W popołudniowej sesji treningowej królewskiej kategorii na mokrym torze najlepszy rezultat uzyskał Dani Pedrosa. Hiszpan był jedynym zawodnikiem, który wykręcił dziś czas poniżej 2 minut. Za zawodnikiem Repsol Hondy, w najszybszej trójce znaleźli się Jorge Lorenzo i Johann Zarco. Marc Marquez, który ukończył FP1 z najlepszym rezultatem, w drugim treningu uplasował się na 4. pozycji. Startujący z dziką kartą Mika Kallio uzyskał 15. czas, a powracający po kontuzji Valentino Rossi zakończył FP2 z 20. rezultatem. Na trzecią sesję treningową zawodnicy MotoGP wyjadą jutro o 9:55.
Wyniki FP2 w MotoGP przed GP Aragonii na torze Motorland Aragon:
1. ^1 Dani Pedrosa ESP Repsol Honda (RC213V) 1m 59.858s [Lap 8/10] 324km/h (Max)
2. ^4 Jorge Lorenzo ESP Ducati Team (GP17) 2m 00.072s +0.214s [10/12] 325km/h
3. = Johann Zarco FRA Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1)* 2m 00.320s +0.462s [16/16] 323km/h
4. ˅3 Marc Marquez ESP Repsol Honda (RC213V) 2m 00.459s +0.601s [7/9] 326km/h
5. ^9 Karel Abraham CZE Pull&Bear Aspar (GP15) 2m 00.471s +0.613s [13/15] 326km/h
6. ^1 Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 2m 00.482s +0.624s [11/13] 328km/h
7. ^5 Sam Lowes GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP)* 2m 00.585s +0.727s [10/11] 319km/h
8. ^2 Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP17) 2m 00.962s +1.104s [4/6] 324km/h
9. ^6 Aleix Espargaro ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 2m 01.015s +1.157s [5/7] 322km/h
10. ^7 Pol Espargaro ESP Red Bull KTM Factory (RC16) 2m 01.042s +1.184s [8/10] 327km/h
11. ^8 Alvaro Bautista ESP Pull&Bear Aspar (GP16) 2m 01.103s +1.245s [13/16] 328km/h
12. ˅8 Jack Miller AUS EG 0,0 Marc VDS (RC213V) 2m 01.149s +1.291s [3/7] 322km/h
13. ^11 Bradley Smith GBR Red Bull KTM Factory (RC16) 2m 01.350s +1.492s [11/14] 322km/h
14. ˅5 Andrea Iannone ITA Suzuki Ecstar (GSX-RR) 2m 01.471s +1.613s [10/11] 322km/h
15. ˅10 Mika Kallio FIN Red Bull KTM Factory (RC16) 2m 01.492s +1.634s [12/12] 326km/h
16. ˅5 Scott Redding GBR Octo Pramac (GP16) 2m 01.516s +1.658s [10/11] 325km/h
17. ^3 Maverick Viñales ESP Movistar Yamaha (YZR-M1) 2m 01.632s +1.774s [12/12] 324km/h
18. ˅5 Jonas Folger GER Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1)* 2m 01.745s +1.887s [13/14] 325km/h
19. ˅11 Danilo Petrucci ITA Octo Pramac (GP17) 2m 01.810s +1.952s [9/14] 328km/h
20. ˅2 Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha (YZR-M1) 2m 01.917s +2.059s [6/13] 321km/h
21. ^2 Alex Rins ESP Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 2m 02.077s +2.219s [15/16] 323km/h
22. ˅6 Tito Rabat ESP EG 0,0 Marc VDS (RC213V) 2m 02.392s +2.534s [16/18] 326km/h
23. ˅2 Loris Baz FRA Reale Avintia (GP15) 2m 02.677s +2.819s [5/12] 318km/h
24. ˅2 Hector Barbera ESP Reale Avintia (GP16) 2m 02.935s +3.077s [13/16] 326km/h
źródło: crash.net
Zarco jest gościem… W ogóle się chłopak nie przejmuje, że jeździ tu Yamahą! ;)
Moim zdaniem to On powinien zastąpić Valentino, jeżeli zakończy karierę. :) Liczę na to. :)
Ciekawe jak Zarco pojedzie na suchym, prognoza dla Alcañiz wyglada bezdeszczowo i lekko wietrznie, +23 – +29 stopni (na dzien dzisiejszy oczywiscie).
kilka razy przeczytałem tutaj, że Lorenzo nie umie jeździć w deszczu ?
potrafi na mokrym ale nie potrafi na przesychającym typu wyścigi „flag-to-flag”
no ale przecież Aragon 2014 było przesychające… mi się wydaje że M1 + michelin to jest problem, zresztą Viniales też asem nie jest teraz na mokrym.
ogólnie z michelinem to jest loteria na mokrym bo dani w jednym wyścigu opon dogrzać nie umie a w innym rywalizuje z czołówką. sytuacja ogólnie słaba że opony tak mieszają ;/
Aragon 2014 kolego to był wyścig, gdzie się rozpadało, a nie przesychało. Znowu budowanie „mitów” na kłamstwach? A Lorenzo mimo nastawienia jakiego mam do tego gbura, potrafi wygrywać na mokrym. Le Mans 2012 to była deklasacja, poza tym trochę walki z Vale w Sepang 2009 no i poprzedni wyścig, ale nikt nie zaprzeczy temu, że Ducati jest najlepsze na deszczu ( pamiętacie wyścigi w 2016?)
OK, było jak mówisz, co nie zmienia faktu, że było SUCHO i potem zrobiło się mokro. więc warunki również były zmienne/przejściowe. Tak jak napisałeś, to jest mit na podstawie faktów :) prawda jest taka, że Lorenzo radził sobie zawsze na Bridgestonach w mokrych i przejściowych wyścigach/sesjach. Pierwszy rok na Michelinach pokazał problemy, które teraz są już przeszłością jeśli mówimy o Lorenzo, ale widać na Yamasze dalej obowiązują – w przypadku Vinialesa.
Nie mogłem dziś oglądać transmisji – może ktoś mi opowie co wyczynia pan Vinales???? To jakiś kolejny przebiegły plan Yamahy??? Folger też w podobnych czasach jak reszta tegorocznych M1-ek… wtf?
Folger od Austrii jeździ na specyfikacji 2017 Dodatkowo Vinales i Rossi mieli do dyspozycji ramy testowe do motocykla na sezon 2018
Rozumiem że ma być suchy wyścig, ale żeby m1-ka przez cały dzień treningów nie zrobiła chocby jednego czasu w okolicy „starej” M1… Z notki na twetterze wygląda jakby team nie przejmował się takim koszmarem, bo wyścig i tak przecież będzie na suchym…
nawet w czasach Rossiiego, gdy ducati bylo beznadziejne na suchym to na mokrym bylo pudlo. w wyscigu na mokrym daje lorkowi albo glebe albo gora 5te miejsce, na suchym bedzie pewnie miedzy 6-8
ale kiedy to było? przecież to jeszcze stare maszyny Preziosiego, więc ta zależność wcale nie musi być teraz spełniona :D
dokładnie, racja @polerst pisałem koment wcześniej ale odpuściłem.
To tak samo jakbyś porównywał bolid F1 z 2010 a 2016 roku.. @blady-kic.. litości.