Home / MotoGP / GP Katalonii: Zaskakujące kwalifikacje! Pedrosa przed Lorenzo, Rossi poza TOP10

GP Katalonii: Zaskakujące kwalifikacje! Pedrosa przed Lorenzo, Rossi poza TOP10

Zwycięstwem Daniego Pedrosy zakończyły się kwalifikacje do niedzielnego GP Katalonii. Hiszpan z Repsol Hondy już w poprzedzających czasówkę treningach dał o sobie znać, notując znakomite rezultaty, co potwierdził po godzinie 14:00 w kwalifikacjach. W pierwszym rzędzie znalazł się także Jorge Lorenzo na fabrycznym Ducati i Danilo Petrucci na satelickiej włoskiej maszynie.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Zawodnicy fabrycznej i satelickiej Yamahy musieli przebijać się przez pierwszą część kwalifikacji. Udało się to Maverickowi Vinalesowi i niespodziewanie Jonasowi Folgerowi. Poległ w tej fazie Valentino Rossi, który był trzeci, przed Johannem Zarco. Włoch wystartuje zatem z odległej, 13. pozycji.

Marc Marquez znalazł się w kwalifikacjach na czwartej pozycji, mając za plecami Aleixa Espargaro i Hectora Barberę. Dla Marqueza nie jest to udany dzień – w sobotę upadał aż czterokrotnie! Najczęściej w zakręcie #5. W niedzielę ta trójka sformuje drugi rząd. W trzecim staną wicelider klasyfikacji generalnej – Andrea Dovizios, przed Folgerem i Vinalesem.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Wyniki kwalifikacji MotoGP do GP Katalonii na torze Circuit de Barcelona-Catalunya:
1.
Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 43.870s [okr. 5/7] 340km/h (Pr. max.)

2. Jorge Lorenzo ESP Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 44.201s +0.331s [2/7] 344km/h
3. Danilo Petrucci ITA Octo Pramac Racing (Desmosedici GP17) 1m 44.220s +0.350s [6/7] 344km/h
4. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 44.320s +0.450s [5/5] 342km/h
5. Aleix Espargaro ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 44.348s +0.478s [7/7] 338km/h
6. Hector Barbera ESP Reale Avintia Racing (Desmosedici GP16) 1m 44.381s +0.511s [5/7] 338km/h
7. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 44.451s +0.581s [5/6] 340km/h
8. Jonas Folger GER Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 44.600s +0.730s [3/5] 338km/h
9. Maverick Viñales ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 44.620s +0.750s [6/8] 339km/h
10. Alvaro Bautista ESP Pull&Bear Aspar Team (Desmosedici GP16) 1m 44.740s +0.870s [6/6] 346km/h
11. Scott Redding GBR Octo Pramac Racing (Desmosedici GP16) 1m 44.852s +0.982s [7/7] 344km/h
12. Andrea Iannone ITA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 44.928s +1.058s [6/8] 343km/h
13. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 44.661s 338km/h
14. Johann Zarco FRA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 44.681s 338km/h
15. Jack Miller AUS Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 44.829s 341km/h
16. Loris Baz FRA Reale Avintia Racing (Desmosedici GP15) 1m 44.919s 338km/h
17. Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 45.162s 339km/h
18. Karel Abraham CZE Pull&Bear Aspar Team (Desmosedici GP15) 1m 45.641s 340km/h
19. Tito Rabat ESP Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 45.741s 339km/h
20. Pol Espargaro ESP Red Bull KTM Factory Racing (RC16) 1m 45.887s 344km/h
21. Sam Lowes GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP)* 1m 48.803s 331km/h
Bradley Smith GBR Red Bull KTM Factory Racing (RC16) bez czasu
Sylvain Guintoli FRA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) bez czasu
Źródło: crash.net

AUTOR: sdnowy

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

komentarzy 26

  1. Zdjęcie profilowe saprrdtjo

    No panie Rossi tytuł powolutku odjeżdza :)

  2. Zdjęcie profilowe desperados

    Dla mistrzostw ciekawie , nie było by fajnie jakby MV odjechał w generalce

  3. Zdjęcie profilowe ja

    Jest tak jak powiedział Badziak że Michelin dyktuje warunki-kto trafi z ustawieniami to wygrywa a teamy zamiast polepszać motocykl to starają się ustawiać go pod opony Jakby nie mogły być jedne mieszanki na wszystkie wyścigi

  4. Zdjęcie profilowe saprrdtjo

    A może sensacyjnie jutro wygra wyścig Karel Abraham.Przy okazji utarłby noska wszystkim hejterom :)

  5. Zdjęcie profilowe Vendeur

    Crutchlow za to ustanawia kolejne rekordy i chyba ostatecznie zostanie najczęściej wywracającym się zawodnikiem w historii :).

