Brad Binder wygrał wyścig na torze Jerez de la Frontera tym samym umocnił się na pozycji lidera w kategorii Moto3. Było to jednak nietypowe zwycięstwo ponieważ z powodu otrzymanej kary Binder musiał startować z ostatniego pola. Jednak nie przeszkodziło mu to najpierw w dogonieniu a potem zdystansowaniu czołówki. O dwie kolejne pozycje na podium do ostatnich metrów walczyła trójka zawodników Jorge Navarro, Nicolo Bulega i Francesco Bagnaia. Ostatecznie drugie miejsce dzięki świetnemu manewrowi w ostatnim zakręcie zajął Nicolo Bulega a trzecie Francesco Bagnaia.
W klasyfikacji generalnej prowadzi Brad Binder z 77 punktami. Drugi jest Jorge Navarro z 15 punktami straty a trzeci Romano Fenati, który ma 47 punktów.
Wyniki wyścigu kategorii Moto3 o Grand Prix Hiszpanii na torze Jerez de la Frontera:
1. Brad Binder RSA Red Bull KTM Ajo (KTM) 41m 29.882s
2. Nicolo Bulega ITA SKY Racing Team VR46 (KTM) 41m 33.218s
3. Francesco Bagnaia ITA ASPAR Mahindra Team Moto3 (Mahindra) 41m 33.323s
4. Jorge Navarro SPA Estrella Galicia 0,0 (Honda) 41m 33.395s
5. Jakub Kornfeil CZE Drive M7 SIC Racing Team (Honda) 41m 43.610s
6. Joan Mir SPA Leopard Racing (KTM) 41m 43.815s
7. Romano Fenati ITA SKY Racing Team VR46 (KTM) 41m 43.875s
8. Enea Bastianini ITA Gresini Racing Moto3 (Honda) 41m 43.934s
9. Jules Danilo FRA Ongetta-Rivacold (Honda) 41m 44.291s
10. Philipp Oettl GER Schedl GP Racing (KTM) 41m 44.470s
11. Andrea Migno ITA SKY Racing Team VR46 (KTM) 41m 44.756s
12. Juanfran Guevara SPA RBA Racing Team (KTM) 42m 0.199s
13. Gabriel Rodrigo ARG RBA Racing Team (KTM) 42m 0.550s
14. Khairul Idham Pawi MAL Honda Team Asia (Honda) 42m 5.628s
15. Tatsuki Suzuki JPN CIP-Unicom Starker (Mahindra) 42m 5.665s
16. Adam Norrodin MAL Drive M7 SIC Racing Team (Honda) 42m 5.789s
17. Livio Loi BEL RW Racing GP BV (Honda) 42m 5.967s
18. Albert Arenas SPA MRW Mahindra Aspar Team (Mahindra) 42m 6.189s
19. Maria Herrera SPA MH6 Laglisse (KTM) 42m 15.473s
20. Davide Pizzoli ITA Procercasa – 42 Motorsport (KTM) 42m 20.650s
21. Bo Bendsneyder NED Red Bull KTM Ajo (KTM) 42m 23.677s
22. Enzo Boulom FRA Procercasa – 42 Motorsport (KTM) 42m 23.867s
23. Fabio Spiranelli ITA CIP-Unicom Starker (Mahindra) 42m 51.908s
Fabio Di Giannantonio ITA Gresini Racing Moto3 (Honda) DNF
Darryn Binder RSA Platinum Bay Real Estate (Mahindra) DNF
Alexis Masbou FRA Peugeot MC Saxoprint (Peugeot) DNF
Niccolò Antonelli ITA Ongetta-Rivacold (Honda) DNF
John Mcphee GBR Peugeot MC Saxoprint (Peugeot) DNF
Fabio Quartararo FRA Leopard Racing (KTM) DNF
Aron Canet SPA Estrella Galicia 0,0 (Honda) DNF
Karel Hanika CZE Platinum Bay Real Estate (Mahindra) DNF
Hiroki Ono JPN Honda Team Asia (Honda) DNF
Andrea Locatelli ITA Leopard Racing (KTM) DNF
Lorenzo Petrarca ITA 3570 Team Italia (Mahindra) DNF
Jorge Martin SPA ASPAR Mahindra Team Moto3 (Mahindra) DNF
Niesamowita pogoń Bindera, Bulega dał radę na ostatnim zakręcie!
Mega wyścig Binder kapitalny.A Bulega Nowy Valentino?świetne manewry na ostatnim kółku.
Dodałbym coś od siebie, ale wszystko zostało już powiedziane ;) . Świetny wyścig.
