Stojący na czele Aprilii Massimo Rivola uważa, że zespół potrzebuje „lepszego motocykla”, aby zdobyć silniejszą pozycję na rynku zawodników MotoGP na rok 2025. Aprilia stopniowo pięła się w górę w hierarchii MotoGP przez ostatnie kilka sezonów, co czyni ją atrakcyjnym celem dla zawodników. Prawie cała stawka kończy swoje dwuletnie cykle kontraktów właśnie po 2024 roku.
W ostatnich tygodniach Fabio Quartararo był łączony z Aprilią w związku z jego ciągłymi frustracjami w Yamasze. Mistrz z 2021 roku przyznał w zeszłym tygodniu, że rozmawiał z kilkoma producentami na temat tego, gdzie będzie ścigał się w przyszłym sezonie, mimo że tuż przed sezonem tonował nastroje gdy pojawiała się krytyka osiągów Yamahy w testach.
Ale Aprilia uważa, że musi wprowadzić więcej ulepszeń do RS-GP, aby przyciągnąć topowe nazwiska. Pytany, czy były jakiekolwiek kontakty między Quartararo a Aprilią, Massimo Rivola, dyrektor generalny włoskiego producenta, powiedział: „Przede wszystkim jesteśmy zadowoleni z naszych czterech zawodników, ale szczerze mówiąc, nie śpimy. Musimy więc sprawdzić, jaka jest sytuacja na rynku, i zobaczymy. Priorytetem jest posiadanie lepszego motocykla, wtedy będziemy silniejsi na rynku.”
Quartararo ujawnił w Portugalii, że podejmie szybko decyzję dotyczącą swojej przyszłości w MotoGP. „Nie będę spędzał przy tym miesięcy.” – powiedział krótko o rozważaniach i kontraktach.
Ale Rivola jasno stwierdził, że Aprilia nie będzie się spieszyła w finalizowaniu składu zawodników w swoich zespołach fabrycznych i w satelickim nowym Trackhouse, podkreślając, że jego uwaga skupiona jest na poprawie osiągów. „Myślę, że damy sobie czas” – powiedział. „Nie ma pośpiechu. Nie jestem obsesyjnie nastawiony na wybór zawodników, bardziej zależy mi na posiadaniu lepszego motocykla.”
Espargaro jest jednym z fundamentów projektu Aprilii w MotoGP i prawdopodobnie otrzyma przedłużenie kontraktu, jeśli zdecyduje się kontynuować swoją karierę. Szanse Vinalesa na pozostanie wzrosły po jego zwycięstwie w sprincie w Portugalii i świetnej postawie do momentu awarii w wyścigu grand prix.
Źródło: motorsport.com
Mając Fabio od 2022 w każdym sezonie walczyliby o mistrzostwo.
No ale Fabio nie. miał powodu żeby w ’21 odchodzić, bez przesady
Fabio do fabrycznwj Aprili albo na Pramac Ducati
Morbidelli lepszy
tylko potrzebuje czasu, tak z 7-8 lat
Kiedy ogarniesz, że facet stracił całe testy przedsezonowe bo miał poważny wypadek na torze? A jest na nowej maszynie. Skoro tam jest to widocznie zasłużył. Po tym sezonie okaże się gdzie będzie?
Aprilia ma bardziej dobry motocykl… kiedy się nie popsuje.