Tak jak wcześniej spekulowano, po zaledwie jednym sezonie od powrotu Michelina w roli dostawcy ogumienia w MotoGP z użycia wypadają opony przejściowe (Intermediate). Zawodnicy korzystali z nich bardzo niechętnie. W deszczu jeździli na oponach typu Wet, a gdy tor przesychał, od razu przesiadali się na slicki.
Ostatecznie, Komisja Grand Prix na obradach w Madrycie zdecydowała, że nie ma większego sensu utrzymywanie dostarczania opon przejściowych. Zdecydowanie częściej te opony były używane w treningach niż w wyścigach, ale ostatecznie, zdaniem samego Michelina, porównanie osiągów i wytrzymałości wszystkich rodzajów opon wypadło negatywnie na rzecz Intermediate.
„Zdaliśmy sobie sprawę w trakcie sezonu, że nasze średnie opony deszczowe mogą wiele wytrzymać na przesychającym lub wręcz suchym torze. Wiele razy w tym samym czasie mieliśmy na torze zawodników na slickach, oponach deszczowych i przejściowych. Używali oni tych opon przez wiele okrążeń, bez jakichkolwiek problemów.” – powiedział Nicolas Goubert z Michelina.