Marquez z Walencji 2012 się może chować przy dzisiejszym wyczynie Bindera.
Walka o pozostałe miejsca na podium po prostu wybitna.
Marquez w Walencji 2012 to po samym starcie już połowę stawki przegonił, zresztą na Estoril w 2010 (chyba) po starcie już był bodajże 4-ty :D a Binder gonił i gonił
No ale wiesz, w deszczu to i Bradley Smith kiedyś w Moto2 potrafił z 33. na drugie, a na suchym to jednak ciężko się przebijać, a tym bardziej dogonić kierowców, którzy na co dzień walczą w czołówce, a którzy będą kręcić czasy podobne do twoich.
Trochę źle się zrozumieliśmy, bo ja stawiam wyczyn Bindera znacznie wyżej niż Marqueza, bo musiał o wiele więcej zawodników przegonić po pierwszym zakręcie niż Hiszpan :D
Przepiękny wyścig, nie wiem z czego bardziej się cieszyć, czy z Bulegi na podium, czy z braku Hiszpanów na podium… ale chyba najbardziej i tak z Bindera, wystartował, dogonił, przegonił, odjechał – ekstra :D
Coś mi się wydaje ze włosi zdominują Moto3.Praca z młodzieżą przynosi efekty.
Dominacje zawsze są złe, ale wolę włoską niż hiszpanską :) i taki pstryczek w nos Dornie i Repsolowi :)
Też się z tego cieszę, że powoli dominacja Hiszpanów dobiega końca :) Mam nadzieje, że w Motogp ich kilku ubędzie, na pierwszy ogień wyrzuciłbym Rabata, Bautiste, Barbere i Pola Espargaro. :D
@marcin4646 : A słyszałeś gdzie Rossi wysyła włoskie talenty (np. Bulege) na szlifowanie? Nawet nie do Amsterdamu ale do Hiszpanii. Mistrzostwa Hiszpanii to dla wielu młodych przedsionek do Moto3. W czym problem? Że są najlepsi w pracy z dziećmi i młodzieżą i nawet Rossi nie wypracował przez 20 lat kariery tak świadomej……….i wspaniałej….i mądrej…. i rozsądnej…. i błyskotliwej ………. i nie wypracował u siebie systemu szkolenia? Rins (młokos, raptem wicemistrz moto2) już zatrudnia Włocha Davide Pizzolo i Francuza Enzo Bouloma i nie widzi problemu z narodowością. Ale Marcin4646 i Polerst widzą. Ktoś w Italii zaspał a wy z pretensjami że Hiszpanie nie zasnęli zapatrzeni w ołtarzyk. Dwaj antysystemowcy za pieniądze Dorny i Repsola.
Najlepsi w pracy z dziećmi i młodzieżą? To nie zasługa Hiszpanów, tylko pompowania kasy Repsola i patronatu Dorny. Od kiedy to mistrzostwa Hiszpanii są „rozsiane” po świecie, że zasłużyły na miano juniorskich mistrzostw świata?
W czym jest problem z narodowością? Że potem nie ma komu kibicować, jak w Moto3 w 2013, gdy ci równie dobrzy nie-Hiszpanie dosiadali Kalex-KTM-ów cyz FTR Hond.
4 tory w Hiszpanii? W państwie, które jest już przesycone dla MotoGP. Ilu mamy hiszpańskich sponsorów w MotoGP, w kraju, który ogarnął kryzys i nie zapowiada się na poprawę? A potem mamy wycofujące się fabryki, zespoły.
Dodatkowo jestem skłonny uwierzyć temu, co mówił Sofuoglu o przyznawaniu silników w Moto2.
