Główny sponsor zespołu Drive M7 Aspar – malezyjski producent napojów energetycznych Drive M7 – tuż przed pierwszą rundą MotoGP poinformował, że zamierza zakończyć współpracę z teamem reprezentowanym przez Nicky’ego Haydena i Eugene’a Laverty.
Do tej pory przyczyny nagłego odejścia sponsora nie są znane. Trudno również ocenić, jakie skutki dla teamu wywoła ono podczas pierwszego weekendu wyścigów w Katarze.
Niekomfortowa sytuacja jest wielkim zaskoczeniem dla właściciela zespołu – Jorge Martineza. W trakcie trwania pierwszych zimowych testów w Sepang prowadził on negocjacje ze sponsorem, podczas których podpisano kontrakt na sezon 2015, a co więcej – optymistycznie wyrażono się na temat możliwości jego przedłużenia o rok.
Jak poweszechnie wiadomo, Jorge Martinez dysponuje ogromną siecią znajomości w Hiszpanii, sięgającą nawet kręgów rządowych, co rzuca pozytywne światło na znalezienie nowego sponsora w stosunkowo niedługim czasie.
Problemem może okazać się jednak kwota pieniężna, jaką należałoby wnieść do zespołu, aby zapewnić mu odpowiedni standard przez wszystkie 18 wyścigów w sezonie. Mowa tu o minimum 2-3 milionach euro.
Na dzień dzisiejszy trudno stwierdzić, czy nagłe wycofanie się sponsora odbije się negatywnie na nowym malezyjskim zespole SIC klasy Moto3, który reprezentują dosiadający motocykli KTM Zulfahmi Khairuddin i Jakob Kornfeil.
Źródło: speedweek.com, fot.: crash.net