W przyszłym roku na torach Motocyklowych Mistrzostw Świata zobaczymy aż sześć maszyn Ducati. Poza obecnymi czterema motocyklami pojawi się zespół Avintia, który przesiądzie się z Kawasaki na fabryczne Desmosedici.
Obecnie kierowcy Avintia Hector Barbera i Mike di Meglio korzystają z Kawasaki ZX-10R.
Avintia Racing będzie korzystać z fabrycznych motocykli Ducati, takich samych, na jakich zakończą sezon 2014 Andrea Dovizioso i Cal Crutchlow. Współpraca będzie podobna jaką w tym roku otrzymał Yonny Hernandez z Pramac Ducati.
Szef Ducati Paolo Ciagatti powiedział: „Podstawą motocykli przygotowywanych dla Avintia będzie ewolucja maszyny naszego oficjalnego teamu, która pojawi się w Indianapolis lub w Brnie. To dobra okazja za równo dla nas jak i dla Avintia. Widzimy w tym roku, że dobrze radzi sobie Yonny Hernanderz na Ducati w specyfikacji 2013, więc nowsza wersja będzie na pewno lepsza. Po za Desmosedici, team Avintia, dostanie od nas do dyspozycji dwóch inżynierów do elektroniki.”
Ja już nie rozumiem tego :D kiedy wszedł przepis o 4 maksymalnie motocyklach danego producenta? Honda nie mogłaby (tak jak to robiła chyba do 2011?) udostępniać motocykli zeszłorocznych nadal?
To chyba będzie wyglądało tak: 3 moto 2015 w kategorii Factory i 3 moto 2014 w kategorii Open.
Przepis o maksymalnie 4 motocyklach dotyczy chyba tylko wersji Factory, więc w tym przypadku Ducati robi zgodnie z przepisami.
Możliwe, że tak, ale to czemu Honda nie udostępni zeszłorocznych fabrycznych Hond, jak to kiedyś bodajże robiła? :D
Bo nie ma takiej potrzeby:D 2 Motocykle w teamie fabrycznym, 2 wypożyczają satelitom, a Open sprzedają.
Pewno nie chcieli, żeby ktoś skopiował rozwiązania technologiczne RC213V. Dlatego zrobili wersję Open.
Dzięki za odpowiedzi. :)
W przyszłym roku Hondy Open mają mieć dodatkowo pneumatyczny rozrząd, jak dobrze pamiętam, a różnicą między RCV1000R a RC213V ma być jedynie szybka skrzynia biegów i elektronika.
Myślicie, że dzięki temu rozrządowi Hondy Open będą o wiele silniejsze, czy może sprawi to niewielką różnicę?
Wydaje mi się, że możemy się spodziewać motocykla podobnego do obecnego NGM. Myślę, że i w klasie open Honda będzie chciała wyjść na prowadzenie.