A co do przykładu tego, że tracimy na tym, że Dorna spopularyzowała MotoGP głównie w Hiszpanii: swego czasu Jonathan Rea był kandydatem na motocyklistę zespołu Gresiniego (jeszcze na Hondzie, w 2013), ale wybrali Bautistę, bo Johnny, w przeciwieństwie do Bautisty, nie gwarantowałby domknięcia budżetu przez zespół. A chyba o różnicy w umiejętnościach mówił już nie będę…
Marcin – w pełni zgadzam się z Tobą i listą :D
@polerst : a uważasz że kogoś z juniorów stać aby jeździć po świecie aby Polrest nie miał uwag? Hiszpanie dają pieniądze i wymagają : zasada prosta jak budowa cepa, 4 tory w Hiszpaniii – to co mieli budować we Francji, Albanii….we Włoszech. Nie ma komu kibicować : sprawa gustu. Moto3 w 2013 r. – maszyny powinny być losowane aby sprawiedliwości społecznej i międzynarodowej stało się zadość? Państwo przesyconie dla MotoGP? – spekulacja wysoki sądzie. Hiszpańscy sponsorzy : 4 tory wybudowane + finansowane rok w rok , Repsol (siedziba w Hiszpanii), MoviStar pewnie mniejszych sponsorów też bym znalazł. Kryzys + bankrutujące fabryki w Hiszpanii : że Ty to wszystko dźwigasz (Włochy pewnie w tym samym czasie rozkwitają ???). W twoim komentarzu dostrzegam takie marksistowski pretensje do oczywistego porządku świata w których rządzą pieniądze. Mój ulubiony autor Wiktor Suworow tak zdiagnozował różnice między kapitalistą a komunistą. Kapitalista jak chce coś osiągnąć to bierze się do roboty. Komunista jak chce coś osiągnąć namawia innych żeby przestali pracować. Polerst twoje narzekania na Hiszpanów to komunizm i równanie w dół w imię sprawiedliwości (wątpliwej i nieosiągalnej). A jakie to niesprawiedliwe że niektórzy zawodnicy muszą płacić za kontrakt aby domykać budżet teamu. Zabronić ….aby było sprawiedliwie. Co powiedział Sofuoglu – nie muszę wiedzieć aby bez wstrętu oglądać na podium Włocha, Hiszpana, Malezyjczyka czy Brytyjczyka.
Od kiedy mówię że Włosi mają dominować a ich kraj rozkwita? Mówisz o Repsolu, tak ich zachwalajac, a nawet nie słyszałeś o ich kłopotach finansowych? A to rozumiem, że mamy jakieś 18 torów na świecie tylko, w tym 4 w Hiszpanii? Aragon, który miał być na zastępstwo chwilowe za Węgry jest upychany że sstwierdzeniem, że to „najlepiej zorganizowana runda „. To może za Gpo Brazylii dajmy 5 tor, bo Hiszpanie mogą? Finansowane rok w rok? To czemu Jerez już nie raz mogło wypaść z kalendarza niczym Brno, mimo najwyższych frekwencji? I nigdy nie dowiedzieliśmy się czemu jednak Jerez zostało. Ale na szczęście kretactwa Dorny powoli wychodzą na jaw. I chyba nikt nie ma wątpliwości, że to jedynie zasługa Repsola i Dorny, że jest tylu Hiszpanów. Jest Red Bull Rookies, ale co tam, przecież lepiej ogłosić mistrzostwa Hiszpanii mistrzostwami świata.
W dodatku Twoja wstawka o komunizmie nie trzyma się kupy, bo chyba zapomniałeś o tym, jakie są podatki w Hiszpanii i też kto walczył po stronie Republiki, czyli tych, po której stronie stanęliby Katalonczycy, czyli cała czołówka MotoGP. A i te Twoje hiszpańskie fabryki, swoją drogą ciekawe czy rozkwitają w swoim zbankruciałym państwie, oczywiście zainteresowały się sponsoringiem Suzuki, swego czasu KAwasaki, a swego czasu też Yamahy, gdy mistrzem został ich reprezentant! No dziekujemy Repsolu i Dorno… Tzn dziękujemy HHiszpanio i potężne hiszpańskie fabryki!
polerst zgadzam się w 100% :) Tak duchu słyszałem, gdzie Rossi wysyła swoje talenty, ale dla Twojego braku wiedzy powiem, że to już nie są mistrzostwa Hiszpanii tylko juniorskie mistrzostwa świata.
@Marci4646 : no i co z tego ze to są juniorskie mistrzostwa świata? To dopiero frajerzy i bezczelne typy że mając nawet problemy finansowe organizują u siebie serie juniorskie . Macie lepszy pomysły? Może przykładowy mundial w Katarze Nie …. to szkoda ale postękać na rzeczywistość nie zaszkodzi. Polerst brnie w swoich bajaniach w Republikę, fabryki i kryzys światowy….. Chyba razem w 100% cierpicie na tym forum za miliony oszukanych Węgrów i nawet na zapas za Brazylijczyków. Za chciejstwo chłopaki celujący, za chodzenie po ziemi i za sprzeczności logiczne – pała.
sprzeczności logiczne u nas? :P
Za free :
-obiektywizm to według Ciebie juniorzy na 18 torach rozsianych po świecie?
