Niewiele się działo podczas drugiej sesji treningowej MotoGP na torze Mugello. Z powodu lekkich opadów deszczu, część obiektu była mokra, a część nie, a jazda w takich warunkach nie jest najbezpieczniejsza. Dopiero w samej końcówce paru kierowców wykonało po kilka okrążeń, a najszybszy był Michele Pirro.
Większość kierowców zdecydowała się pozostać przy takiej pogodzie w boksach, a pomiarowe okrążenia wykonało tylko czterech zawodników. Pierwszy wynik wywalczył Pirro, wyprzedzając Nicky’ego Haydena, Alvaro Bautistę oraz Hiroshiego Aoyamę.
Michele był jednak o siedemnaście sekund wolniejszy, aniżeli zawodnicy jeżdżą po suchym torze Mugello.
Kolejne treningi, i kwalifikacje, jutro.
Wyniki drugiej sesji treningowej na Mugello:
1. Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici) 2’05.435
2. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2’07.067
3. Alvaro Bautista SPA Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 2’09.153
4. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2’12.275
niebieski = klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).
czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna. Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.
czerwony = klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem. Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
* – debiutant
Mam nadzieje, że w wyścigu także wygra :)