Home / MotoGP / GP Niemiec: Komfortowa wygrana Quartararo, Bagnaia znów kończy upadkiem

GP Niemiec: Komfortowa wygrana Quartararo, Bagnaia znów kończy upadkiem

Fabio Quartararo (Yamaha) coraz pewniej kroczy w stronę obrony tytułu mistrza świata, podczas gdy Francesco Bagnaia (Ducati) z każdą rundą coraz bardziej sam pozbawia się szans na jego zdobycie. Włoch dziś przegrał start do GP Niemiec i mimo że próbował nawiązać walkę z Francuzem, to szybko zaliczył upadek. Drugie miejsce przypadło w udziale Johannowi Zarco (Pramac Ducati), a trzeci był Jack Miller (Ducati).

Po znakomitą liczbę punktów jechała Aprilia, bowiem trzeci był Aleix Espargaro, a czwarty Maverick Vinales. W maszynie #12 zblokowało się jednak zawieszenie i Hiszpan musiał zjechać z toru. Espargaro także stracił podium – na rzecz Millera. Joan Mir upadł i Suzuki znów nie wywalczyło choćby punktu, bowiem na starcie zabrakło kontuzjowanego wcześniej Alexa Rinsa. Tak jak po decyzji o odejściu z MotoGP nie istnieje Suzuki, podobnie bez Marca Marqueza nie istnieje Honda: Stefan Bradl był ostatni w domowej rundzie (jedyny dziś bez punktów), a Pol Espargaro, Alex Marquez i Takaaki Nakagami w ogóle nie dojechali do mety.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki wyścigu
POS RIDER NAT TEAM TIME/DIFF
1 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) 41m 12.816s
2 Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP22) +4.939s
3 Jack Miller AUS Ducati Lenovo (GP22) +8.372s
4 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP) +9.113s
5 Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +11.679s
6 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP22) +13.164s
7 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +15.405s
8 Fabio Di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP21)* +15.851s
9 Miguel Oliveira POR Red Bull KTM (RC16) +19.740s
10 Enea Bastianini ITA Gresini Ducati (GP21) +21.611s
11 Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP21)* +23.175s
12 Raul Fernandez SPA KTM Tech3 (RC16)* +26.548s
13 Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) +29.014s
14 Andrea Dovizioso ITA WithU Yamaha RNF (YZR-M1) +30.680s
15 Remy Gardner AUS KTM Tech3 (RC16)* +30.812s
16 Stefan Bradl GER Repsol Honda (RC213V) +52.040s
Pol Espargaro SPA Repsol Honda (RC213V) DNF
Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP) DNF
Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) DNF
Alex Marquez SPA LCR Honda (RC213V) DNF
Darryn Binder RSA WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* DNF
Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP22) DNF
Joan Mir SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) DNF

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 41

  1. Fabio klasa sama w sobie chyba jedzie po drugi tytuł. Pecco wymeldował się z walki o tytuł. Honda tragedia bez Marqueza nie istnieją. Binder to jednak niedzielny kierowca. Drugi kierowca Yamahy na następny sezon musi być inny bo Morbidelli nie daje rady.

  2. Ducati ma osiem motocykli w stawce i po raz kolejny żaden z ich zawodników nie liczy się w walce o mistrzowski tytuł wśród kierowców.

    • Nie zgadzam się z osobami które nazywają Quartararo nowym King of the Ring. Jedno zwycięstwo nie oznacza że jesteś królem jakiegos toru. Stoner jest królem Philip Island, Marc Królem Sachsenringu i COTA, a Vale Mugello i Assen. Dzisiejsza wygrana nie czyni Fabio KotR.

      • Dokładnie, w sedno, w punkt ;) Quartararo choć jest szybki jest świetny i może znów będzie mistrzem, dopóki nie wygra więcej razy na ty torze niż MM nie ma sensu go tak nazywać. Ktoś wymyślił slogan, MotoGP.com i crash.net zrobiły clickbaitowy tytuł i się niesie fama. Kto to wie czy marquez by dziś wygrał, może i nie, ale po powrocie na wpół sprawny potrafił to zrobić. Darujmy sobie tak rozdmuchane określenia

  3. Co do Pecco to wydaje mi się, że na moment przed upadkiem na grafice było widać jak na chwilę odcięło gaz, który po sekundzie wrócił.

