Home / MotoGP / Aprilia z szybką skrzynią biegów

Aprilia z szybką skrzynią biegów

Marco Melandri

Podczas domowej rundy o Grand Prix Włoch, Aprilia udostępni swoim zawodnikom nową, szybką skrzynię biegów. Czy to pomoże ekipie Fausto Gresiniego zmniejszyć stratę do czołówki? Przekonamy się już w najbliższy weekend na torze Mugello!

Aprilia testowała skrzynię biegów typu „seamless” już na początku maja podczas testów w Jerez de la Frontera. Próby określono jako pełen sukces, dlatego już na Mugello, zarówno Alvaro Bautista jak i Marco Melandri, będą mogli zmieniać biegi bez użycia sprzęgła. I w przeciwieństwie do Yamahy, która nową skrzynię biegów wprowadzała „na raty”, o tyle w motocyklach Aprilii będzie ona pozwalała zarówno na szybszą zmianę biegów w górę, jak i ich redukcję.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Przypomnijmy, że tegoroczna Apilia RS-GP bazuje w dużej mierze na zeszłorocznej maszynie w specyfikacji „Open”. Motocykl, w pełni przygotowany na potrzeby MotoGP, ma zadebiutować w kolejnym sezonie. Producent z Noale jednocześnie zaznacza, że na Mugello przygotowano jeszcze kilka innych zmian, nie tylko nową skrzynię biegów. Zawodnicy do dyspozycji dostaną nowe owiewki poprawiające aerodynamikę czy ulepszone podwozia.

Reprezentanci zespołu Gresini Racing jak na razie nie zachwycają. Alvaro Bautista w 5 pierwszych wyścigach sezonu, trzy razy finiszował na 15. miejscu. Marco Melandri, który MotoGP opuścił wraz z końcem sezonu 2010 i przeszedł do WSBK, jeszcze ani razu w tym sezonie nie zdobył punktów.

fot. Aprilia

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarzy 5

  1. a ja się dziwię dlaczego producenci nie stosowali downshiftera zanim wprowadzili skrzynie seamless w dwóch kierunkach (jak w najnowszym S1000RR). Przecież już wtedy mogliby zmieniać bez sprzęgła. Owszem na pewno zmiany biegów nie byłyby tak płynne jak w seamless ale na pewno byłoby lepiej niż tradycyjnie przy użyciu sprzęgła, tym bardziej ze chyba nikt z Yamahy ani Hondy nie robił przegazu z tego co pamiętam.

    • Może wreszcie kogoś wyprzedzi. Bo notoryczne startowanie samemu z ostatniej linii musi już irytować. Choć z drugiej strony znając Melandriego ma już na to wyrąbane… ;)

      • Teraz już nie będzie startował samotnie z linii :) ale nie, że będzie wyżej w tabeli, po prostu chyba Pirro wystartuje z dziką kartą i będziemy mieć 1 zawodnika więcej w stawce na Mugello – także Marco będzie miał kolegę :D a może nawet i dwóch, co z chęcią bym zobaczył! :)

  2. W przypadku Bautisty widać było naprawdę dobre wyniki z tą skrzynią, wiec czekamy z niecierpliwością.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
167 zapytań w 41,430 sek