Szwajcarski producent Suter ogłosił, że z natychmiastowym efektem wycofuje się z rywalizacji w kategorii Moto2. Suter był w niej obecny od samego początku, gdy w 2010 roku zastąpiła dwusuwową klasę 250ccm. W 2012 roku Suter zdobył tytuł mistrzowski z Markiem Marquezem na pokładzie. Potem jednak wyniki były coraz słabsze. Konkuencja – zwłaszcza Kalex – rozpoczęła dominację.
W sezonie 2017 z Suterów korzystały już jedynie dwa zespoły – Intact GP oraz Kiefer Racing. Ostatnie zwycięstwo miało miejsce w 2014 roku. W sezonie 2017 na Misano jako pierwszy linię mety przekroczył co prawda Dominique Aegerter, ale potem został zdyskwalifikowany.
Zespół Kiefer Racing ogłosił jednak przejście na motocykle KTM na sezon 2018, a na Suterach mieliby jeździć tylko Xavi Vierge oraz Marcel Schrotter. W oświadczeniu zespołu Suter można przeczytać, że ekipa nie może istnieć, wystawiając maszyny dla zaledwie dwóch zawodników w stawce. „Ze strategicznego punktu widzenia, nie usprawiedliwia to dalszego uczestnictwa w Moto2” – powiedział założyciel i były zawodnik klasy 250ccm, Eskil Suter.
W Moto2 pozostanie obecnych pięciu producentów – konstruktorów podwozi. Będą to: Kalex, KTM, Tech 3, Speed Up oraz nowy w tej klasie NTS. Intact GP prawdopodobnie zwiąże swoją przyszłość z Kalexem.
Szkoda że się wycofują. Ale przynajmniej KTM jest w stanie walczyć z Kalexem.