Home / MotoGP / Lorenzo przerywa dominację Pedrosy

Lorenzo przerywa dominację Pedrosy

Po dominacji Daniego Pedrosy w trakcie pierwszych prób w Malezji, a także po osiągnięciu przez niego najlepszego czasu wczoraj, dziś na czoło stawki MotoGP wyszedł jego rodak Jorge Lorenzo. Hiszpan imponował tempem i o całkiem sporo wyprzedził swoich rywali.

Notujący bardzo dobre tempo na dłuższym dystansie „Por Fuera”, dziś wyraźnie wyprzedził rywali w tabeli wyników. Notując czas 2:00.282 był on szybszy o ponad półtorej sekundy od wczorajszego rezultatu ustanowionego przez Pedrosę, jak również pobił swój najlepszy wynik z pierwszych testów w Malezji. Dziś obrońca tytułu pracował nad ogólnymi ustawieniami, ale jutro chce on wykonać dłuższą serię okrążeń (być może nawet 24!).

Słabiej poszło jego nowemu-staremu zespołowemu koledze Valentino Rossiemu. Włoch po wczorajszych problemach z elektryką, dziś napotkał podobną przeszkodę, przez co rano stracił trochę czasu. Potem #46 pracował nad wyjściami z zakrętów i ogólnym balansem M1-ki, zdobywając przy okazji zaledwie piąty czas. Jako pierwszy nie pobił on bariery 2:01, tracąc aż siedem dziesiątych sekundy do lidera.

Ponownie w ścisłej czołówce znaleźli się obaj kierowcy Repsol Hondy, spośród których szybszy był – triumfator ostatnich prób w Malezji i najszybszy wczoraj – Dani Pedrosa. Hiszpan przejechał pięćdziesiąt pięć kółek, tracąc na najlepszym z nich blisko 0.4sek do swojego rodaka #99. Trzy dziesiąte wolniejszy od ubiegłorocznego v-ce Mistrza Świata był jego team-partner Marc Marquez, któremu przypadła w udziale lokata numer cztery. Wczoraj #93 zaliczył niegroźną wywrotkę, ale dziś już obyło się bez takich przygód.

Z bardzo dobrej strony zaprezentował się Cal Crutchlow, który jednak – tak jak pozostali kierowcy Yamahy – nie dostał do testowania żadnych nowych części. Po raz pierwszy tej zimy Brytyjczyk wbił się jednak do czołowej trójki, tracąc nieco ponad 0.6sek do Lorenzo. Warto dodać w tym miejscu, że kierowców na pozycjach od trzy do pięć rozdzieliły niecałe dwie dziesiąte. Kolejnych postępów dokonał również Bradley Smith, debiutujący w barwach Monster Yamaha Tech3. Brytyjczyk był dziesiąty i zarazem wolniejszy od lidera o mniej niż dwie sekundy.

Siódme i ósme miejsce wywalczyli dwaj pozostali reprezentanci Hondy, spośród których – pierwszy raz w trakcie lutowych testów – górą był Alvaro Bautista. Hiszpan nadal próbuje dopasować siebie i motocykl do zawieszenia Showa i dziś dokonał wyraźnych postępów, tracąc mniej niż sekundę do lidera. 1.2sek wolniej od Jorge pojechał z kolei Mistrz Świata Moto2 sprzed dwóch lat Stefan Bradl, dysponujący fabryczną RC213V.

Czołową dziesiątkę raz jeszcze uzupełnili obaj zawodnicy fabrycznej ekipy Ducati. Tym razem, w przeciwieństwie do dnia wczorajszego – lepszym z tego duetu był Nicky Hayden, tracąc półtorej sekundy do lidera. Amerykanina i Andreę Dovizioso rozdzieliło tylko 0.025sek. Co prawda dwójka ta dostała do dyspozycji nowe zbiorniki paliwa od Ducati i ulepszenia elektroniki, ale ich strata do ścisłej czołówki nadal jest duża.

