Home / MotoGP / Repsol Honda o krok przed Yamahą – ostatni dzień testów w Malezji

Repsol Honda o krok przed Yamahą – ostatni dzień testów w Malezji

Dani Pedrosa i Marc Marquez okazali się być najszybszymi zawodnikami kończących się, trzydniowych testów w Malezji. Dwójka ta była o krok przed rywalami z fabrycznej ekipy Yamahy, a sporych postępów dokonał Andrea Dovizioso. O tym wszystkim, i nie tylko, już poniżej.

Po porannych opadach deszczu, dzisiejszy dzień kierowcy MotoGP zaczęli od jazd na oponach typu „wet”, a pierwszy, który zdecydował się przesiąść na „slicki” okazał się być Włoch Claudio Corti. Gorszy stan nawierzchni sprawił, że niektórzy zawodnicy nie pobili dziś swoich wczorajszych wyników, przez co w łącznej klasyfikacji tych testów na czele uplasował się Jorge Lorenzo.

Dzisiejszego dnia to jednak Dani Pedrosa ustanowił najlepszy czas, pokonując jedno okrążenie toru Sepang w ciągu 2:00.562. oznacza to, że był on o ponad cztery dziesiąte sekundy wolniejszy, aniżeli trzy tygodnie temu podczas malezyjskich prób. Tym samym też #26, pracujący dziś nad zawieszeniem, był najlepszy w trakcie pięciu z sześciu dni testów na obiekcie położonym nieopodal Kuala Lumpur. Jego zespołowy kolega Marc Marquez dziś aż dwukrotnie się przewracał, raz na mokrym i raz na suchym torze, ale na szczęście bez poważnych konsekwencji. Na swoim ostatnim okrążeniu Mistrz Świata Moto2 osiągnął czas dający mu stratę zaledwie 0.081sek do jego team-partnera. #93 sporo czasu poświęcił na pracę nad oponami i zawieszeniem.

W czołowej czwórce znaleźli się zaś obaj kierowcy Yamaha Factory Racing, z których tak jak w trakcie pięciu poprzednich dni prób w Malezji, szybszy był Jorge Lorenzo. Hiszpan dziś zaliczył 20-okrążeniową symulację wyścigu, popełniając jeden poważny błąd (tracąc cztery sekundy na jednym kółku) i, po części z powodu stanu asfaltu, nie notując tak imponujących wyników jak poprzednio. Zaledwie 0.070sek wolniej od obrońcy tytułu, który tak jak Pedrosa jazdy skończył na ponad godzinę przed końcem regulaminowego czasu, był Valentino Rossi. Włoch, podobnie jak Marquez, swój najlepszy wynik osiągnął na sam koniec jazd, wskakując na czwarte miejsce. I choć #46 nie pobił bariery 2:01, to stracił do lidera równo pół sekundy.

Sporego postępu dokonał tymczasem Alvaro Bautista, pracujący tym razem nad poprawą wejść w zakręty. Hiszpan stracił tylko szesnaście tysięcznych sekundy do poprzedzającego go „The Doctora”, a jeżdżącego na fabrycznej RC213V Stefana Bradla wyprzedził o nieco ponad 0.2sek. Niemiec sporo czasu poświęcił dziś na pracę nad polepszeniem stabilności jego Hondy, a także wykonał on, liczącą 17 okrążeń, symulację wyścigową. #6 zadowolić się musiał siódmą lokatą i mianem ostatniego, którego od lidera oddzieliła mniej niż sekunda.

Wolniej aniżeli wczoraj pojechał Cal Crutchlow, narzekający na brak nowych rozwiązań do testowania. Skupił się on więc między innymi na znalezieniu jak najlepszych ustawień i poprawie zachowania jego M1-ki podczas szybkich zmian kierunku jazdy. Po upadku wczoraj, dziś poprawił się zaś Bradley Smith, który ponownie uplasował się w czołowej dziesiątce. Wśród etatowych zawodników MotoGP, to właśnie tegoroczny debiutant reprezentujący barwy Monster Yamaha Tech3 pokonał najwięcej okrążeń. Ponownie strata #38 do lidera oscylowała w granicy 1.8sek.

