Home / Moto2 / Zwycięstwo Scotta Reddinga w Mugello – klasa Moto2

Zwycięstwo Scotta Reddinga w Mugello – klasa Moto2

Scott Redding zwyciężył podczas Grand Prix Włoch klasy Moto2. Brytyjczyk na torze w Mugello zdecydowanie wyprzedził drugiego na mecie Hiszpana Nicolasa Terola. Z kolei najniższy stopień podium wywalczył Johann Zarco z Francji.

Pełny raport wkrótce…

 

Wyniki wyścigu o Grand Prix Włoch – Moto2:

1. Scott Redding GBR Marc VDS Racing Team (Kalex) 39'53.942s 
2. Nicolas Terol SPA Mapfre Aspar Team Moto2 (Suter) 39'56.117s 
3. Johann Zarco FRA Came Iodaracing Project (Suter) 39'58.329s 
4. Pol Espargaro SPA Tuenti HP 40 (Kalex) 40'3.729s 
5. Mika Kallio FIN Marc VDS Racing Team (Kalex) 40'3.793s 
6. Jordi Torres SPA Mapfre Aspar Team Moto2 (Suter) 40'4.586s 
7. Simone Corsi ITA NGM Mobile Racing (Speed Up) 40'4.660s 
8. Alex De Angelis RSM NGM Mobile Forward Racing (Speed Up) 40'4.786s 
9. Thomas Luthi SWI Interwetten Paddock Moto2 Rac (Suter) 40'4.842s 
10. Dominique Aegerter SWI Technomag carXpert (Suter) 40'6.108s 
11. Toni Elias SPA Blusens Avintia (Kalex) 40'6.115s 
12. Marcel Schrotter GER Desguaces La Torre SAG (Kalex) 40'9.813s 
13. Esteve Rabat SPA Tuenti HP 40 (Kalex) 40'21.861s 
14. Sandro Cortese GER Dynavolt Intact GP (Kalex) 40'22.630s 
15. Randy Krummenache SWI Technomag carXpert (Suter) 40'22.915s 
16. Ratthapark Wilairot THA Thai Honda PTT Gresini Moto2 (Suter) 40'23.265s 
17. Julian Simon SPA Italtrans Racing Team (Kalex) 40'26.118s 
18. Mike Di Meglio FRA JiR Moto2 (MotoBI) 40'27.704s 
19. Ricard Cardus SPA NGM Mobile Forward Racing (Speed Up) 40'36.087s 
20. Anthony West AUS QMMF Racing Team (Speed Up) 40'38.264s 
21. Kyle Smith GBR Blusens Avintia (Kalex) 40'39.526s 
22. Danny Kent GBR Tech 3 (Tech 3) 40'39.904s 
23. Alberto Moncayo SPA Argiñano & Gines Racing (Speed Up) 40'45.033s 
24. Yuki Takahashi JPN IDEMITSU Honda Team Asia (Moriwaki) 40'56.419s 
25. Mattia Pasini ITA NGM Mobile Racing (Speed Up) 41'5.837s 
26. Louis Rossi FRA Tech 3 (Tech 3) 41'19.311s

AUTOR: TomekGP

Założyciel MotoSP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

komentarzy 19

  1. Tak po dzisiejszym wyścigu zaczyna mnie zastanawiać, czy ewentualny awans Pola Espargaro do MotoGP jest aby na pewno uzasadniony. Bo jeszcze rok temu nie byłoby żadnych wątpliwości, ale dzisiaj to taki raczej znak zapytania; nawet Crutchlow powiedział, że Espargaro jeszcze nic nie pokazał. Jak na razie Pol wygrał jeden wyścig, dwa razy gleba i dużo traci do lidera.

    A taki Scott Redding pokazał dzisiaj, że jemu miejsce w MotoGP jak najbardziej się należy (do Suzuki z Hopkinsem? :D ), ponoć Aspar widziałby Terola w MotoGP, ja zresztą też, zwłaszcza po dzisiejszym wyścigu Moto2. Ale poczekajmy do ostatniej rundy. Rok temu w Moto3 Hiszpanie przegrali z równo jadącym Cortese, czyżby w tym roku w Moto2 ich pogromcą miał być Redding?

    PS: Rozpisuję się ze swoją opinią tutaj, bo w artykule o wyścigu MotoGP jak zwykle odzywają się „znaffcy” dyscypliny, co sprawiają wrażenie ludzi, którzy wyścigi oglądają od niedawna i po wywrotce kogoś, kogo fanem nie jestem, nie pozwalają napisać tekstu w stylu „szkoda Rossiego, on nie zasłużył na to żeby wylecieć z toru”…

    • Też nie jestem pewien czy Pol odnajdzie się na litrze. Jeździ agresywnie co jak widać u Smitha nie daje to rezultatu na torze.
      Cal powinien dostać fabryczny motocykl tak samo jak Aleix.