  6. Zdjęcie profilowe KubaRM

    Ja w lidze obstawię chyba Aleixa. Czeka nas bardzo dziwny i trudny do przewidzenia wyścig.

  7. Zdjęcie profilowe mariusz

    Nie oglądałem treningów więc nie wiem czy Pedrosa i Lorenzo pokazywali w miarę dobre tempo wyścigowe? Bo nie wiem skąd się biorą te skrajne opinie – opony wstrętne, silnik za słaby, silnik za mocny, asfalt za ciemny, itp itd… Pedrosa i Lorek przejechali świetne okrążenia ale wyścig to będzie kompletnie inna bajka. Moim zdaniem, a w tym sezonie zdanie każdego może się sprawdzić :) – to nie warto skreślać równo jadącego Doviego i Folgera, bo w jakim stanie będą opony Pedrosy,Marqueza i Lorenzo po 10 okrążeniach to chyba niewielu potrafi powiedzieć. Petrux także pokazał że jego szybka jazda kończy się potężną degradacją opon, a takie temperatury i ten tor najwyraźniej potęgują te kłopoty… Przypomnę wszystkim że Lorenzo tydzień temu przez kilka okrążeń był niewiarygodnie szybki :), więc możliwe że znalazł metodę na Ducatii żeby przejechać super szybkie kółko czy dwa, ale w wyścigu nic mu to nie dało. Fajnie widzieć Lorenzo z emocjami dzieciaka, jak sprzed kilku lat – ale ja bym mu nie dawał wielkich szans w wyścigu. Za to Dovi jedzie po prostu rozsądnie – i przy tylu crash-ach może mu to dać kolejne zwycięstwo.

  8. Zdjęcie profilowe blady kic

    Ciezko przewidziec wyniki tego wyscigu, samo ustawienie na starcie jest bardzo ciekawe, jutro ma byc jeszcze cieplej wiec znow tempo i zuzycie opon u poszczegolnych zawodnikow moze sie zmienic, bedzie duzo wywrotek. na chwile obecna mysle ze to bedzie wyscig Pedrosy i tego mu zycze,

  9. Dziwaczne kwalifikacje, a zaczęło się już od zmiany nitki toru. Mały z Hondy dobrze się spisał. Czekam na fajna walkę jutro i liczę też na Lorka, który pojechał świetne szybkie kółko i nawet całkiem płynnie :) O MM się nie martwię, to kosmita i nie raz w takiej sytuacji wygrywał, ale z drugiej strony opony opony opony. Albo RCV nie jest zrobiona pod te gumy albo Michelin są do dupy, bo że Marc nie potrafi sobie z mechanikami ustawić setupu, to nie uwierzę ;p

    • @ksia90 – „opony są do doopy” – moim zdaniem w całym tym biznesie własnie o to chodzi. Zobaczysz, jak już w końcu Michelin ogarnie temat opon dla motocykli klasy MGP (tak jak to w końcu zrobił Bridgestone) to DORNA czy inny coś od decydowania podziękuje Michelinowi za współpracę i zaproszą do współpracy kolejną firmę np. Pirelli, Hankok, Metzeler czy może Dębicę :) Bo widzisz chyba to rozgryzłam. Chodzi o to aby cały czas gonić króliczka bo złapany króliczek jest nudny dla widzów (czytaj „dostawców kasy”) a za to idealny dla zawodników ( czytaj „konsumentów kasy”). I wiesz co – coś w tym chyba jest bo zobacz jak kwitnie dyskusja tu na naszym forum i podejrzewam że na innych forach na całym świecie też jest to jeden z głównych tematów. No i kolejny fakt. Nieprzewidywalność opon, trudności w doborach set-upów czyli jedna wielka niewiadoma dodaje więcej emocji kibicom i zawody stają się ciekawsze dające szanse praktycznie każdemu zawodnikowi na wygraną (poza Lawsem bo on nawet jakby jechał sam to i tak wyglebi). Zobacz jak nudna stała się F1 – problem opon nie istnieje. Mercedes zainwestował największe pieniądze w rozwój bolidu więc od kilku lat wygrywa albo Hamilton albo Rosberg. Pozostała miejsca to kwestia przypadku lub awarii Mercedesa. Prawda – w tym roku jest nieco inaczej i Vettel nieco miesza. Ale myślę, że im dalej w las to znowu Mercedes zacznie dominować. F1 stała się nudna i przewidywalna a Moto GP właśnie dzięki np. problemom z Michelinami jest pełne emocji i nieprzewidywalności. (ale się rozpisałam, sorry).

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
139 zapytań w 1,159 sek
Zamknij
Zapraszamy na nasz Fanpage!