Nie sposób nie wspomnieć o progresie Andrei Dovizioso, debiutującego w tym roku na Desmosedici. Choć warunki dziś były gorsze niż wczoraj, a samo Ducati GP13 pozostawia wiele do życzenia, Włoch zakończył ostatni dzień prób z ósmą lokatą i nieco ponad sekundową stratą do Pedrosy. Dodatkowo reprezentant fabrycznej ekipy producenta z Bolonii, który po południu testował nowe podwozie, o cztery dziesiąte pokonał swojego zespołowego kolegę Nicky’ego Haydena. Wydaje się, że dostarczając nowy zbiornik paliwa i komponenty elektroniki, Ducati udało się dokonać małego kroku naprzód. Na zweryfikowanie tego trzeba będzie jednak nieco poczekać.

Całkiem nieźle spisał się także, ostatecznie jedenasty, Andrea Iannone, który do „Kentucky Kida” stracił tylko pół sekundy. Zaraz za Włochem z teamu Pramac Racing uplasował się jego rodak, a zarazem tester Ducati – Michele Pirro. #51 testował między innymi nowe podwozie, notując przy okazji przed południem niegroźną wywrotkę. Cztery dziesiąte szybciej niż wczoraj pojechał Ben Spies, nadal nie będący w pełni sił po operacji barku. Amerykanin wywalczył jednak czternasty czas na swoim Desmosedici i do swojego team-partnera z ekipy Pramac Racing stracił pół sekundy.

Na trzynastej lokacie uplasował się Randy de Puniet, który pierwszy raz tej zimy okazał się być najlepszym z kierowców CRT w tabeli wyników. Francuz wraz z drugim reprezentantem Power Electronics Aspar – Aleixem Espargaro sporo pracowali nad elektroniką, zawieszeniem czy podwoziem. Zmagający się przez ostatnich kilka dni ze zdrowiem z powodu zmiany stref czasowych, Hiszpan dziś był dopiero osiemnasty z przeszło półsekundową stratą do #14.

Na drugim miejscu pośród zawodników CRT dzisiejszy dzień zakończył Hector Barbera, który do poprzedzającego go kierowcy testowego Yamahy – Katsuyuki Nakasugi – zaledwie 0.001sek! Na tym etapie Hiszpan nadal jest szybszy od, powracającego do Grand Prix, Japończyka Hiroshiego Aoyamę. Ta dwójka ekipy Avintia Blusens nadal nie czuje się w pełni komfortowo na swoich FTRach z silnikiem Kawasaki.

Dwudziesty wynik dnia przypadł, obchodzącemu wczoraj 39-te urodziny, Colinowi Edwardsowi. Ekipa NGM Mobile Forward Racing, w której u boku Amerykanina ściga się Claudio Corti, w tym roku korzystać będzie z takich samych maszyn, co wyżej wspomniani #8 i #7. „Texas Tornado” do lidera stracił trzy i pół sekundy, wyprzedzając swojego zespołowego kolegę o 0.616sek.

Pozytywnie zaskoczył Michele Laverty, dla którego dzisiejszy dzień był zaledwie drugim spędzonym na maszynie zbudowanej przez PBM i z silnikiem Aprilia ART. Co ciekawe, Brytyjczyk awansujący do MotoGP z BSB, był szybszy niż jego team-partner Yonny Hernandez. Warto jednak nadmienić, że choć Kolumbijczyk na motocyklu ART był zaledwie 26-ty, to nadal zmaga się on z kontuzją barku.

Dziewiętnasty był Karel Abraham, a 22. i 23. pozycje przypadły dwójce IodaRacing Project – rodakowi #17, Lukasowi Peskowi i Danilo Petrucciemu. Czech i Włoch dostali co prawda na te próby nowe podwozia od Sutera, ale nadal jeżdżą na silnikach BMW w specyfikacji 2012. Nowe jednostki napędowe otrzymają oni dopiero w połowie marca w Jerez. Stawkę uzupełnili zaś kierowcy testowi Hondy i Yamahy, oraz ostatni dziś, debiutujący w MotoGP Bryan Staring. Australijczyk jeżdżący na maszynie FTR-Honda nadal nie czuje się na niej w pełni komfortowo.