      Wydaje mi się, że Suzuki ściągnie do siebie De Punieta i dlatego Aspar zaczął mówić od niedawna o przejściu Terola do MotoGP. Chociaż Randy to wg. mnie gorszy wybór dla Suzuki niż Espargaro, Hopkins czy Redding.

      Dzisiaj pojechał świetnie. Mam nadzieję, że utrzyma formę do końca sezonu i nie będzie za dużo myślał o MotoGP.

    • Espargaro ma ewidentne problemy z oponami. Dziwnym trafem w zimnych między sezonowych testach był najlepszy, w porannych sesjach radzi sobie lepiej niż w popołudniowych, a wygrał nocny wyścig w Katarze, gdy temperatura toru minimalnie przekraczała 20 stopni. Przy problemach z oponami nawet Lorenzo przyjeżdża szósty w MotoGP :D Czy Hiszpan obudzi się? Wątpię, bo musiałby dopasować styl jazdy do opon i motocykla. Jeśli chodzi o transfer, to uważam, że jeśli ma iść do MotoGP to albo do Hondy albo na Ducata. Na Yamache się nie sprawdzi jego styl jazdy, co jest oczywiste.

      Jeśli chodzi o wyścig, to Redding pokazał klasę. Dojrzała jazda, a zarazem bezbłędna. Jego główni rywali tracą kolejne punkty i losy mistrzostwa powoli się rozstrzygają. Espargaro ma już poważne straty, Nakagami i Luthi jeszcze większe, a Terol czy Rabat nie są w stanie jeździć równo, aby Brytyjczykowi zaszkodzić.

  2. Myślę, że Pol pokaże jeszcze nie jeden dobry wyścig w Moto2, zresztą dziś również pokazał jak walczy ;) Scott jeździ wyśmienicie, ale nie należy zapominać że to jego czwarty sezon w Moto2 i drugie zwycięstwo.

  3. Ładnie to Redding rozegrał. Ostatnia wygrana dodała mu chyba skrzydeł.

    • Brawo Scott ;) oczywiście że Pol nie zasługuje na fabrykę w TECH3, o wiele lepiej sprawdzi się brat, Terol nie ma jeszcze tego „ognia” aby wybierać się do królewskiej klasy…zobaczymy na koniec sezonu, Gzehoo piszesz o „znaffcach” ale na litość boską – Hopper (obecnie) jest za cienki na WSBK a co dopiero MotoGp!!! jest obecnie wielu lepszych zawodników. Ja bym widział w Suzuki A.ESP RdP lub J.REA który robi dobrą robotę na słabej hondzie.

  4. Obecnie to Hopkins walczy o powrót do formy po poważnej kontuzji. ;)

    • dokładniej to ogląda wyścigi TT na wyspie Man, coś pisał że marzy mu się wystartować kiedyś, lubie Hoppera tak samo jak Colina ale lata lecą i to już nie ta forma :)

      BTW brawa dla Michaela Dunlopa i dla Josha Brooksa 127mph – najlepszy debiut w historii wyścigów TT…

      pozdrawiam wszystkich maniaków

  5. to prawda colin juz powinien zajac sie strzelaniem na swoim ranczo do arabow i innych. niech popiera swoj rzad a nie marnuje sie na motorze. i tak nic juz z niego nie bedze a bron ma lepsza wiec nie ch sie tym zajmuje. a scott brawo tak trzymaj

  6. amerykanie niech sie choc do wyscigow nie mieszaja to nie ich dzialka

  7. Pol nie nadaje się do TECH 3? Do omówienia, ma całkiem niezłe statystyki z 125cc i Moto2, zresztą lepsze niż Scott Redding, świetnie walczył z Marquezem w tamtym roku, więc dlaczego nie?

    Redding wygrywa dwa wyścigi i nagle staje się mega gwiazdą dla większości, spokojnie, a Panu Crutchlow polecam już nie odzywanie się, bo niedawno jego kolega Smith mówił coś o oszukiwaniu Marqueza i nieuczciwej przewadze, potem po kilku miesiącach rozpływa się w zachwytach, że tylko Marc tak potrafi jeździć, Cal teraz nie wiadomo na jakiej podstawie ogłasza wszem wobec, że to Pol Espargaro miał o wiele lepszą maszynę od Marqueza i innych w 2012, bardzo fajne spekulacje nie poparte absolutnie żadnymi faktami ( poza ewidentnym chatteringiem motocykla z #93 ).

    Kontynuując dygresję niech Pan Cal porówna osiągnięcia Bradleya i Pola ( 125cc i Moto2 ), kto zasługuje na co?

