Home / MotoGP / FP3 w Katalonii dla Pedrosy

FP3 w Katalonii dla Pedrosy

Dani Pedrosa okazał się być tym, który uzyskał najlepszy czas podczas trzeciego, ostatniego treningu wolnego przed niedzielnymi zmaganiami o Gran Premi Aperol de Catalunya. Jego przewaga nad rywalami wyniosła kilka dziesiątych sekundy.

Podobnie jak przy okazji pierwszej sesji treningowej w piątek, tak i dzisiejszego poranka górą okazali się być dwaj zawodnicy zespołu Repsol Honda. Tym razem jednak najszybszym z nich okazał się być, ku uciesze miejscowych kibiców, Dani Pedrosa, który jedno okrążenie swojego domowego obiektu przejechał w czasie 1’41.646. Co ciekawe, do pobicia rekordu toru z kwalifikacji z 2008 roku, gdy obowiązywały jeszcze opony kwalifikacyjne, zabrakło mu tylko pół sekundy. Warto jednak nadmienić, że starszy z zawodników Repsol Hondy jechał na miękkiej oponie. Nieco ponad trzy dziesiąte do #26 stracił natomiast jego team-partner i triumfator zmagań w Katalonii w poprzednim sezonie, Casey Stoner, który użył jednak twardej mieszanki.

Czołową trójkę uzupełnił natomiast Andrea Dovizioso, który jednak pojechał nie tak jak #1 na twardej, a na miękkiej tylnej oponie. Tak czy inaczej to właśnie Włoch jako pierwszy w ten weekend zszedł poniżej bariery 1’42, ale na koniec musiał zadowolić się lokatą numer trzy. Jego zespołowy kolega, używający w ten weekend podobnie jak #4 hamulców Brembo w tegorocznej specyfikacji, Cal Crutchlow był ósmy. Brytyjczyka od jego zespołowego kolegi z ekipy Monster Yamaha Tech3 oddzieliła blisko sekunda, ale już do lidera #35 stracił 1.260sek.

Na bardzo dobrej, czwartej lokacie uplasował się w FP3 kolejny z miejscowych zawodników, Hector Barbera. Hiszpan zaliczył dziś niegroźną wycieczkę poza tor, ale nie przeszkodziła mu ona w uzyskaniu pod koniec sesji wyniku 1’42.353. Tym samym jeżdżący na satelickim Desmosedici GP12 w barwach Pramac Racing kierowca wyprzedził o 0.080sek reprezentanta fabrycznego zespołu Ducati – Nicky’ego Haydena, ostatecznie piątego. Amerykanin używa w ten weekend nowej elektroniki, a dzisiejszego poranka jako ostatni stracił do lidera mniej niż sekundę. Dwaj pozostali kierowcy producenta z Bolonii – team-partner „Kentucky Kida” Valentino Rossi oraz Czech Karel Abraham nie zachwycili. Włoch był zaledwie dziewiąty (nie używał dziś aluminiowego wahacza, a stary, karbonowy) i jako pierwszy nie zszedł z czasem poniżej 1’43, a #17 zajął odległe, czternaste miejsce. Warto nadmienić, że #46 spędził całą sesję na twardych oponach.

Choć jechał na miękkiej gumie tak jak Pedrosa, wczoraj wyraźnie najszybszy Jorge Lorenzo był dziś nie dość, że tylko szósty, to jeszcze sekundę wolniejszy od swojego rodaka! Ta poranna sesja wyraźnie nie ułożyła się jednak po myśli nie tylko #99, ale obu kierowców teamu Yamaha Factory Racing. Wszystko dlatego, że drugi z nich – Ben Spies był tylko jedenasty i to z wynikiem o 1.8sek gorszym od lidera! Wydaje się więc, że o przysłowiowe przełamanie Amerykanina w ten weekend, na co bardzo on liczy, może być ciężko.

Ciągle dobrym, równym tempem jeździ natomiast Stefan Bradl, debiutujący w tym roku w MotoGP za sterami satelickiej Hondy RC213V. Podczas dzisiejszego treningu Niemiec uplasował się na pozycji numer siedem, tracąc nieco ponad sekundę do lidera i mniej niż jedną dziesiątą do poprzedzającego go „Por Fuery”. Tym samym podopieczny Lucio Cecchinelliego raz jeszcze pokonał swojego obecnie głównego rywala w klasyfikacji generalnej Alvaro Bautistę. Choć wczoraj Hiszpan był drugi, dziś musiał zadowolić się tylko dziesiątą pozycją z półtorasekundową stratą do Pedrosy.