    • Też miałem takie wrażenie. I nie bez powodu Pecco okazał złość właśnie w odniesieniu do moto. Kolejny pechowiec weekendu to Maverick. A mogło być nieźle. Honda tragedia – wszyscy uczestnicy wyścigu do wymiany. Nawet jeśli Alex miał problem z maszyną. Co do Fabio to w tym sezonie zaczyna być perfekcyjny- zero błędów i genialna technika. I do tego podobno był chory !

  4. A mówiłem że wygra Fabio??

  5. Chyba dziś wielu było szkoda Vinalesa. Może by dojechał nawet na podium. Szkoda tej awarii.

    Fabio pluje Ducati prosto w twarz. Jeszcze w Azji spokojnie zapewni tytuł.

    Poza tym mnie osobiście zdumiewa, jak Czerwoni nie potrafią docenić Zarco. To on powinien być w fabrycznym zespole. Gość robi świetną robotę. Ach ta ich polityka…

  6. No i co z tych rekordów toru czy dominacji Ducati… Fabio wykorzystuje atuty Yamahy i ma mental godny mistrza. Włosi to powinni ogarnąć kogoś kto wybiera zawodników do zespołu bo może i potrafią zrobić szybki sprzęt, ale nosa do zawodników mają jak ja do interesów :D

  7. W sumie to wolę jak wygrywa taki Quartararo na Yamasze, niż kolejny kierowca Ducati których jest za dużo w czołówce. W dodatku dzieje się to samo co wcześniej. Ducati najlepsze przez cały sezon, tylko, że oni ciągle się tasują.
    Nie ma jednego lidera.

  8. Gratulaccje dla Fabio w tym roku jet najlepszy zasluguje na tytul.

    Hunda i tak ma po sezonie wiec testuja jak upadac zeby dac wskazowki 93 :D

    Ducati fenomen tego motocykla super szybki w treningach, kwalifikacjach, wyscigu ale za wolny na mistrza ;))

    • Przeciwnicy Fabio to jakieś popierdółki.
      A co do hondy to widać jak bardzo Marc musiał ryzykować na takim motocyklu

      • Ten LCR to wygląda jak spółka Skarbu Państwa w Polsce-siedzi tam ziomek prezesa i brat pana kierownika. Przy takiej konkurencji to już nie ma prawa działać. Nakagami to miły gość, ale on w porównaniu do Rinsa albo Aleixa ma pucuły i sylwetkę MM, ale bynajmniej nie 93 tylko Monroe. No jest większy i taki nabity. Ekipa straszna.

  9. No chyba się nie doczekam nigdy tego zwycięstwa Zarco, choć w generalce jest ładnie :)

  10. @sdnowy – pojawiła się ankieta dotycząca przyszłości MotoGP, może warto by coś wspomnieć o tym tutaj na stronie, co by trochę rodaków ją wypełniło, a przy okazji w komentarzach pod takim artykułem się wypowiedziało? :D

    • Ja jestem przeciwny tej ankiecie. Bo niestety gro ludzi, którzy ją wypełnią nie zna się na wyścigach i bazuje na zdawkowych informacjach bez jakichkolwiek analizy konsekwencji.
      Jak dotąd Dorna pchała ten wózek naprzód i zapewniła nam świetną rozrywkę. Oddając głos w ręce ludzi nie wróży to nic dobrego.
      Będzie jak co 4 lata w Polsce, wspomnicie moje słowa.

      • Wolny od wszelakiej religii ..

        Podaj proszę definicję „znawcy wyścigów” – Ty jesteś znawcą?

