Valentino Rossi przyznał, że różnice pomiędzy poszczególnymi typami ogumienia firmy Michelin stały się tak duże, że trzeba je dobierać pod kątem motocykla, a nie prezentowanego stylu jazdy. Z czołówki w GP Kataru twarde opony założyli jedynie Marc Marquez i Dani Pedrosa.
„Dla mnie wybór między poszczególnymi oponami Michelina dotyczy bardziej samego motocykla niż preferencji zawodnika. Dani i Marc założyli twardą przednią mieszankę, ponieważ to była najlepsza opona dla Hondy. Wszystkie Yamahy pojechały ze średnim przodem, ponieważ go najlepsze opony dla naszego motocykla.” – powiedział Valentino Rossi.
„Więc wybór zależy od tego, z jakiej fabryki masz motocykl. A nie od tego, jaki jest twój styl jazdy. Starałem się sprawdzić twardą przednią oponę, ale byłem na niej zbyt powolny.” – dodał włoski zawodnik.
Dla Rossiego taki wybór zakończył się nieźle, ponieważ Włoch dojechał do mety na trzeciej pozycji, przegrywając tylko z Andreą Dovizioso i wspomnianym Marquezem. „Po pierwsze, w kwalifikacjach nie byłem zadowolony z balansu motocykla, ponieważ zrobiliśmy kilka zmian, aby oszczędzać przednią oponę. I tak, mogliśmy ją oszczędzać, ale kosztem utraty prędkości.”
„W wyścigu powiedziałem sobie: „Spróbuję wszystkiego, aby jechać szybko.” Jeśli opona wytrzymałaby, byłoby w porządku. Jeśli nie, to „ciao!”. Ale już w rozgrzewce zrobiliśmy postępy. Poprawiliśmy trakcję na wyjściach z zakretów. Myślę też, że dobrze zgraliśmy się z elektroniką.” – dodał.
„W tym roku również różnice pomiędzy motocyklami na poszczególnych torach będą ogromne. Więc nikt nie wie, co stanie się w Argentynie…” – zakończył #46. Treningi do GP Argentyny rozpoczynają się 6 kwietnia.
Źródło: crash.net
A nie od rodzaju nawierzchni i toru..?
Nawierzchnia i tor dla każdego są takie same :)
Tak ,są takie same – Proszę o rozwinięcie tematu w związku z tym co powiedział VR
Ja na swój sposób kwestionuje jego słowa
Michelin dostarcza zbiór opon pod konkretny tor. Opony w Argentynie najprawdopodobniej będą miały niewiele wspólnego z oponami, które były na Losail. Z tego zestawu ludzie będą wybierać opony pod siebie, ale różnice opon są na tyle znaczące i motocykle są na tyle różne, że raczej trzeba się spodziewać zacierania znaczenia różnic między stylami jazdy.
Opony są w tym roku niezmienne, możliwe jest dołożenie mieszanek asymetrycznych/dodatkowych np. na Sachsen, więc nie będzie różnic ogumienia z toru na tor. Reszta się zgadza :)
O, nie wiedziałem. Dzięki za sprowadzenie do pionu :)
Ale nie każdy motocykl ten sam jak i również styl i technika jazdy motocyklistów którzy przecież przed każdym wyścigiem optymalizują swoje moto pod siebie optymalizując szybkość a dystans wyścigu zakładając odpowiednią mieszanke gumy
’NA dystans wyścigu..’