Najszybszymi dwoma kierowcami spośród tych jeżdżących na motocyklach CRT ponownie był duet ekipy Power Electronics Aspar. Raz jeszcze jednak lepszy z tej dwójki był, mieszkający zaledwie kilka kilometrów od toru, Aleix Espargaro. Co ciekawe, Hiszpanowi do poprzedzającego go Spiesa, jeżdżącego przecież na prototypowej M1-ce, zabrakło tylko 0.442sek! Jedną dziesiątą wolniej od #41 pojechał natomiast jego team-partner Randy de Puniet, który jutro powalczy o to, by pierwszy raz w tym sezonie w wyścigu być najszybszym z zawodników CRT. Póki co lokaty numer dwanaście i trzynaście dla tej dwójki, bo przecież za nimi znalazł się Abraham.

Jako ostatni barierę 1’45 pobił Mattia Pasini, który tak jak dwaj podopieczni Jorge Martineza „Aspara”, jeździ na motocyklu ART. Zawodnik ekipy Speed Master o blisko trzy dziesiąte sekundy pokonał, powracającego do formy po złamaniu obojczyka, Colina Edwardsa. Amerykanin na swoim Suterze z jednostką napędową BMW raz jeszcze był szesnasty. Pół sekundy wolniejszy od kierowcy teamu NGM Mobile Forward Racing okazał się być natomiast Michele Pirro na motocyklu FTR z silnikiem Hondy. Włoch jeżdżący w barwach San Carlo Honda Greisni nie ustrzegł się błędu i zaliczył wycieczkę poza tor, a w tabeli stracił cztery sekundy do lidera.

Osiemnasty wynik przypadł, najszybszemu z zawodników CRT w wyścigu we Francji, Jamesowi Ellisonowi. Brytyjczyk na swojej maszynie ART nieznacznie wyprzedził Yonny’ego Hernandeza oraz Danilo Petrucciego. Zespołowy kolega Kolumbijczyka z ekipy Avintia Blusens, miejscowy kierowca Ivan Silva, zamknął dziś stawkę. Włoch z ekipy Came IodaRacing Project raz jeszcze natomiast znacznie odstawał od rywali jeśli chodzi o prędkość maksymalną na prostej.

Sesja kwalifikacyjna, która zadecyduje o ustawieniu zawodników MotoGP na starcie do niedzielnego wyścigu o Gran Premi Aperol de Catalunya, rozpocznie się dokładnie o 13:55. Jutro kierowców klasy królewskiej o 9:40 czeka jeszcze dwudziestominutowa rozgrzewka, a do walki o punkty do klasyfikacji generalnej ruszą o 14:00.

Zachęcamy też do typowania Grand Prix Katalonii w naszej Lidze Typerów. Typowania kwalifikacji oraz wyścigów w klasach Moto2 i MotoGP kończą się pięć minut przed startem danej sesji/zmagań! Dla triumfatorów przygotowaliśmy zestawy plakatów wprost z paddocku Grand Prix!

 

Wyniki trzeciej sesji treningowej w Katalonii:
1. Dani Pedrosa      (SPA)  Repsol Honda Team          RC213V        1’41.646
2. Casey Stoner      (AUS)  Repsol Honda Team          RC213V        1’41.966
3. Andrea Dovizioso  (ITA)  Monster Yamaha Tech3       YZR-M1        1’41.993
4. Hector Barbera    (SPA)  Pramac Racing Team         GP12          1’42.353
5. Nicky Hayden      (USA)  Ducati Team                GP12          1’42.433
6. Jorge Lorenzo     (SPA)  Yamaha Factory Racing      YZR-M1        1’42.697
7. Stefan Bradl      (GER)  LCR Honda MotoGP           RC213V        1’42.784
8. Cal Crutchlow     (GBR)  Monster Yamaha Tech3       YZR-M1        1’42.906
9. Valentino Rossi   (ITA)  Ducati Team                GP12          1’43.123
10. Alvaro Bautista  (SPA)  San Carlo Honda Gresini    RC213V        1’43.133
11. Ben Spies        (USA)  Yamaha Factory Racing      YZR-M1        1’43.440
12. Aleix Espargaro  (SPA)  Power Electronics Aspar    ART           1’43.882 *
13. Randy De Puniet  (FRA)  Power Electronics Aspar    ART           1’43.991 *
14. Karel Abraham    (CZE)  Cardion AB Motoracing      GP12          1’44.585
15. Mattia Pasini    (ITA)  Speed Master               ART           1’44.901 *
16. Colin Edwards    (USA)  NGM Mobile Forward Racing  Suter-BMW     1’45.193 *
17. Michele Pirro    (ITA)  San Carlo Honda Gresini    FTR-Honda     1’45.670 *
18. James Ellison    (GBR)  Paul Bird Motorsport       ART           1’45.785 *
19. Yonny Hernandez  (COL)  Avintia Blusens            FTR-Kawasaki  1’45.824 *
20. Danilo Petrucci  (ITA)  Came IodaRacing Project    Ioda-Aprilia  1’45.942 *
21. Ivan Silva       (SPA)  Avintia Blusens            FTR-Kawasaki  1’46.889 *
* zawodnik CRT

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
155 zapytań w 1,541 sek