W dniach od 12. do 14. marca zawodnicy teamów Yamaha Factory Racing, Repsol Honda i LCR Honda MotoGP testować będą swoje motocykle na, debiutującym w tym roku w kalendarzu Grand Prix, torze Austin w Teksasie. Wszystkich kierowców MotoGP w akcji ponownie zobaczymy w dniach 23-25 marca w hiszpańskim Jerez de la Frontera. To właśnie na andaluzyjskim obiekcie zaliczą oni ostatnie testy przed startem sezonu 2013.


Wyniki trzeciego dnia testów w Malezji:
lp. zawodnik narodowość zespół motocykl czas okr.
1. Dani Pedrosa        SPA  Repsol Honda Team        RC213V          2:00.562 57
2. Marc Marquez        SPA  Repsol Honda Team        RC213V          2:00.643 54
3. Jorge Lorenzo       SPA  Yamaha Factory Racing    YZR-M1          2:00.992 56
4. Valentino Rossi     ITA  Yamaha Factory Racing    YZR-M1          2:01.062 61
5. Alvaro Bautista     SPA  Go&Fun Honda Gresini     RC213V          2:01.078 43
6. Cal Crutchlow       GBR  Monster Yamaha Tech3     YZR-M1          2:01.094 59
7. Stefan Bradl        GER  LCR Honda MotoGP         RC213V          2:01.309 46
8. Andrea Dovizioso    ITA  Ducati Team              GP13            2:01.650 44
9. Nicky Hayden        USA  Ducati Team              GP13            2:02.070 53
10. Bradley Smith      GBR  Monster Yamaha Tech3     YZR-M1          2:02.314 64
11. Andrea Iannone     ITA  Pramac Racing Team       GP13            2:02.566 52
12. Michele Pirro      ITA  Ducati Test              GP13            2:02.773 38
13. Randy De Puniet    FRA  Power Electronics Aspar  ART*            2:02.863 45
14. Ben Spies          USA  Pramac Racing Team       GP13            2:03.055 33
15. Katsuyuki Nakasuga JPN  Yamaha Test              YZR-M1          2:03.154 32
16. Hector Barbera     SPA  Avintia Blusens          FTR-Kawasaki**  2:03.155 42
17. Wataru Yoshikawa   JPN  Yamaha Test              YZR-M1          2:03.257 26
18. Aleix Espargaro    SPA  Power Electronics Aspar  ART*            2:03.423 45
19. Karel Abraham      CZE  Cardion AB Motoracing    ART*            2:04.066 57
20. Colin Edwards      USA  Forward Racing           FTR-Kawasaki**  2:04.102 42
21. Hiroshi Aoyama     JPN  Avintia Blusens          FTR-Kawasaki**  2:04.512 51
22. Michael Laverty    GBR  Paul Bird Motorsport     PBM**           2:04.546 24
23. Lukas Pesek        CZE  IodaRacing Project       Suter-BMW*      2:04.674 33
24. Danilo Petrucci    ITA  IodaRacing Project       Suter-BMW*      2:04.686 36
25. Claudio Corti      ITA  Forward Racing           FTR-Kawasaki**  2:04.718 51
26. Yonny Hernandez    COL  Paul Bird Motorsport     ART*            2:04.722 47
27. Takumi Takahashi   JPN  Honda Test               RC213V          2:04.749 65
28. Bryan Staring      AUS  Go&Fun Honda Gresini     FTR-Honda*      2:05.313 40
* zawodnik CRT
** zawodnik CRT ze standardowym ECU

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarze 4

  1. Marquez wymiata, zrobi chłopak rzeź w tym sezonie :)!

  2. Marc to talent na miarę Valentino na pewno namiesza w czołówce i będzie ciekawie oby !!!!

  3. talent ma ale obawiam się, że będzie zaliczał piach jak Lorek w pierwszym sezonie – oczywiście mu tego nie życzę
    BRNO czekam :-)

  4. dobrze prawisz oby nie glebował tak jak Jorge na początku startów w motoGP.byle do Brna:) Camp Start rulez!!!!!!!!!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
164 zapytań w 1,493 sek