Zespół Blusens Avintia na torze Phillip Island ogłosił, iż w sezonie 2013 w klasie Moto2 reprezentować ich będzie Toni Elias. Zawodnik będzie dosiadał motocykla z ramą firmy Kalex, na jakim obecnie jeździ w zespole Italtrans Racing Team.
Toni Elias jest pierwszym Mistrzem Świata klasy Moto2. Tytuł ten wywalczył w 2010 roku, zdobywając w sezonie 271 punktów. Jego głównym rywalem w walce o mistrzostwo był wówczas Julian Simon. Teraz, w sezonie 2013, ta dwójka kierowców zamieni się miejscami – Toni Elias zastąpi Juliana Simona w zespole Blusens Avintia, zaś #60 przejdzie do Italtrans Racing Team, w którym obecnie Toni Elias jeździ do końca sezonu za Claudio Cortiego.
Po wywalczeniu tytułu w 2010 roku, kariera Toniego Eliasa była dość wyboista. Po triumfie w klasie pośredniej, w sezonie 2011 Hiszpan postanowił jeszcze raz spróbować sił w klasie MotoGP. Zachwytów jednak nie było i Elias w klasyfikacji generalnej był dopiero 15, co było jego najgorszym wynikiem ze wszystkich sezonów spędzonych w królewskiej kategorii. W sezonie 2012 spróbował więc sił jeszcze raz w klasie Moto2. Dołączył do bardzo dobrego zespołu – Mapfre Aspar Team – oczekiwano więc, że kolejny raz może powalczyć o tytuł. Stało się jednak inaczej, w tym sezonie Toni nie wyróżniał się na tle innych zawodników w licznej stawce kierowców klasy Moto2. Jego najlepszym osiągnięciem było 7 miejsce zdobyte w czasie Grand Prix Portugalii. Rozczarowujące wyniki sprawiły, że Hiszpan zmuszony był rozstać się ze swoim zespołem po Grand Prix Włoch.
Bezrobotnego zawodnika na trzy wyścigi przygarnął zespół Pramac Racing Team, gdzie w klasie MotoGP zastępował kontuzjowanego Hectora Barberę. Po Grand Prix Czech Elias znów szukał dla siebie miejsca w świecie MotoGP. Przed rundą w Japonii udało mu się uzyskać angaż w zespole Italtrans Racing Team, gdzie zastąpił zwolnionego Claudio Cortiego. Teraz szczęście kolejny raz uśmiechnęło się do Toniego i może on z ulgą oczekiwać na sezon 2013, bowiem ma zapewnione miejsce w zespole Blusens Avintia.
„Jestem bardzo szczęśliwy, że udało nam się osiągnąć porozumienie z zespołem Blusens Avintia na następny sezon. To bardzo profesjonalny team, który pokazał swoją wartość i umożliwi mi próbę walki o najwyższe stawki. Jestem przekonany, że będę się tam czuł ‘jak w domu’ ponieważ wielu członków zespołu znam bardzo dobrze i myślę, że razem stworzymy mocną drużynę. Nie mogę doczekać się dnia, kiedy rozpoczniemy współpracę!” – mówił Toni Elias.
Z daleka ten motocykl wygląda jak maszyna Fiat Yamahy z 2009, 2010 roku, a żółty numer jak numer Valentino Rossiego :D ot tak można „nawiązać”
Zastanawia mnie osobiście jedna rzecz w tym Moto2 – skoro wszystkie motocykle mają takie same silniki to jakim cudem Suter potrafi być najlepszą (i najszybszą) maszyną w stawce? Już, zdaje się, trzeci raz pod rząd Suter dąży do tytułu w Moto2, a i tak niektórzy krytykują tą konstrukcję. Forward Racing czy Speed Master zmieniło dostawców podwozi z Suter na odpowiednio FTR i Speed Up, a np. taki Julian Simon nadal korzysta z Sutera tak jakby mu pasowała ta maszyna.
Trochę zadziwiające, tym bardziej że po sezonie 2011 Suter był krytykowany za faworyzowanie Marqueza, a mimo to Luthi, Simon czy Aegerter zdecydowali się zostać z tą maszyną…
Poparz Sobie jak Marquez ich śmiga na prostej,chyba nic dodać nie musze.