Home / MotoGP / Marquez najszybszy, postępy Yamahy i Ducati + GALERIA

Marquez najszybszy, postępy Yamahy i Ducati + GALERIA

Marc Marquez

Pierwsze, trzydniowe testy na torze Sepang International Circuit zakończyły się z mniejszymi różnicami w czołówce aniżeli wczoraj czy przedwczoraj, ale na szczycie tabeli do zmiany nie doszło. Urzędujący Mistrz Świata Marc Marquez uzyskał najlepszy wynik, przy okazji będąc najszybszym zawodnikiem w historii na tym torze.

Co prawda rekord obiektu położonego nieopodal Kuala Lumpur wynosi oficjalnie 2’00.011 i wywalczył go w trakcie ubiegłorocznych kwalifikacji właśnie #93. Nieoficjalnie jednak najszybszym kierowcą na tym torze był – do dzisiaj – Casey Stoner, który dwa lata temu pojechał tu w trakcie testów jedno okrążenie w czasie 1’59.607.

Wynik Australijczyka nie jest już „najlepszym nieoficjalnym czasem”, ponieważ dzisiejszego dnia Marquez wywalczył wynik 1’59.533. Większość najlepszych wyników kierowcy MotoGP uzyskiwali dzisiejszego poranka w Malezji, gdy było chłodniej. Sam Hiszpan dokonał tego na swoim dziesiątym z czterdziestu przejechanych kółek. Ponadto, wykonując symulację wyścigową, Marc regularnie kręcił czasy w przedziale 2’00.

Tym razem przewaga 20-latka nad rywalami nie była aż tak wielka jak w przypadku dwóch ostatnich dni. Na drugie miejsce w tabeli wyników powrócił Valentino Rossi, który do młodszego o piętnaście lat #93 stracił niecałe dwie dziesiąte sekundy. 0.139sek wolniej od Włocha pojechał natomiast jego team-partner Jorge Lorenzo, po raz pierwszy wchodząc do czołowej trójki w trakcie tych prób. Dwójka Yamaha Factory Racing zmaga się z bardziej nerwowym zachowaniem motocykla, co jest wynikiem zmiany elektroniki w taki sposób, aby umożliwić przejechanie wyścigu na dwudziestu litrach paliwa. Obaj też przejechali dziś symulacje wyścigowe, jednak ich tempo kręciło się raczej w przedziale „niskich” 2’01.

Raz jeszcze zaimponował Aleix Espargaro, startujący w klasie Open na maszynie FTR-M1. Hiszpan w Malezji zaskakiwał, a nie inaczej było ostatniego dnia prób, gdy zajął czwarte miejsce! Mało tego, uzyskał on wynik poniżej bariery dwóch minut, a od lidera oddzieliło go mniej niż pół sekundy! Nie dziwi więc, że starszy z braci Espargaro jest głównym tematem rozmów w Malezji, tym bardziej, że jego teamowy kolega Colin Edwards nie imponuje tak bardzo. Czternaste miejsce i 2.198sek straty do Marqueza to nie to, na co liczył Amerykanin, który sam przyznał, że jest głęboko w du*ie.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Czołową piątkę uzupełnił satelicki kierowca Hondy, Stefan Bradl. Niemiec jako pierwszy nie pobił bariery dwóch minut, a same testy zakończył jako jeden z pierwszych, po przejechaniu 38 okrążeń. Reprezentant ekipy LCR Honda MotoGP zaliczył wywrotkę w pierwszym zakręcie – tym samym, w którym w trakcie październikowego Grand Prix złamał prawą kostkę – jednak na szczęście zakończyło się bez żadnego urazu. Ponadto #6 pokonał team-partnera najszybszego kierowcy testów, reprezentującego fabryczną ekipę Repsol Honda Daniego Pedrosę. Hiszpan był o siedem dziesiątych sekundy wolniejszy od lidera.

Na plus zaskoczył ostatniego dnia testów Andrea Dovizioso, notując wynik 2’00.370. Włoch stracił nieco ponad osiem dziesiątych do Marqueza, ale warto zwrócić uwagę na fakt, iż rezultat ten jest aż o trzy sekundy lepszy od tego, jaki #4 uzyskał w październikowym wyścigu, a o 1.3sek lepszy od rezultatu z kwalifikacji! Trzy dziesiąte wolniej od „Doviego” pojechał jego imiennik i rodak, Andrea Iannone, ostatecznie dziewiąty. Na sam koniec prób „CrazyJoe” zaliczył potężną wywrotkę. Drugi z fabrycznych kierowców Ducati, debiutujący na bolońskiej maszynie Cal Crutchlow był dwunasty i o półtorej sekundy wolniejszy niż Marquez.