        • Nie uważam się za takiego, nigdy się nie ścigałem i nigdy nie byłem na torze. Niemniej wiem, że ostatnio jest grzany temat Michelina, a w tej ankiecie jest pomysł wielu dostawców opon. A to prosta droga do powtórki z pierwszej dekady MotoGP, gdzie jeden dostawca był lepszy + różne sety opon dla wybranych zawodników.

          • A znawca według mnie to ktoś, kto spędza aktywnie czas przy tym sporcie, sam się ściga, choćby amatorsko, wie co z czym się je i jakkolwiek jest w stanie przewidzieć co dana zmiana może przynieść w dłuższej perspektywie.

      • Nie zgodzę się, wypełniłem ją i uważam, że ma sens, skoro bazuje na tym co Ci się podoba, czego Ci brakuje, a także zbiera informacje o Twoich innych zainteresowaniach sportowych, itd.
        A wszystko to zebrane z informacją jak często oglądasz MotoGP. Także przede wszystkim zebrać nowe grono odbiorców, a nie bazować na paru krajach, gdzie dla większości świata jesteśmy sportem niszowym.

  11. po kwalifikacjach pisałem, że Fabio może powtorzyć wyczyn z catalunya i niestety (dla dobra widowiska) nie pomyliłem się :) kolejny wyścig z niewielką ilością wyprzedzania, dobrze, że miller zmienił pozycję na motocyklu i pokazał, że wyprzedzanie to esencja tego sportu :) vinales …. zjechał z toru, przybił piątki z ekipą i pod prysznic :) jakoś tak mało w nim emocji, zdecydowanie inaczej niż kiedy był w yamaha i usiłował „zajechać” silnik :) wg mnie skrajności są złe więc powinien szukać kompromisów :) współczuje włodarzom ducati w podjęciu decyzji kim zastąpić millera :) ponieważ jestem fanem Vale, chciałbym aby postawili na #10, ostatnie wyścigi radzi sobie naprawdę dobrze, tempo jakie miał dziś pod koniec wyścigu było chyba najlepsze ze stawki :) za tydzień assen kolejne „nudne” zzwycięstwo Fabio ??? :):):) oby NIE !!!

  12. Wyścig miły dla oka pomimo braku bezpośredniej walki o zwycięstwo. Szkoda Aprilli ze względu na to że osobiście nie pamiętam takiego progresu w żadnej z ekip w przeciągu kilku lat wstecz..
    Jeśli chodzi o Ducati to mam wrażenie że oni swoich kierowców przytłaczają presja na zwycięstwo.
    Kierowcy Suzuki chyba myślami są przy stołach negocjacyjnych.
    A Fabio dla Yamahy stał się tym kim jest Marquez dla Hondy, bardzo podoba mi się jego styl jazdy,co prawda nie jest tak spektakularny jak Marka ale bardzo przypomina mi Lorenzo.

  13. Pecco jest największym rozczarowaniem tego sezonu. Miała być walka o tytuł a jest upadek za upadkiem… Gdy odpadł, to wyścig stał się nudniejszy. Liczyłem, że może Zarco się włączy do walki o pierwsze zwycięstwo, ale Fabio po raz kolejny pojechał znakomicie. Bardzo dobry wyścig także dla Millera, tym bardziej, że musiał odbyć karę.

    A teraz garść ciekawostek:
    – Ostatnim zwycięzcą innym niż Marc Marquez na Sachsenringu był Dani Pedrosa (2012)
    – Ostatnim zawodnikiem spoza Hondy, który wygrał GP Niemiec był Valentino Rossi (2009)
    – Ostatnim tryumfatorem zawodów najwyższej kategorii u naszych zachodnich sąsiadów nie będącym ani Hiszpanem ani Włochem był Casey Stoner (2008)
    – Fabio Quartararo po raz pierwszy wygrał na torze o ruchu przeciwnym do wskazówek zegara.

  14. Zarco czwarty raz na podium i za każdym razem w towarzystwie Quartararo

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
188 zapytań w 1,733 sek