Home / MotoGP / Bradl najlepszy podczas przedostatnich treningów w Katalonii

Bradl najlepszy podczas przedostatnich treningów w Katalonii

stefan+bradl+kataloni+grand+prix

Stefan Bradl na swoim ostatnim okrążeniu podczas FP3 przeskoczył z 11. na 1. pozycję w klasyfikacji czasów. Niemiec na twardej przedniej oponie i średniej z tyłu uzyskał czas 1:41.357 sekundy. Bradl wyprzedził tym samym Marca Marqueza o 0.194 sekundy.

Czołowa dziesiątka zawodników, którzy uzyskiwali najlepsze rezultaty podczas treningów, awansuje do Q2. Pozostali kierowcy wezmą udział w Q1, gdzie dwójka najszybszych zapewni sobie miejsce w sesji Q2.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki FP3 MotoGP – Grand Prix Katalonii:
1. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1:41.357s [Okr. 19/19] 343km/h (V Max)
2. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1:41.551s +0.194s [4/17] 343km/h
3. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1:41.721s +0.364s [18/21] 338km/h
4. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1:41.740s +0.383s [4/18] 343km/h
5. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1:41.817s +0.460s [16/20] 338km/h
6. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1:41.860s +0.503s [17/20] 340km/h
7. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1:41.875s +0.518s [13/15] 338km/h
8. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1:41.906s +0.549s [18/20] 344km/h
9. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1:41.916s +0.559s [14/16] 342km/h
10. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1:41.950s +0.593s [14/18] 340km/h
11. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1:41.991s +0.634s [16/19] 343km/h
12. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1:42.205s +0.848s [9/18] 342km/h
13. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1:42.293s +0.936s [17/20] 343km/h
14. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1:43.113s +1.756s [11/15] 324km/h
15. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1:43.306s +1.949s [14/17] 329km/h
16. Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici) 1:43.350s +1.993s [15/16] 339km/h
17. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1:43.481s +2.124s [11/13] 329km/h
18. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1:43.622s +2.265s [8/22] 329km/h
19. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1:43.736s +2.379s [16/17] 331km/h
20. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1:43.840s +2.483s [16/17] 321km/h
21. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1:44.382s +3.025s [11/18] 325km/h
22. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1:44.433s +3.076s [9/14] 320km/h
23. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1:45.001s +3.644s [4/17] 322km/h
24. Michel Fabrizio ITA IodaRacing Project (ART) 1:45.804s +4.447s [14/15] 321km/h

Top 10 – Czasy łączone po FP3:
1. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V)
2. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V)
3. Aleix Espargaro ESP NGM Mobile Forward Racing (Forward Yamaha)
4. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)
5. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V)
6. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1)
7. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1)
8. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici)
9. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici)
10. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

* – debiutant

AUTOR: Thom@s

Założyciel MotoGP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

komentarzy 14

  1. Wolałbym jednak żeby ten czerwony i niebieski przy oznaczaniu kierowców był ciemniejszy, bo teraz to tak razi w oczy że bez mrużenia nie da się czytać.

    Odnośnie treningów – Mam nadzieję że Aleix wreszcie pokaże w kwalifikacjach na co go stać, bo w Katarze w zdobyciu PP przeszkodziła mu tylko i wyłącznie wywrotka. Teraz mógłby nawet w TOP3 ukończyć.

  2. A ja mam nadzieję, że „supersoft” Espargaro nie będzie w TOP3, za to mocno trzymam kciuki za Stefana i Bradleya :)

  3. Ciekawie może zrobić się jutro ponieważ możliwe że spadnie deszcz – bardzo ciekawi mnie także postawa w Q2 Bradla mam nadzieje, że będą to dobre kwalifikacje dla Stefana.
    Na koniec muszę napisać jeszcze jedno świetnie ogląda się wyścigi bez komentarza Micka oby jeździł na tor jak najczęściej.

  4. Wczoraj Jędrzejewski mówił podczas transmisji, że Rossi ma 39 zwycięstw :) hehe dobry gość :)

  5. Bardzo mnie to zastanawia ponieważ mam dokładnie odwrotne spostrzeżenia i wrażenia. Nie cierpi słuchać Micka zresztą podobnie mam z czytaniem jego artykułów. Doceniam oczywiście jego wiedzę i pasję ale kompletnie nie nadaje się na komentatora bardzo często jest poza faktami czyli mówi o czymś co nie ma aktualnie miejsca a co gorsza bardzo często gdy mamy do czynienia z kwestią stricte techniczną lub dotycząca techniki prowadzenia opowiada BZDURY.

    Niemniej jednak zdaję sobie sprawę, że prowadzenie relacji na żywo jest znacznie trudniejsze niż mogłoby się wydawać. Fajnie natomiast wypadły treningi gdy Panowie komentowali je we trzech. Natomiast jak ma być dwójka to dla mnie może być dowolne zestawienia pod warunkiem, że nie będzie tam Micka. Zresztą zwykle jak jest Mick oglądam wersję Włoskojęzyczną w której sam komentarz jest już klasą samą w sobie.

    • Zgadza się. Ale ja przyczyny tego dostrzegłbym głębiej. Jeśli ogólnie mówiąc wyścigi w Polsce są na słabym poziomie (nie każdy kraj będzie we wszystkim najlepszy) to i komentatorzy i wszystko będzie na słabym poziomie. Na pewno ciężko jest komentować, itp. jeśli samemu czynnie w jakiś sposób nie uczestniczyło się w danym sporcie. Często sami zawodnicy zostają komentatorami i wiadomo, że lepiej znają się na rzeczy. :) . Tak apropo kim Ty (jeśli możemy przejść na Ty) w ogóle jesteś KarolK ? :) No bo wiem, że się ścigałeś swego czasu w Polsce. Ale nie mogę znaleźć nic o Tobie w internecie. Jeśli mógłbyś to powiedz nam coś o sobie. Myslę, że inni też byliby ciekawi. :) Pozdrawiam.

    • Ja bym się trochę nie zgodził. Lubię słuchać Micka i, już pomijając aspekt jego wiedzy technicznej motocykla, wiele razy „przepowiadał przyszłość”. :D Rossi wraca do Yamahy, odejście Bridgestone i powrót Michelin to tylko parę z brzegu informacji, których nie dałoby rady znaleźć na żadnej popularnej stronie o MotoGP.
      I choć najbardziej lubię Micka i Badziaka, a Jędrzejewskiego za bardzo nie lubię, o tyle każdy z tej trójki jest o niebo lepszy o, dosłownie, niczego nieogarniającego, co się dzieje na torze, duetu polskiego Eurosportu

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
167 zapytań w 1,285 sek