Poprawiając środowy wynik o 0.4sek, Pol Espargaro zakończył testy z ósmym wynikiem i nieco ponad sekundową stratą do lidera. Jego team-partner – Bradley Smith tym razem zajął jedenaste miejsce i stracił do Hiszpana dwie dziesiąte sekundy. Dwójka ekipy Monster Yamaha Tech3 liczy na to, że uda im się dostać od Yamahy nową, szybszą skrzynię biegów.

Znów postępu dokonał Nicky Hayden, tym razem trzynasty w tabeli wyników i najszybszy kierowca używający produkcyjnej Hondy RCV1000R. Szesnasty rezultat przypadł drugiemu z reprezentantów ekipy Drive M7 Aspar – Hiroshiemu Aoyamie, który jednak stracił do „Kentucky Kida” dziewięć dziesiątych sekundy. Jeżdżący na tej samej maszynie debiutujący w MotoGP Scott Redding był dwudziesty pierwszy ze stratą 3.3sek do lidera.

Kolejne testy w Malezji odbędą się w ostatnim tygodniu lutego.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki trzeciego dnia testów na Sepang:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1:59.533 (10/40)
2. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1:59.727 | +0.194 (11/55)
3. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1:59.866 | +0.333 (2/65)
4. Aleix Espargaro ESP NGM Mobile Forward Racing (FTR-M1) 1:59.998 | +0.465 (7/43)
5. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 2:00.112 | +0.579 (11/38)
6. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 2:00.223 | +0.690 (29/55)
7. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 2:00.370 | +0.837 (10/40)
8. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2:00.655 | +1.122 (8/65)
9. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 2:00.725 | +1.192 (13/57)
10. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 2:00.788 | +1.255 (3/63)
11. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2:00.896 | +1.363 (10/65)
12. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 2:01.057 | +1.524 (58/58)
13. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2:01.514 | +1.981 (21/59)
14. Colin Edwards USA NGM Mobile Forward Racing (FTR-M1) 2:01.731 | +2.198 (41/47)
15. Michele Pirro ITA Ducati Test Rider (Desmosedici) 2:01.782 | +2.249 (12/67)
16. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2:02.383 | +2.850 (61/66)
17. Randy De Puniet FRA Suzuki Test Rider (XRH-1) 2:02.486 | +2.953 (17/67)
18. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 2:02.556 | +3.023 (31/65)
19. Kosuke Akiyoshi JPN Honda Test Rider 2:02.619 | +3.086 (3/58)
20. Katsuyuki Nakasuga JPN Yamaha Test Rider (YZR-M1) 2:02.788 | +3.255 (13/38)
21. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R) 2:02.833 | +3.300 (42/60)
22. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 2:03.187 | +3.654 (12/41)
23. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki) 2:03.204 | +3.671 (49/54)
24. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 2:03.402 | +3.869 (40/43)
25. Mike Di Meglio FRA Avintia Blusens (FTR-Kawasaki) 2:04.516 | +4.983 (28/58)
26. Nobuatsu Aoki JPN Suzuki Test Rider (XRH-1) 2:05.686 | +6.153 (10/12)
27. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 2:05.974 | +6.441 (6/12)

Niebieski klasa Fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian 
silnika w sezonie. Wszystkie silniki zespołu w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).
Czerwony klasa Otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian 
silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa Fabryczna.
Czarny = Zawodnik Testowy

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarzy 10

  1. Edawards jak zawsze błyśnie :D Można wiedzieć, skąd macie zdjęcia?

  2. Może Aleix Espargaro ma szybką skrzynię od Yamahy a Monster Yamaha Tech 3 nie ??

  3. Cieszy dobra postawa Valego :). Zaskakuje mnie Aleix, co za gość. Przepaść między nim a partnerem z zespołu jest kolosalna.

  4. Takie pytanie może spoza testów. Repsol zostaje z tym beznadziejnym malowaniem na sezon 2014?

  5. Kurcze, chętnie zapisałbym sobie te fotki na PC, są piękne. Zapewne nie możecie ich tak po prostu udostępnić do pobrania?

    I obowiązkowo dodam. Ja pie***le, Alex!

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
179 zapytań w 1,131 sek