – wszystko musiało zostać wykonane na zamówienie. Takie rzeczy jak koła, zawieszenie K-Tech, tylny amortyzator, hamulce, osłony chłodnicy stworzono specjalnie dla tego motocykla.” – wyjaśnił Padgett.
Standardowy pakiet w motocyklu RCV generuje 159KM, ale za dopłatą można dokupić tytanowy wydech i specjalny układ ECU, dzięki czemu silnik ma już ponad 200KM. „Chciałem dać Bruce’owi najlepszy motocykl na świecie. Taka jest ta maszyna.”
Wyścigi na Wyspie Man rozpoczynają się już w ten weekend i potrwają do 10 czerwca.
No już się nie mogę doczekać! Ciekawe jak się sprawdzi debiut takiej Hondy wzorowanej na maszynie MotoGP w wyścigach TT. No i czy dorówna np. takiej S 1000RR, ale wygrać wyścig to chyba będzie trudno. Wizualnie za piękna to nie jest, ale na pewno Anstey znając jego wyciągnie z niej to co takie moto ma najlepszego :)
Szkoda ze tej maszyny nie dostanie Cummins, ale Bruce tez cos na pewno pokaze. Moze ktos wie kto wystartuje dla BMW w zastepstwie Ryana Farquhara, bo czytalem ze powrocil na OIOM z problemami „z krwawiaca” watroba po wypadku na NorthWest200?
Nie ujmując Cumminsowi, Bruce Anstey jest szybszym zawodnikiem. Ryan Farquhar sam był tymczasowym zastępstwem dla Guy’a Martina więc zespół nie będzie wystawiał nikogo więcej
Dzieki. Bylem wlasnie ciekawy czy Tyco wystawią „zastepce za zastepce” Martina. Trzymam kciuki za Hutchy-iego.