    Pol Espargaro powróci prędzej czy później na szczyt, nie mam wątpliwości, że jest to lepszy zawodnik od Scotta, który musi niestety nam przypominać o swoim wzroście, bo tak go absolut pokarał, żeby tylko takie dramaty miały miejsce na tym świecie…

    • nikt nie twierdzi że nie nadaję się do tech3, chętnie widziałbym go w stajni Herve, ale nie kosztem Cala, który jeździ świetnie a z fabryki nici.

      Pol może jest nawet lepszy od Scotta (zobaczymy na koniec), na pewno od Smitha ale litości nie od #35!!!

      lubie Cala bo jego kariera to ciężka praca i przebijanie się bez takich sponsorów i kasy jaką mieli Hiszpanie…facet całkiem nieźle kopał w piłe i o mały włos nie zostałby piłkarzem, na moto wskoczył dużo później niż 2ka którą wymieniasz,

      osiągnięcia?

      mistrzostwo klasy Supersport i zwycięstwa w WSBK to co łatwizna?

      Cal jest wojownikiem który nie po wywrotce zaciska zęby i jedzie jak najlepiej potrafi…

      po za tym nudna będzie hiszpańska dominacja… zaraz dojdzie do sytuacji że zostaną 4 najlepsze fabryczne maszyny (honda yamaha) i 4 Hiszpanów, Marq, Jorge Danie i Pol, reszta na Ducati i CRT ma „duże szanse” nawiązać walkę :)

      …mam nadzieje że tak się nie stanie pozdrawiam

      • Wielu już zawodników miewało te osiągnięcia w WSS i WSBK, potem przechodzili do MotoGP i gdzieś przepadali bo oczekiwano od nich nie wiadomo czego. Żeby daleko nie szukać, to w Tech 3 było tak i z Toselandem i w nieco szerszej perspektywie ze Spiesem.

        To co moim zdaniem powinna zrobić Yamaha, to udostępnić w tym roku fabryczny motocykl Crutchlowowi w Tech 3. Uważam, że Rossi nie podniesie się na tyle, by stanowić zagrożenie dla pary Hondy, o Lorenzo nie wspominając. A Crutchlow, jeśli jest taki ambitny, na fabryce udowodniłby czy rzeczywiście należy mu się miejsce obok Lorenzo. Jeżeli Dorna sypnęła kasą, żeby umieścić Rossiego w fabrycznym zespole to teraz, kiedy pomysł nie do końca wypalił, niech się dorzucą do motocykla dla Cala. Brytole na pewno chętniej będą na MotoGP patrzeć mając zawodnika w ścisłej czołówce i kasa się zwróci.

      • Z pewnym rzeczami się zgodzę, z pewnymi nie. Cal ma ojca, który ścigał się wcześniej na motocyklach, nie za bardzo chce mi się wierzyć, że w ogóle wcześniej ( do 11 czy tam 13 roku życia )nie próbował swoich sił na dwóch kółkach, tak dla siebie, nie w żadnych mistrzostwach itp..

        Ci ludzie w większości nie są tam z przypadku czy z nadzwyczajnej pracowitości odróżniającej ich od innych ludzi na ziemi, motorsport to tak droga i elitarna zabawa, że raczej tylko uprzywilejowane jednostki mogą w tym zaistnieć.

        Zgadzam się natomiast, że można było załatwić sprawę w inny sposób ze strony Yamahy, zwłaszcza iż reprezentuje tą markę od początku, wyniki na dzień dzisiejszy też się zgadzają. Na niekorzyść przemawia wiek Brytyjczyka, ile realistycznie rzecz biorąc może jeszcze poprawić jazdę?

        Nigdy nie stwierdzę, że coś jest łatwe patrząc wyłącznie z boku jako widz, szanuję Cala i jego osiągnięcia, niech On tylko szanuje innych.

      • Jak było rok temu? Dovi wyleciał, bo kontrakt miał Smith. Podobnie byłoby w Hondzie gdyby Stoner nie zakończył kariery. Obecny lider generalki Pedrosa jeździłby na innym motocyklu/serii. Najlepszym rozwiązaniem dla Monstera byłoby zatrudnienie Pola u boku Cala…

        Jak obecnie sytuacja wygląda? Od momentu odejścia Stonera Hiszpanie nie mają konkurencji i musiałyby się dziać cuda, aby to się zmieniło. W niższych kategoriach reszta świata nie ma zawodnika na miarę Pola Espargaro, nie mówiąc już o Marquezie, Lorenzo czy Pedrosie.

  8. co prawda to prawda praktycznie co wyścig to hymn Hiszpanii.

  9. Według mnie to sprawka Dorny

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
173 zapytań w 2,558 sek