-Hiszpanie nie pompują kasy – tylko Repsol przecież to firma hiszpańska
-pretensje że maja tory – można mieć pretensje gdyby nie mieli i wciskali nam weekendy na pastwiskach
-Hiszpania to państwo przesycone MotoGP – to tak jak Kanada hokejem, Stany NFL, NBA, MLB – i to ma być zarzut gdy pełne trybuny na wszystkich czterech niedzielach
-Problemy finansowe Repsola – no i co panie biegły rewidenci za to pewnie szef do rozwałki a on pcha się do sponsorowania zespołu moto,
Wycofujące się zespoły – Dorna ciągnie za to Ducati za uszy od ilu lat aby uzupełnić stawkę, Aprilla, KTM, Suzuki? Mało ….. bo brakuje Kawy, BMW i HD
– Do moto3 trafiają tylko zawodnicy z mistrzostw Hiszpanii – brak z RedBull Rookie?
W skrócie masz pretensje do garbatego że proste dzieci ma.
Obiektywizm to wg Ciebie mistrzostwa Hiszpanii juniorskimi mistrzostwami świata, a nie np. Red Bull Rookies Cup? Nie chcę Cię martwić, ale to wcale nie jest obiektywizm.
Repsol, Dorna – masz rację, Hiszpanie – ale Dornie, jako organizatorowi mistrzostw świata, nie wypada się prezentować jako „promotor” Hiszpanów, a i tak się z tym średnio kryją, bo swoje mistrzostwa Hiszpanii (żeby było śmieszniej: CEV Repsol) ogłosili juniorskimi mistrzostwami „świata” (a to ci dopiero światowe, raz we Francji, raz w Portugalii, no, no)
Co do Kanady i USA: NFL, bite rekordy przychodów z reklam podczas finałów Super Bowl to zdecydowanie lepsze zjawisko, niż swego czasu wycofywanie się Suzuki i Kawasaki z powodów… finansowych. Ale jak to możliwe? Przecież Hiszpanie tyle kasy pompują i w ogóle tyle hiszpańskich firm.
Szkoda, że nie słyszałeś o problemach finansowych Repsola – może jak się dowiesz, to skomentujesz na poziomie.
Wycofujące się zespoły: świetny pomysł z CRT, jeszcze tylko dodał śmiechu do wybrakowanej stawki, bo tyle CRT miało wspólnego z MotoGP, że jeździli w tym samym czasie.
Brak z Red Bull Rookie? To jakiś żart? Wystarczy choćby spojrzeć, ilu zawodników jeździło i w RB Rookies (a wcześniej RB Academy) i w CEV.
W skrócie: próbujesz umniejszać coś, co jest faktem, a nie hipotezą.
Na ludziach dzisiaj niewiele rzeczy już robi wrażenie, ale żeby tak pojechać i jeszcze komfortowo wygrać to nie lada wyczyn.
Świetna jazda Bindera, naprawdę szacunek.
Rozczarowuje mnie Antolleli. Przed sezonem stawiałam jego i Bindera jako kandydatów do mistrzostwa i o ile Binder faktycznie się liczy to Antonelli głównie się przewraca. Szkoda bo uważam, że to utalentowany zawodnik.
Dla mnie Fenati trochę poniżej oczekiwań. Ale trzeba zwrócić uwagę na Mira.Kiedys może być niezły.
Zgadzam się. Jednak jak dla mnie największym rozczarowaniem jak na razie jest Quartararo.
Quartararo zdecydowanie poniżej oczekiwań. Chyba to przez zmianę zespołu nie może znaleźć formy. Zrobił krok do tyłu. Natomiast Navarro został w Estrella Galicia i będzie się mocno liczył w walce o mistrzostwo a przecież w tamtym sezonie to Quartararo był szybszy.
Znakomity Binder. Piękna walka o drugą pozycję. A do tego Gabriel Rodrigo i jego pierwsze punkty w karierze. Cieszył się jakby wywalczył podium :)
Polerst,Marcin i Duchu we wszystkim co piszecie jest trochę racji.Ale tak to wszystko jest skonstruowane że bez pieniędzy sponsorów i „poparcia władz „nie wiele można.Czasy się zmieniają.Teraz mamy akurat Hiszpanów a Anglicy nie mogą doczekać się mistrza w najwyższej klasie pomimo tak bogatej historii sportów
motocyklowych.Amerykanie gdzieś się pogubili…więc wypadło akurat tak.Jest zaplecze i są pieniądze ale kiedyś to się może zmienić.W Hiszpanii 5cio latki ścigają się na minimoto a u nas zaczynasz karierę wtedy gdy hiszpański dzieciak ma już pięć lat doświadczenia. ..
to taka puenta ☺
Widocznie Vale ma nosa że wysyła tam swoich chłopaków ☺