Do „Kentucky Kida” i #4, a także duetu ekipy Pramac Racing dołączył dziś także Michele Pirro. Kierowca testowy Ducati ostatnio, wraz z Andreą Iannone, testował w Jerez. Jeśli jesteśmy już przy #29, to tym razem zajął jedenaste miejsce, podczas gdy były kierowca ekipy Fausto Gresiniego był trzynasty. Zaledwie siedemnasty wynik przypadł team-partnerowi Iannone – Benowi Spiesowi. Amerykanin stracił ponad trzy sekundy do lidera, a dodatkowo rano wylądował na deskach w pierwszym zakręcie. Szczęśliwie, wciąż powracającemu do zdrowia po operacji barku #11 – nic się nie stało.

Raz jeszcze bardzo dobrą formę potwierdził Aleix Espagaro, ubiegłoroczny triumfator klasyfikacji CRT i najszybszy dziś pośród tych kierowców. Hiszpan wyprzedził między innymi testera Ducati Pirro oraz „BigBena”, tracąc blisko dwie i pół sekundy do najszybszego w stawce Lorenzo. Ponownie z nieco słabszej strony zaprezentował się drugi reprezentant ekipy Power Electronics Aspar – Randy de Puniet, któremu udało się wywalczyć tylko osiemnaste miejsce.

Francuza, a także #11, wyprzedził Hector Barbera, który nadal stara się jak najlepiej dopasować do motocykla FTR-Kawasaki po tym, jak ostatnie trzy sezony spędził na Desmosedici. Hiszpan reprezentujący ekipę Avintia Blusens o sześć dziesiątych wyprzedził swojego team-partnera Hiroshi Aoyamę. Czołową dwudziestkę zamknął Danilo Petrucci, o zaledwie 0.071sek wyprzedzając Karela Abrahama. #9 tak jak jego team-partner Lukas Pesek na te testy dostał do dyspozycji już nowszą wersję maszyny z ramą Sutera i silnikiem BMW. Czech zakończył jednak dzisiejszy dzień na dwudziestej siódmej lokacie, przegrywając między innymi z Bryanem Staringiem, jeżdżącym na motocyklu FTR-Honda w barwach Go&Fun Honda Gresini.

Dwudziesty trzeci czas wywalczył tymczasem Colin Edwards, notujący spore postępy względem pierwszych testów w Malezji, w trakcie których miał kłopoty ze zdrowiem. Dziś Amerykanin pokonał 44 okrążenia i o zaledwie 0.054sek wyprzedził swojego team-partnera Claudio Cortiego. Pomiędzy duetem NGM Mobile Forward Racing „zmieścił się” jednak jeszcze Yonny Hernandez, debiutujący w barwach Paul Bird Motorsport. Jego zespołowy kolega Michele Pirro, który w trakcie poprzednich testów jeździł na zapasowej ART należącej do #68, dziś w końcu wyjechał na tor na maszynie stworzonej przez PBM UK. Brytyjczyk miał przetestować tą maszynę (z ramą stworzoną przez ekipę Paula Birda i silnikiem Aprilii CRT) już wczoraj, ale ekipa zbyt długo instalowała elektronikę Magneti Marelli, a  potem zaczęło padać.

Testy zakończą się jutro.

