Home / MotoGP / Ostatni dzień testów w Walencji bez zawodników Factory Yamaha

Ostatni dzień testów w Walencji bez zawodników Factory Yamaha

Ostatni, trzeci dzień oficjalnych testów w Walencji zakończy pierwszą turę jazd próbnych zawodników MotoGP. Dziś przez opady deszczu, zawodnicy wyjechali na tor z półtoragodzinnym opóźnieniem.

Podczas ostatniego dnia testów najszybszym zawodnikiem okazał się ponownie Marc Marquez. Hiszpan wykręcił czas jednego okrążenia 1:30.287, który był jeszcze lepszy, niż ten który uzyskał wczoraj.

Z dobrej strony pokazał się Bradley Smith, który na satelickiej Yamasze M1 uzyskał czas 1:30.598 s. Trzeci dziś był Stefan Bradl z zespołu LCR Honda.

Z dzisiejszych testów wycofali się obaj zawodnicy Fabrycznej Yamahy – Jorge Lorenzo i Valentino Rossi.

Wyniki testów MotoGP w Walencji – środa:

1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1:30.287s (Okr. 54/56)
2. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1:30.598s (35/36)
3. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1:30.868s (20/54)
4. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1:30.992s (32/70)
5. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1:31.229s (57/58)
6. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1:31.533s (12/28)
7. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 1:31.594s (49/69)
8. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (FTR-Yamaha M1) 1:31.644s (45/49)
9. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 1:31.716s (33/36)
10. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (GP13) 1:31.875s (44/54)
11. Michele Pirro ITA Ducati Test Team (GP13) 1:31.883s (47/58)
12. Nicky Hayden USA Power Electronics Aspar (Honda RCV1000R) 1:32.123s (37/40)
13. Hiroshi Aoyama JPN Power Electronics Aspar (Honda RCV1000R) 1:32.530s (27/60)
14. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1:33.055s (43/44)

Najlepszy czas drugiego dnia:
Marc Marquez ESP Honda 1:30.536s

Najlepszy czas pierwszego dnia:
Jorge Lorenzo ESP Yamaha 1:31.257s

Oficjalne rekordy toru w Walencji (klasa MotoGP):
Najlepsze okrążenie:
Marc Marquez ESP Honda 1:30.803s (2013)
Najszybsze okrążenie podczas wyśćigu:
Dani Pedrosa ESP Honda1:31.628s (2013)

AUTOR: TomekGP

Założyciel MotoSP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

komentarzy 16

  1. No i proszę jak Espargaro już blisko Smitha… oj cos czuję regularne lanie dupy brytola w następnym sezonie :D

  2. Już wczoraj miał wiele pozytywnych spostrzeżeń dotyczących nowych części jakie otrzymał. Tak jak wspomniałem warto też przyjrzeć się jego pracy naprawdę nie wygląda ale jest TYTANEM Pracy w dodatku jest naprawdę bardzo przystępnym facetem bardzo chętnym do rozmowy i pomocy czego miałem okazję sam osobiście doświadczyć. Zaczepiony jest chętny do rozmowy i ciekawy wszystkiego wypytał mnie o nasz kraj i bardzo był ciekaw co nas Polaków ciągnie do UK, jako ciekawostkę napiszę, że słyszał o Polskim zawodniku – co prawda nie był w stanie wymówić nazwiska ale wiedział, że był Polak w Mistrzostwach Świata SSP. Fajnie spotkać w tak by się wydawało mało przystępnym światku ludzi tak zwyczajnych i normalnych jak Bradley a wielu takich tam nie ma.

  3. Ciekawe, co piszesz KarolK, ogólnie z tą otwartością Bradleya to było widać na różnych filmikach wideo i wywiadach z nim, ale nie spodziewałem się, że jest aż tak dociekliwy i spostrzegawczy :) Świetnie przygotowuje się pod względem fizycznym, rodzice dobrze go wychowali.

    Powinieneś być jakimś wysłannikiem, że tak każdego zagadujesz ( jeśli już dla kogoś nie pracujesz ).

  4. A popatrzcie na CC w sezonie prawie cały czas w TOP 5 a teraz przesiadka na Ducati i można o wysokich miejscach zapomnieć ale zgnoili chłopaka masakra. Gdzieś w komentarzach czaytałem o miejscu Pedrosy w Repsol własnie na jego miejsce powinni wrzucic CC on na to zasługuje z całą pewnościa

  5. Ciekawie nawet się zapowiada – Aleix Espargaro niewiele gorzej niż Dukaty.

    Coś czuję że w kolejnym sezonie maszyny z silnikami Yamahy będą w stanie z powodzeniem rywalizować z Ducati (a może Aleix dorwie czołówkę? :D ).

    Pytanie tylko, co się stało z Petruccim i Iodą? (a tak mu kibicowałem…)

    • Zaczekałbym z takimi opiniami do momentu, aż CC zacznie jeździć na GP14, które zostanie wprowadzone dopiero w lutym. Mają moc, mają szybką skrzynie. Muszą to tylko zestroić. Kto wie czy lata 2014-15 nie będą dla nich znacznie lepsze. 2005-06 też nic nie zwiastowało, a w 2007 był tytuł…

      • W lutym, Ducati na testach w Spepang zaprezentuje nowy motocykl nie będzie to całkowicie nowa konstrukcja ale zmiany będą tak poważne, że GP13 i GP14 nie będzie miało ze sobą wiele wspólnego. Więc może okazać się, że Ducati będzie znacznie bliżej czoła stawki – trzeba pamiętać, że jest to mała firma w porównaniu do Hondy czy Yamahy ale posiada wielki potencjał i potrafi korzystać z rozwiązań, które później są wykorzystywane przez innych producentów. Krótko mówiąc nie należy lekceważyć Ducati.

  6. Ja chciałbym zauwazyć e Aleix Esp. Jeździ na maszynie NGM która w tym roku po za pojedynczymi dobrymi startami Colina Edwardsa robiła za środek stawki a ty 8 miejsce… Brawo..

    To samo się tyczy Hiroshi-ego Aoyamy który też przecież robił za cien stawki MotoGP a tu proszę, zaraz za Nikim Haydenem…

    • Pamiętajcie o bardzo istotnej sprawie dotyczącej motocykli. Motocykl które pojawiły się w zespołach na testach to nowe konstrukcje Yamahy i Hondy i nie mają one nic wspólnego z motocyklami CRT który miał choćby zespół Forward Racing. Podwozie motocykla A. Espargaro jest praktycznie identyczne z podwoziem M1 zespołu Tech3 jednak jest znaczna różnica w jednostce sterującej, która okazał się być największym problemem dla AE podczas testów.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
42 zapytań w 0,760 sek