Valentino Rossi, swój ostatni wyścig w specjalnym malowaniu motocykla zakończył na czwartym miejscu. Taki rezultat wywalczył podczas Grand Prix Portugalii. Czy wyjątkowe barwy maszyny, pomagają włoskiemu kierowcy osiągać lepsze wyniki?
Valentino Rossi, swój ostatni wyścig w specjalnym malowaniu motocykla zakończył na czwartym miejscu. Taki rezultat wywalczył podczas Grand Prix Portugalii. Czy wyjątkowe barwy maszyny, pomagają włoskiemu kierowcy osiągać lepsze wyniki?
Od chwili trafienia do klasy królewskiej w 2000 roku, Valentino Rossi ścigał się w specjalnych barwach motocykla, aż osiem razy. Takie sytuacje miały miejsce dwukrotnie, gdy „The Doctor” walczył w Mistrzostwach Świata na Hondzie, oraz sześć razy, kiedy to reprezentował markę Yamaha.
Oto rezultaty jakie uzyskał Włoch, ścigając się w specjalnych barwach:
2001 – Grand Prix Włoch (Mugello) – Malowanie Hawajskie – nie ukończył.
2003 – Grand Prix Walencji (Valencia) – Malowanie Austin Power – pierwszy.
2005 – Grand Prix USA (Laguna Seca) – 50-lecie marki Yamaha (żółty/czarny) – trzeci.
2005 – Grand Prix Walencji (Valencia) – 50-lecie marki Yamaha (biały/czerwony) – trzeci.
2007 – Dutch TT (Assen) – Fiat 500 – pierwszy.
2007 – Grand Prix Australii (Phillip Island) – Fiat Abarth – trzeci.
2008 – Grand Prix Katalonii (Catalynya) – MŚ w piłce nożnej, barwy Włoch – drugi.
2009 – Grand Prix Portugalii (Estoril) – Fiat Punto Evo – czwarty.
Łącznie: 8 wyścigów, 2 zwycięstwa, 6 podium.
Oznacza to, iż Rossi ścigając się w specjalnym malowaniu motocykla wygrał 25% wyścigów, a w 75% stawał na podium. W takim razie Valentino radzi sobie lepiej czy gorzej w specjalnych barwach?
Nie licząc ośmiu wyżej wymienionych wyścigów, Rossi w królewskiej klasie wygrywał niemal dwukrotnie więcej razy w normalnym malowaniu. Działo się tak w 48%. Jednak procent zdobytych podiów jest prawie identyczny – wynosi on 76%.
Jorge Lorenzo traci do Valentino osiemnaście punktów. Wygląda na to, iż lepiej będzie dla Włocha, jeżeli do końca walki o tytuł, pozostanie przy podstawowych barwach swojego zespołu.
Warto również dodać, iż od momentu, gdy Rossi przewrócił się na torze Mugello w 2001 roku, Włoch nie używa już specjalnych malowań podczas swojej domowej rundy. Od tamtej pory kierowca zespołu Fiat Yamaha ograniczył się tylko do wyjątkowo zaprojektowanych kasków.