Wyniki drugiego dnia testów w Malezji:
lp. zawodnik narodowość zespół motocykl czas okrążenia
1. Jorge Lorenzo       SPA  Yamaha Factory Racing    YZR-M1          2:00.282 58
2. Dani Pedrosa        SPA  Repsol Honda Team        RC213V          2:00.651 55
3. Cal Crutchlow       GBR  Monster Yamaha Tech 3    YZR-M1          2:00.907 59
4. Marc Marquez        SPA  Repsol Honda Team        RC213V          2:00.992 64
5. Valentino Rossi     ITA  Yamaha Factory Racing    YZR-M1          2:01.065 63
6. Alvaro Bautista     SPA  Go&Fun Honda Gresini     RC213V          2:01.208 58
7. Stefan Bradl        GER  LCR Honda MotoGP         RC213V          2:01.485 54
8. Nicky Hayden        USA  Ducati Team              GP13            2:01.778 69
9. Andrea Dovizioso    ITA  Ducati Team              GP13            2:01.803 49
10. Bradley Smith      GBR  Monster Yamaha Tech 3    YZR-M1          2:02.023 63
11. Andrea Iannone     ITA  Pramac Racing Team       GP13            2:02.608 47
12. Aleix Espargaro    SPA  Power Electronics Aspar  ART*            2:02.905 45
13. Michele Pirro      ITA  Ducati Test              GP13            2:02.920 60
14. Katsuyuki Nakasuga JPN  Yamaha Test              YZR-M1          2:02.946 43
15. Wataru Yoshikawa   JPN  Yamaha Test              YZR-M1          2:03.354 40
16. Hector Barbera     SPA  Avintia Blusens          FTR-Kawasaki**  2:03.428 55
17. Ben Spies          USA  Pramac Racing Team       GP13            2:03.460 36
18. Randy De Puniet    FRA  Power Electronics Aspar  ART*            2:03.518 57
19. Hiroshi Aoyama     JPN  Avintia Blusens          FTR-Kawasaki**  2:03.990 57
20. Danilo Petrucci    ITA  IodaRacing Project       Suter-BMW**     2:04.279 50
21. Karel Abraham      CZE  Cardion AB Motoracing    ART*            2:04.350 68
22. Takumi Takahashi   JPN  Honda Test               RC213V          2:04.512 77
23. Colin Edwards      USA  Forward Racing           FTR-Kawasaki**  2:04.656 44
24. Yonny Hernandez    COL  Paul Bird Motorsport     ART*            2:04.671 58
25. Claudio Corti      ITA  Forward Racing           FTR-Kawasaki**  2:04.709 29
26. Bryan Staring      AUS  Go&Fun Honda Gresini     FTR-Honda*      2:05.439 44
27. Lukas Pesek        CZE  IodaRacing Project       Suter-BMW**     2:06.206 45
28. Michael Laverty    GBR  Paul Bird Motorsport     PBM**           2:07.721 19
* zawodnik CRT
** zawodnik CRT ze standardowym ECU

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarzy 11

  1. oj Dovizioso w coś Ty sie wj… To już bym wolał jeżdzić w moto2

  2. Czyżby Ducati próbowało zmienić balans GP poprzez nowy zbiornik :> ?
    Martwi mnie trochę kondycja Valentino..

  3. spokojnie, Vale pracowal nad praca motocykla na uzywanych oponach. Faktycznie JL jest bardzo szybki i ma bardzo rowne tempo, ale nie mozna porownywac bezposrednio czasow VR iJL bo mieli inne zadania na ten dzien.

  4. Jasne tak sie pocieszajcie, Valentino zaraz wróci do formy i bedzie wygrywał przez nastepne 9 sezonów, to tylko chwilowe problemy ;)

  5. Tak myslę że może Jeremy Burgess troche się już postarzał i być moze nie ma juz tak złotej ręki do motocykli, nie ma świezego spojrzenia, i dlatego to odbija się na czasach Vale? Niczego mu nie ujmuję trzymam za nich kciuki lecz tak mnie czasem nachodzą myśli.

  6. nie to wina benka,który mu tak zepsuł ten motocykl ;-)

  7. No tak !!!! Typowo „męskie rozmowy” :-) Panowie ględzicie jak stare baby na rynku. Plisssssss

  8. Nelka czy Bautista nie lata czasami na zawiasie Ohlinsa a nie Showa?

    to zdjęcie mnie zaciekawiło

    http://www.crash.net/motogp/picturearchive/0/203/2013+motogp/4879/photos.html

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
165 zapytań w 1,466 sek