Home / WSBK / Ten Kate ze wsparciem Hondy

Ten Kate ze wsparciem Hondy

Podobnie jak to miało miejsce do tej pory, pomoc dla zespołu Ten Kate Honda będzie realizowana przez europejski wydział Hondy, którego menadżerem sportowym jest Carlo Fiorani. Kontrakt został przedłużony na kolejne trzy lata co nieco uspokaja fanów poczynań panów spod nazwiska Ten Kate. Sporo ostatnio mówiło się o problemach z zebraniem odpowiedniego budżetu przez ten niezwykle zasłużony holenderski zespół. 

Obie strony świeżego jeszcze porozumienia czerpią niezwykłe korzyści ze swojej współpracy, która na przestrzeni ostatniej dekady przyniosła marce Hondy dziewięć tytułów mistrzowskich – osiem w kategorii Supersport i jeden w klasie Superbike. Honda Motor Europe potwierdziła w swym oficjalnym komunikacie, że zespół Ten Kate Racing będzie numerem jeden na ich liście wspieranych teamów zarówno w klasie Superbike jak i Supersport. Komunikat szczególnie to istotny, gdyż wiele mówiło się ostatnio o braku pieniędzy na kontynuowanie działalności w klasie supersport. Wsparcie zarówno technoczne jak i finansowe ze strony Hondy na pewno pomoże w poszukiwaniu Ronaldowi Tena Kate nowych zasobów pinieżnych wśród potencjalnych sponsorów.

W oficjalnym komunikacie Carlo Fiorani wyrażał się w samych superlatywach na temat profesjonalizmu jaki cechuje holenderski team, a trzyletnia deklaracja współpracy ma dodatkowo pomóc w realizacji planów długoterminowych zespołu. Po dziesięciu latach współpracy na padoku World Superbike jesteśmy szczęśliwi mogąć powiedzieć, że poziom współpracy pomiędzy nami i Ten Kate Racing jest większy niż kiedykolwiek. Jesteśmy oczywiście zachwycyni możliwością zakomunikowania, żę nasz związek będzie w przyszłości kontynuowany.

Szef zespołu Ten Kate Racing, dobrze wszystkim znany Gerrit ten Kate skomentował sprawę w kilku zdaniach. Jesteśmy bardzo szczęśliwi z możliwości pozostania lojalnym wobec Hondy. Przez ostatnie dziesięć lat doświadczaliśmy bardzo dobrej współpracy, która przyniosła nam wiele tytułów mistrzowskich oraz niezliczonej ilości zwycięstw na torze. Ten nowy, trzyletni kontrakt pozwoli nam kontynuować nasz program rozwoju technicznego, kadrowego oraz umożliwi nam jeszcze bardziej wzmocnić nasze struktury wewnątrz zespołu. W najbliższym czasie postaramy się również sfinalizować naszą sytuację kadrową, zakończył Holender odnosząc się do aktualnej sytuacji związanej z lukami w składzie personalnym swojego teamu. Zarówno w klasie Superbike jak i Supersport są wolne miejsca do obsadzenia i a kolejka do nich z każdym dniem robi się coraz dłuższa.

 

Z zespołem najprawdopodobniej pożegna się mistrz świata klasy World Supersport – Kenan Sofuoglu. Turek nie kryje swoich zamiarów przeniesienia się na stałe do klasy Moto2, gdzie miałby szansę udowodnienia, że na motocyklu o pojemności sześciuset centymetrów sześciennych nie ma na świecie lepszego kierowcy. Zespół niedawno, o czym pisaliśmy, przedłużył umowę z Johnym Rea, jednak kto będzie jego partnerem w klasie Superbike jak dotąd nie ujawniono. Najwięcej mówiło się ostatnio o powrocie do Ten Kate mistrza świata z sezonu 2007, Jamesa Toselanda, jednak źródła donoszą, że zespół z powodów czysto marketingowych nie chce mieć w swych szeregach dwóch Brytyjczyków i stara się pozyskać innego ridera.

 

Nieoficjalna plotka głosi, że z holendrami dogadał się już Alex de Angelis, który z pomocą rządzu San Marino wkupił się do składu Ten Kate za około 600 000 euro. Czy ta informacja okaże się prawdziwą, przekonamy się najprawdopodobniej dopiero po oficjalnym komunikacie dotyczącym skłądu na rok 2011 wydanym przez zespół.

 

Wraz z końcem tego sezonu zespół przestał być sponsorowany przez firmę Hannspree. Obecnie trwają intensywne poszukiwania nowego tytularnego sponsora, który miałby zdobić owiewki Hond CBR spod znaku Ten Kate.

 

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
57 zapytań w 0,693 sek