Home / MotoGP / Brivio: Protest przeciwko Ducati może być dobry dla MotoGP

Brivio: Protest przeciwko Ducati może być dobry dla MotoGP

Szef zespołu Suzuki – Davide Brivio – powiedział, że protest i apelacja, jakie wniosły zespoły przeciwko ekipie Ducati przyczynią się do poprawy sytuacji MotoGP. Przypomnijmy, że po GP Kataru Suzuki wraz z Hondą, Aprilią i KTM oprotestowały zawodników Ducati za spojler, jaki zamontowano na tylnym wahaczu. Ostatecznie i protest i apelacja zostały odrzucone i Andrea Dovizioso zachował wygraną.

„Naszym celem było spróbowanie wyjaśnienia pewnych rzeczy, ponieważ można poprawić sposób, w jaki powstają nowe przepisy, i usunąć związane z tym problemy. Teraz myślę, że powinniśmy się temu przyjrzeć, ponieważ to może być dla wszystkich dobre doświadczenie. Trzeba usiąść i spróbować sprawić, aby przepisy były jaśniejsze i łatwiejsze do kontrolowania i przestrzegania. Myślę, że to może być dobre doświadczenie, pomocne by poprawić nasze mistrzostwa.” – powiedział Davide Brivio.

Kliknij, aby pominąć reklamy

„Myślę też, że sytuacja, w której się znaleźliśmy, była raczej sytuacją prawną dotyczącą sformułowania przepisów niż oceną samej części technicznej. Jest jasne, że ta część generuje jakiś docisk. Zostało to udowodnione przez obliczenia wszystkich czterech producentów. Nawet Ducati potwierdziło to podczas przesłuchania. Ale zgodnie z przepisami, decyduje intencja, jaką miał zespół, a oni przecież powiedzieli, że ta część ma chłodzić oponę, a nie wykorzystywać siłę docisku.” – skomentował Brivio. „Jeśli intencją było chłodzenie opony, a nie tworzenie siły docisku, to nie ma znaczenia, czy docisk jest generowany czy nie.”

„Myślę, że spróbujemy czegoś podobnego, ponieważ ze względu na przesłuchanie wszyscy zostaliśmy zmuszeni, aby przeprowadzić gruntowne badania, symulacje i obliczenia. I wszyscy zauważyliśmy, że może to być dla nas korzystne!” – dodał.

Źródło: motorcyclenews.com
Fot. Suzuki

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

Komentarze: 1

  1. “Jeśli intencją było chłodzenie opony, a nie tworzenie siły docisku, to nie ma znaczenia, czy docisk jest generowany czy nie.”
    W takim razie innym powinni zakazać tego rozwiązania, bo ich intencją będzie generowanie docisku, a nie chłodzenie opony, jak w przypadku Ducati (oczywiście jest to ironiczna wypowiedź). Czyli mniej istotne są fakty, a bardziej intencja – jakież to szlachetne… i jaką otwiera drogę do nierównego traktowania ekip.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
155 zapytań w 2,367 sek